Honda Jazz 1.4i LS (2002)

autoreview

Honda Jazz
Honda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda Jazz - interieurHonda Jazz - interieur

Signalement

UitvoeringJazz 1.4i LS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Van meet af aan bevalt deze auto ons erg goed, voldoende binnenruimte voor een gezin met 2 pubers en genoeg bagageruimte voor doorsnee gebruik. Ook de multifunctie van de ingenieuze achterbank maakt het gebruik voor ander dan personenvervoer erg praktisch. De standaarduitrusting voldoet bij ons prima, alleen adviseer ik een echte audiolief-hebber om een standaardmiddenconsole te bestellen met een audioapparaat naar eigen keuze. Het ver-mogen van de standaard radio/cd speler is bij montage van een betere kwaliteit speakers te laag.
Een gemiddeld verbruik, met airco en stevige rechtervoet (maat 46) toch gewoon 1:14 (7,2:100) vind ik een bijzonder nette score. Opgemerkt dient te worden dat het verbruik sterk afhankelijk is van de omstandigheden, zomers op een buitenweg 60 tot 80 km/h is het verbruik maar 5,4:100 maar in de winter in de stad is 8,0:100 zo"n beetje het doorsnee verbruik. Boven de 125 km/h neemt het verbruik ook flink toe. Om objectief te meten was de airco uitgeschakeld en heb ik over meerdere vergelijkbare trajecten gemeten.
Verder is het vlot meekomen met alle verkeer en soepel inhalen. Het sturen is een genot, je zet de wielen bijna haaks onder de auto en draait overal tussen(door). In de test wordt het zware schakelen genoemd, dit vertoont zich met name in de winter en verdwijnt als de auto lekker op temperatuur is, in overleg met de dealer wellicht komende winter dunnere olie in de bak. Enige minpintje vindt ik een licht dreunende resonantie tussen de 125 en 135 km.h, over het zicht naar voor-/zijkant merk ik op dat je als langer mens (190 cm) makkelijk last hebt van de binnenspiegel en de A-stijlen. Verder zit diezelfde lange en forse mens overigens prima op de goede stoelen.
In tegenstelling tot de test vind ik de auto erg neutraal en kun je hem gecontroleerd over 4 wielen laten driften.
Een steeds storender minpunt vind ik toch wel het onderstel dat vrij veel klein rommelgeluid doorgeeft.

PROBLEMEN

9.000km: Licht dreunende resonantie tussen 125 en 135 km/h.
14.000km: Af en toe schurende rauwe remgeluiden, actueel en onder aandacht van de dealer, geen mindere remprestaties overigens.
18.000 km: Het probleem met de remmen was na het vervangen van de (keiharde)blokken verholpen.
Tevens is een wiellager rechtsachter vervangen nadat ik veel te lang met een kapot rondreed omdat de dealer het niet mogelijk achte bij 14.000 km.
20.000km: De resonantie is nu tussen 132 en 138 km/h en is er niet beter op geworden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.