Honda Jazz 1.4 Hybrid Elegance (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Jazz 1.4 Hybrid Elegance |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Mijn eerste auto bevalt fantastisch
Na een heleboel jaren een auto gehuurd te hebben (o.a. Astra, Corsa, Meriva, Almera Primera, Jazz) besloten we een auto te kopen. Ik wilde graag een Jazz, de laatste jaren hadden we steeds een Jazz gehuurd voor op vakantie.
Toen we gingen zoeken bleek steeds dat de Jazz in de categorie kleine wagens viel, dit verbaasde me, want dat gevoel had ik absoluut niet. Met veel bagage en 1 groot kind in de auto was het geen enkel probleem in 1 dag de 1300 km naar onze vakantiebestemming te rijden.
Toen we hoorden van de nieuwe hybride waren we erg benieuwd, en we besloten al in februari 2011 de auto te bestellen: ik vanwege de CVT, en mijn vrouw vanwege de kleur. Het duurde door de tsunami een tijdje voordat de auto werd geleverd, eind juni konden we de auto ophalen.
- Comfort: met de automaat en cruise-control rijdt het super lekker, we kwamen dit jaar echt minder moe op onze vakantiebestemming aan dan andere jaren. Airco prima in orde, licht- en regensensoren prima, achterbank goed en snel mooi te verdelen voor de bagage. In diverse reviews las ik dat de magic-seats zo handig zijn voor kamerplanten... Misschien wil Honda er geen reclame voor maken dat de Magic Seats echt ideaal zijn om een rollator te vervoeren, in een handomdraai zit die in de auto.
Muziek is natuurlijk perfect met de USB-aansluiting, geen CD's nodig, en verkeersinformatie blijft, als ik dat wil, toch gewoon te horen. Panoramisch dak is leuk, echt gewoon leuk. Als het warm is gaat het dicht, anders is het altijd open. De parkeersensoren (achter, extra optie) en armsteun op de bestuurdersstoel zijn ook erg handig.
E.e.a. zorgt ervoor, dat ik heel ontspannen aan het verkeer kan deelnemen, veel meer dan bij een handbak.
- Verbruik: in het begin viel dat tegen, met name met 160 en bagage op de Autobahn liep dat bij 1 tankbeurt op tot 8 l/100km. Dat was echt een uitzondering, bij verbruik in Nederland zit ik rond de 5,3 l/100km, en de tendens is dalend, waarschijnlijk doordat de auto nu helemaal ingereden is.
- Prestaties: rijdt snel weg indien nodig, versnellen voor het invoegen is ook geen enkel probleem, kickdown werkt heel goed.
- Gebruikskosten: de auto is stevig aan de prijs. Je krijgt veel waar voor je geld, maar het is toch veel geld. Ik wilde graag een automaat, maar anders is een 1.2 waarschijnlijk een veel betere keus. Met de benzine ga ik het niet terugverdienen, want de 1.2 is ook behoorlijk zuinig, maar de mogelijkheden van deze hybride zouden me zeker toch weer voor deze Jazz laten kiezen. Of dat zo blijft als er BPM en wegenbelasting betaald moet worden? Ik betwijfel het. Dan wordt de auto te duur.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.