Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100pk Comfort (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Bayon 1.0 T-GDI 100pk Comfort |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand laatst | 13.500 km |
De Hyundai Bayon heeft het net niet.
- 13.500 km
In augustus 2021 heb ik een nieuwe Hyundai Bayon, handgeschakeld met een 6 bak gekocht. Ik viel op het model, op de binnenruimte en op het 48V hybride systeem.
De auto ziet er mooi uit, zeker in de kleur Brass, met zwart dak.
Hoe bevalt deze auto na een jaar gebruik, waarmee ik met een lichte caravan naar Zuid Frankrijk ben geweest en in totaal 13500 km heb gereden.
Laat ik met het positieve beginnen. De auto rijdt heerlijk.
Er is voldoende vermogen (ook met een 900 Kg caravan) stuurt heerlijk en ligt ook in bochten erg goed op de weg. De auto helt nauwelijks over in bochten. Alle knoppen zitten op de juiste plaats en het infotainment systeem is snel en zeer overzichtelijk.
Het verbruik valt me tegen. 1 op 17,5 is ongeveer gelijk aan het verbruik van mijn vorige Hyundai I20 en die had geen 48V hybride systeem.
Dan hebben we het gelijk over dat 48V hybride systeem, wat er voor zorgt dat de auto gaat "zeilen", als je het gas loslaat. Dit zou moeten zorgen voor een lager verbruik. In de praktijk merk ik daar niets van en bovendien ervaar ik dat "" zeilen" als onprettig. Normaal remt een auto af als je het gas loslaat, maar hier ontkoppeld de motor gelijk en remt dus niet af. Niet fijn.
Verder beschikt de auto over een achteruitrij camera. Een heerlijk accessoire, maar als je weer vooruit wil rijden, blijft het scherm op de achteruitrij modus staan, totdat je 10 km/uur vooruit rijdt. Heel vervelend bij het wegrijden van een parkeerplaats, waar je langzaam rijdt en zodoende niet op je navigatiescherm kunt kijken waar je heen moet. Bij mijn vorige I20 stond gelijk de navigatie weer op het scherm als je de auto in zijn eerste versnelling zet.
Maar mijn grootste bezwaar van deze auto is de zitpositie en het zicht rondom. Dat is ronduit slecht.
De auto straalt een hoge zitpositie uit, maar met de bestuurdersstoel op de hoogste stand, zijn de tolpoortjes in Frankrijk veel te hoog. Dus steeds uitstappen om je kaart bij de tolpoortjes in te voeren. Bovendien is door de lage zitpositie het zicht naar voren een ramp. Als je omlaag een parkeergarage inrijdt is het maar gokken waar je heen moet, omdat je niet over de neus heen kunt kijken. En ik ben echt niet klein (1,78). Dit slechte zicht heb ik nog nooit bij een auto ervaren en ik rij toch al 45 jaar auto, waarbij ik al in vele verschillende auto's heb gereden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.