Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | i10 1.1i ActiveVersion |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 38.000 km |
ERVARINGEN
- 1.300 km
Fijn aan de i10 zijn de rijeigenschappen, ik kom uit een aanzienlijk grotere auto, maar het comfort valt niet tegen.
Ik zou er zo mee naar Spanje kunnen rijden. Je zit een beetje op een keukenstoel, lekker hard en hoog.
Wat verder super goed is, is de uitrusting, veel op en aan voor je geld. Zo is een radio/cd standaard, dit is fijn want normaal betaal je je daar blauw voor bij de dealer. O ja, hij zou 6 speakers hebben, maar kan er maar 4 ontdekken, zal nog eens zoeken. Een nadeel is dat de speakers in de deuren zitten, dan trilt er al snel iets mee, wat ook hier weer het geval is.
Ook is de geluidskwaliteit van de radio niet zo mooi, ik mij eerdere auto\'s was dat beter, maar ja, die hadden ook een (veel) duurdere nieuwprijs.
Geluid van de cd is wel goed, vreemd, maar ja.
Tip: ga voor de 13 inch wielen met hoge banden, dat rijdt comfortabeler. Bovendien heb ik slechte ervaringen met lichtmetaal, altijd trillingen in het stuur.
Het stuur pakt lekker beet, met een fijn broebeltje voor de grip.
Raar is dat de draaiknop van de kachelbediening niet helemaal opengedraait kan worden, maar een halve centimeter voor het einde stopt.
Dit hebben alle i10\'s, is gebleken na onderzoek bij de dealer.
Hij helt wel een beetje over in bochten, maar is goed in de hand te houden, in 3 de bocht door kan goed. Het motortje is ook lekker soepel, prima.
Je rijdt zo 130 km/h. zonder het idee dat je vliegt.
Wel merk je bij gasgeven dat je geen duw in de rug krijgt, maar wat wil je van een 1,1 liter. Rustig versnellen wil ie. De versnellingsbak doet wat ie moet doen, niet overdreven soepel maar gewoon voldoende.
Het ruimteaanbod is ook ruim voldoende, vaak zie je auto\'s rijden waar de ruimte helemaal niet benut wordt, dus waarom zou je dat extra gewicht allemaal meeslepen?
het verbruik ligt rond de 1 op 15, 1 op 17
PROBLEMEN
- 1.300 km
Lampje van de airbag bleef branden, is prima opgelost door de dealer.
Airbagmodule is vervangen.
update:
auto bevalt nog altijd prima, motor voldoet goed bij dit gewicht(900 kg), banden hebben niet zo veel grip, willen naar de buitenkant van de bocht glijden bij nat weer.
De handrem is een paar keer blijven hangen, na een paar keer de voetrem intrappen ging ie er weer vanaf.
De achteruit versnelling en de 1 is soms hakerig, je moet hem dan een tweede keer inleggen.
verder weinig op of aanmerkingen, hij doet wat ie moet doen.
- 9.221 km
update:
wat een fijne auto is het toch, bevalt nog uitstekend.
Heb 2 ronde refektors in de mistlichtkokertjes geplakt, ziet een stuk mooier en minder goedkoop uit (kost maar 45 cent en wat montagekit)
De antenne komt moeilijk los, schroefdraad is gecorrodeerd.
Misschien dat wat olie helpt.
De handrem blijf nog altijd soms hangen, irritant.
- 14.952 km
de banden hebben slechte grip op een nat wegdek, je zwalkt alle kanten op als je de auto een bochtje doorgooid in 3e versnelling.
Bij nieuwe banden zal ik zeker een ander merk kiezen, en ook een maatje breder.
De raamslingers achter zitten vaker iets omlaag, zodat je wat windgeruis hoort, is weg als je ze weer helemaal sluit. Het dashboard is erg krasgevoelig, maar die van mij wordt ook wel intensief gebruikt. Verder rijdt ie prima, veel trekkracht, ook bergop kan je nog goed versnellen, de 1,1 liter voldoet prima.
Je kan best wat lol beleven met de i10, het zal geen scheurijzer worden, maar ik moet me vaak inhouden voor medeweggebruikers, dus dat is een goed teken kwa prestaties.
- 38.000 km
auto ingeruild op een Kia Magentis, wou toch wat meer auto hebben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i10
