Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | i10 1.1i ActiveVersion |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 18 km |
KM-stand laatst | 89 km |
Eerste indruk
- 89 km
Welke eisen stel je en wat mag het kosten? Airco, radio graag. Ik wil goedkoop rijden, hoef geen indruk te maken. We rijden meest in de regio, zelden meer dan dertig km afstand.
Heel veel tests en reviews gelezen van Picanto, Panda, Twingo, 107 etc. Proefritten in Picanto en i10. Picanto iets volwassener wegligging maar erg weinig trekkracht bij lage toeren: bij 80 naar drie terug om iemand in te halen, steeds boven 4000 tpm blijven.
Dan is de i10 veel goedmoediger. Die zal wel iets meer gebruiken maar dat scheelt mij hooguit €150 per jaar. Bij vrijwel gelijke prijs, inruilprijs en korting was de i10 iets ruimer bedeeld: mooie audio en electrische ramen vóór.
Gisteren opgehaald bij de dealer die dit jaar 700 Hyundai's gaat verkopen. Reed meteen pittig ook, niet alsof er nog zo nodig ingereden moet worden.
Bij de proefritten heb ik dezelfde bekende route genomen met drempels, klinkers en rotondes. De i10 ging minder vlug schuiven dan de Picanto. Maar ik heb de auto niet om bij stoplichten te sprinten, daar heb ik een Honda 750 voor.
Na de vakantie meer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i10

Lezersreacties (0)
Reageren