Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Drive (2011)

autoreview

Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Drive (2011)

Signalement

Uitvoeringi30 CW 1.4i CVVT Blue i-Drive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf24.000 km
KM-stand laatst75.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste vakantie

  • 32.500 km

Na aanschaf van de auto eind April 2012 zijn wij direct kilometers gaan maken. De I30 is stil, comfortabel en zit heerlijk. De auto is lekker ruim, maar wel lekker overzichtelijk.

De eerst vakantie was naar Istrië, Kroatië en de auto heeft zich kranig gehouden. De auto is niet erg krachtig, maar de motor is soepel en verbruikt geen druppel olie (nog steeds niets - nu 20.000km mee gereden). Het benzineverbruik is natuurlijk hoger dan de fabrieksopgave, maar dat is tegenwoordig standaard.

De auto heeft tot op heden 0,0 mankementen en/of storingen. Een zeer prettige metgezel.

Het eerste jaar

  • 45.000 km

Het afgelopen jaar heeft de auto zich uitstekend gedragen. Geen enkel defect en/of storing. Ook de wintermaanden is de auto probleemloos doorgekomen. Het start/stop systeem schakelt zich gedurende de koude maanden vanzelf uit om de accu te ontzien. Het verbruik in deze maanden is daardoor wel wat hoger.

Een aanhanger achter de auto is ook geen probleem (trekhaak later laten monteren) en de motor heeft weinig moeite met het extra gewicht. De reminstallatie is ook prima op zijn taak berekend.

De eerste grote beurt heeft ook niets aan het licht gebracht, behalve dat er blijkbaar een recall was welke kosteloos tijdens de beurt is uitgevoerd.

De motor lijkt wat soepeler te zijn geworden gedurende meer kilometers. Het olieverbruik is nog steeds 0,0. Al met al een prima, betrouwbare metgezel.

Nieuwe voorbanden / zoektocht winterbanden

  • 47.000 km

We zijn zonder auto op vakantie geweest, de auto heeft 3 weken op het vliegveld gestaan. Dit vond hij niet prettig: gigantisch aanlopende remmen en lastig starten. Het start-stop systeem deed het pas weer een week later. Alles nu weer in orde.

Nu is het tijd voor nieuwe voorbanden (kwik-fit over 2 weken) en zoeken naar winterbanden, want afgelopen winter op zomersloffen waren geen succes.

De auto functioneert nog prima! Ik heb het gevoel dat de motor het afgelopen jaar wat soepeler is geworden, ondanks dat wij geen sportieve rijders zijn. Er hoeven geen vloeistoffen bijgevuld te worden, iets wat ik altijd erg waardeer!

Qua ruimte is het na een jaar nog steeds genieten, al is een auto met een baby nooit groot genoeg. Echter, slechts zelden hoeft (een gedeelte van) de achterbank plat en is de kofferruimte alleen voldoende. Ideaal met boodschappen doen is de functie om alleen de kofferruimte te ontgrendelen en automatisch ook weer te vergrendelen bij het sluiten van de deur. Een klein aspect. De diepte van de auto is net niet voldoende voor grote spullen, dan is toch een I40 wenselijk (wie weet ooit).

Achterin en voorin echter meer dan voldoende ruimte. Ik heb het stuur iets lager gezet en wat meer naar me toe (stuur is zowel in diepte als hoogte verstelbaar) en ik heb een prima stuurpositie. Het interieur lijkt slijtvast en blijft er netjes uitzien. De blauwe dashboardverlichting vind ik een leuke touch, maar 's nachts wel wat fel. Dat met vooral door het display van de audio, maar die kan je met de knop Dark dimmen.

Kortom, nog steeds dik tevreden! Als er vragen zijn of aspecten van de auto waar graag meer informatie is gewenst hoor ik het graag.

Gedwongen afscheid

  • 75.000 km

Door te ernstige schade na een auto-ongeluk Is de auto total-loss verklaard. Tijd voorheen laatste update.

De auto heeft vlekkeloos gefunctioneerd. Van beurt naar beurt zonder bijvullen olie en andere vloeistoffen. Op normale slijtage onderdelen na geen vervangingen.

Auto leek wel wat weker te worden qua vering, isolatie leek wat minder en het sturen leek ook wat minder (rondom middenstand).

Minpunten:veel te felle dashboardverlichting (niet instelbaar), snel slijtende bekleding kofferbak, af en toe vastloper audio, achterruiten zakken na verloop van tijd iets naar beneden.

Al met al een prima auto,een aanrader. Hij zal gemist worden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.