Hyundai i10 1.1i (2011)

autoreview

Hyundai i10 1.1i (2011)

Signalement

Uitvoeringi10 1.1i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst9.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De overstap

  • 650 km

Beste reviewers,

De overstap gemaakt van GROOT naar KLEIN.

Ik wil hier gaan bij houden wat onze ervaring is met de HI-10. Ik een volgend verslag ga ik hier verder op door.......Met de waardering kan ik op dit moment nog niet veel daarvoor rijd hij te kort.

Nu anderhalve maand verder....

  • 3.500 km

Hallo,

Nu anderhalve maand verder en 3500 km op de teller kan ik melden dat onze Hi10 het goed doet. Ik moest wel wennen met de overgaan van de V70, zeker de aantal pk’s maar dat went snel. Je rijstijl pas je snel aan. Toch is de Hi10 een pittig karretje. Dit heeft wel direct gevolg dat het benzine verbruik fors stijgt, de snelheid van gemiddeld 120 tot 130 km geeft een verbruik van 1 op 12 aan. Dit is fors voor dit formaat auto! Met de V70 moest ik tussen de 150 en 170 km rijden om dit verbruik te realiseren. Gemiddeld hebben we nu de 3500 km met 1 op 16 afgelegd.

Het comfort is goed, ook de ruimte op de achterbank is zeker boven gemiddeld met 4 personen een rit maken is zeker geen straf. En daarna niet gekreukeld aankomen is toch wel een pluspunt. Het interieur geeft je het idee dat je in klasse grote rijd. De kofferruimte is voor ons net voldoende, de wekelijkse boodschappen kunnen elke keer weer mee zonder de bank om te klappen. De 5 volle AH tassen kunnen er precies in.

Het schakelen moet ik ook een grote plus geven en doet het bijna zo goed als ik mijn V70. Dit zeker fijn omdat als je een beetje op snelheid wil blijven je veel moet schakelen. Wat mij in het bijzonder op viel is dat in al mijn voorgaande auto’s met airco uitgezonderd nu de Hi10 en V70 ook zonder airco gereden kan worden. Alle andere besloegen steeds de ramen waardoor deat komt is voor mij een raadsel. Ik doe nu de airco om de paar dagen even aan om de werking goed en optimaal te houden.

Voor de rest ben ik economisch wel om emotioneel gaat het ook steeds beter .

Ja, het scheelt €138,00 wegenbelasting en €24,00 verzekering p/mnd en dan gaat de emotionele kant snel verliezen. Want met de V70 heb ik het laatste jaar een gemiddelde snelheid van 42 km gehaald wat grotendeels door dagelijks file rijden werd veroorzaakt.

De technische problemen die ik hier in de reviews lees, komen op geen enkele wijze bij onze Hi10 voor. Ook het artikel laatst in de Autoweek, dat een berijder zijn Hi10 wilde teruggeven aan de dealer omdat het gas 4 sec bleef hangen………. Pff dat is lang hoor, als je gaat tellen. Heeft meer te maken met de rijstijl van de bestuurder.

De Hi10 heeft de plaats van de V70 goed in genomen. We hopen nog vele fijne kilometers te maken.

Het is grapje maar...

  • 9.700 km

We zijn nu 9700 km verder met onze HI-10. En we kunnen niet anders zeggen, hij bevalt prima. We rijden niet zoveel kilometers meer omdat ik mt het openbaar vervoer naar het werk gaat. Nu alleen wordt de HI-10 ingezt voor woon-werk ingezet voor mijn vrouw. De winter maanden is goedgekomen, sletel erin en starten. Wel met gladheid is de wegligging niet zo-zo. Gaat snel over de voorwielen glijden. Nog steeds is het verbruik een minpuntje ook met lange snelweg kilometers is max. 1 op 15 haalbaar. Dit vind ik wel teleurstellend voor het formaat auto. Onlangs een lange rit gemaakt met 4 volwassen en op de achterbank was het volgens deze personen goed vertoeven. en grote vakantierit zit er dit jaar niet meer in. Dit omdat wij in februari een vakantie in Zuid-Afrika hebben gehad. Leuk is dat we daar echt veel HI-10 zagen rijden. Worden veel als huurwagen ingezet. Wat we daar heel veel zagen, waren VW Golfjes I worden daar nog naar zeggen nog nieuw gemaakt. Leuk om te zien.

Dealer heeft een goed onderhoudsvoorstel gedaan voor de komende 3 onderhoudsbeurten. Hebben wij nu afgesloten.

Voor de rest geen mededelingen, op naar de volgende 5.000 km en dan een beurt

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.