Honda S2000 (1999) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | S2000 |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 25.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat vliegen de km’s toch voorbij als je lol hebt in een auto! Nou deze wagen is absoluut veel LOL! Sinds de introductie in 1999 heb ik gedroomd om deze wagen aan te schaffen.
In maart 2006 was het zover! Bij de Honda dealer in Drachten stond een zwart exemplaar met maar 25000 km. Jaarlijks onderhouden en als 3e (hoe krijgen mensen het voor elkaar??!!) auto erbij gehad.
Sinds de aanschaf heb ik alleen maar plezier met deze wagen beleeft! Wat een geluid en wat een wegligging. Deze wagen rijdt en reageert als een kart.
Het vermogen is onder de 6500 rpm goed maar om met volle teugen ervan te genieten is 6500 rpm plus aan te raden! Het heeft ook zijn keerzijde: de trekkracht is onder de 5000 rpm niet veel soeps, veel schakelen dus! Gelukkig zit er een zeer goede versnellingsbak onder dus het schakelen is ook zeer plezierig!
Vergelijk deze wagen niet met auto’s als een Z4 of een SLK. Dit zijn totaal andere roadsters met een daarbij heel ander kopers publiek. Dit is geen luxe wagen, deze wagen heeft geen climate control en inklapbare hardtop en er is zeker geen plaats voor een navigatie en andere snufjes! Deze auto heeft maar een ding: rijgenot!!
De auto heeft uiteraard ook zijn ongemakken voor iemand (zoals ik) die hem gebruikt voor dagelijks vervoer, zoals opberg ruimte en geen verstelbaar stuur. De zetels kunnen alleen maar een richting versteld worden en de bijrijder wordt getrakteerd op een balk bij de voetenzijde die het zitplezier niet bevorderen, redelijk veel rij lawaai en een plastic achteruitje waar ik nog ga achter komen of deze de winter gaat overleven.
Ik heb nu in een half jaar 15000 km gereden en dit is mijn meest bijzondere ervaring die ik heb gehad met een eigen wagen. Helemaal top!
Als laatste: sportwagen zijn redelijk zuinig; 1 op 10!
PROBLEMEN
Geen echte problemen, alleen dingen die de dealer bij de verkoop toch wel hadden moeten vervangen zoals de koelvloeistof (al 7 jaar in de wagen) en de remvloeistof.
Tevens is de dealer niet kennelijk niet kundig genoeg geweest om (voor garantie) het windgeruis met gesloten kap bij hogere snelheden op te lossen. Een beetje amateuristisch hebben ze een hol plastic slangetje in het voorstijl rubbertje geduwd maar dat heeft niet veel geholpen. Ik heb zelf op internet gezocht en het blijken de inklem gaten v/h cabriodak op de bovenste voorruitstijl te zijn, zelf vervangen en probleem opgelost. Dus: als je een dak heb met windgeruis boven de 100 km/h, deze dingen vervangen!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.