Hyundai i30 1.6 GDI Business Edition (2012)

autoreview

Hyundai i30
Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 Wagon

Signalement

Uitvoeringi30 1.6 GDI Business Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf97.000 km
KM-stand laatst134.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 107.000 km

Half juni een andere wagen gekocht.
Was op zoek naar meer comfort.
Moest een Jap of Koreaan zijn.
Model i30 hatchback sprak mij aan en reed prima.
Deal gesloten, Colt ingeruild.

Ben nu 3 maanden en een uitvoerige vakantie in Kroatië verder.
Auto rijdt echt uitstekend. Veel comfort.
Vering is echt heel goed, weggedrag voorspelbaar en veilig.
Motor verdient een dikke plus, krachtig en zuinig. Zelfs een tank op 17.5 mee gereden (op e5). Normaal verbruik tegen 1:14. Prima vind ik, zitten ook vele korte stukjes bij.
De motor is stil en heeft een 6bak.
Die schakelt redelijk, er zijn bakken die soepeler schakelen. Die 6 bak zorgt voor heel lage toeren bij constante snelheid.
De stoelen verdienen een aparte vermelding. Tijdens de vakantie ritten vele uren gezeten en geen centje pijn.
De achterbank is ruim bemeten, de kofferbak redelijk groot. Mijn vriendin heeft een seat leon hatchback, kofferbak veel dieper.
De uitrusting is zeer compleet, alles zit er werkelijk op en aan. Ik zou niet weten wat ik mis.

Natuurlijk zijn er ook nadelen.
1 daarvan is het bandenlawaai. Voor Hankook Kinergy, achter Conti serie 2 premium contact. Ik verdenk de Hankooks
Ik rij best veel en overweeg all seasons van Michelin (cross climate) Ga ik er ook op vooruit qua geluid?
Het interieur bevat aardig wat krassen op het kunststof, dat valt echt wel op.
Stuur is eigenlijk al aan het verslijten, pas kwam er een nieuwe pookknop op.
Beetje ruige vorige eigenaar of gebruikerssporen?
Als het gaat over betrouwbaarheid gelukkig geen centje pijn, maar dat was ook mijn verwachting.
Wordt vervolgd, we sturen vrolijk door!

Onderhoudsbeurt

  • 114.000 km

Afgelopen donderdag heeft de i30 een onderhoudsbeurt gehad.
De remblokken achter zijn vervangen, verder alles oké.
De banden gaan er aan komen, zit nog 3.5 mm profiel op.
Auto rijdt verder prima.
Fijne motor, goede wegligging, ook heel fijn op de snelweg. Wagen maakt een degelijke indruk.
Verbruik is goed, meestal tussen 1:13 en 1:14.
De stoelen zijn werkelijk geweldig. Ze zitten heerlijk!
Nadelen zijn bandenlawaai en krasgevoeligheid interieur.
Ik kan iedereen deze auto aanbevelen!

APK en nieuwe banden

  • 125.000 km

Het was tijd voor de keuring, auto nu bijna 1 jaar in bezit en bijna 30.000 gereden.
Er werd bij de keuring niets gevonden, wel werden er 4 nieuwe Vredestein banden gemonteerd, de Quatrac,
Het rijgedrag is flink verbeterd, veel betere wegliggingen de banden zijn heel wat stiller. Ook het bochtgedrag is heel goed, banden kleven aan het asfalt. Ben benieuwd hoe het zal gaan bij natte omstandigheden.
Wat valt er te zeggen over deze auto na 1 jaar?
Er zijn heel wat pluspunten: de prima stoelen, de ruimte op de achterbank, het rijgedrag en de stilte in het interieur. Het bandenlawaai is met de komst van nieuwe banden een eind opgelost.
Minpunten vind ik nog altijd de krasgevoeligheid van het interieur en bijvoorbeeld de kwaliteit van het stuur, alsof er iemand aan heeft lopen knagen, zo ziet het er uit. Het touchscreen tenslotte doet het vaker niet dan wel, dat is jammer, maar ik laat het lekker zo.
Wordt vervolgd, ik ga lekker verder rijden met deze prima auto, die ook nog eens betrouwbaar blijkt te zijn.
Over 5000 kilometer volgt er een onderhoudsbeurt.

Grote onderhoudsbeurt

  • 134.000 km

Vandaag heeft de auto een grote onderhoudsbeurt gehad.
Er is niets bijzonders gevonden.
Vervangen zijn oliefilter/luchtfilter/interieurfilter/4 nieuwe bougies en uiteraard nieuwe olie.
Auto rijdt nog altijd prima. Vooral de stoelen verdienen een dikke pluim.
Ik ben zeer tevreden over de Vredestein Quatrac banden. Rijgedrag is goed, weinig geluid en een verbruik van 1:16 momenteel.
Nog even en ik heb er alweer 40.000 opzitten met de i30. Tot nu toe een zeer fijne en betrouwbare wagen.
Wordt vervolgd.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens