Hyundai Coupé 2.0i FX DynamicVersion (2005)

autoreview

Hyundai Coupé
Hyundai CoupéHyundai CoupéHyundai CoupéHyundai CoupéHyundai CoupéHyundai CoupéHyundai Coupé - interieurHyundai Coupé - interieurHyundai Coupé - interieurHyundai Coupé - interieur

Signalement

UitvoeringCoupé 2.0i FX DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na enige jaren een Celica nieuw model te hebben gereden, deze heb ik overigens verkocht aan een particulier, zijn wij overgestapt naar de Coupé, dit kwam ook omdat wij een kleine auto moesten inruilen, de inruilprijs verschilde nogal namelijk 4.100 euro. Tot op heden ben ik nog zeer tevreden met de Coupé maar hij is niet zo sportief en zuinig als de Celica. Het interieur ziet er wel beter uit dan de Celica, en de coupé heeft ook standaard meer accessoires.
Nu moet in de komende jaren nog blijken of de Hyundai net zo betrouwbaar is als de Toyota. Ik heb via de dealer ook nog een setje velgen met winterbanden gekregen omdat ik 2 weken na levering op wintersport moest.
Ik zag in andere reviews dat de 17’velgen nogal last hadden van spoorvorming of naar rechts trekken, ik vind het nogal mee vallen, hier had de Celica ook last van, met de 16’winterbanden was dit minder.

Na +/- 6900 km vind ik het verbruik iets tegenvallen gemiddeld 1 op 9 (woon- werkverkeer)het verbruik naar de wintersport was 1 op 12,5 met een gem.snelheid van 130km, maar voor de rest is het een heerlijke auto om in te rijden.
De 2e wintersportrit(km.st. 18500 km) verbruikte de auto 1 op 15,3 met een gemiddelde snelheid van 130 km.

PROBLEMEN

Na aflevering moesten de banden nog één keer gebalanceerd worden, verder nog geen problemen.

Ik moet wel binnenkort naar de dealer want het probleem met het naar rechts trekken wordt wel steeds erger.
En de banden moeten ook opnieuw gebalanceerd worden, ze blijven vanaf het begin wat trillen.

De problemen die er waren zijn opgelost,de auto rijd als een zonnetje.
Met de betrouwbaarheid zoals ik eerder vernoemde zit het wel goed, en tot op heden ook geen piepjes/kraakjes.
Het naar rechts trekken blijft maar is niet meer zo erg als in het begin, tijdens de winter heb ik 16 inch lmv’s met winterbanden eronder waardoor het naar rechts trekken volledig is verdwenen dus het ligt ook aan de bredere / grotere velgen-banden waardoor de auto gevoeliger wordt voor spoorvoorming.

Het verbruik ligt nu in de stad rond de 1 op 10.5.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.