Honda HR-V 1.5 Hybrid Advance (2025)

autoreview

Honda HR-V 1.5 Hybrid Advance (2025)

Signalement

UitvoeringHR-V 1.5 Hybrid Advance
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst850 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste indrukken van de nieuwe Honda HRV e:HEV

  • 850 km

Anderhalve week geleden hebben wij onze Honda HRV e:HEV model 2022 ingeruild naar het nieuwe model 2025. Inmiddels zitten de eerste 850 km erop, en de verschillen met het vorige model zijn al duidelijk. De motorkarakteristiek is aangepast en resulteert erin dat de auto sneller en 'feller' op zijn gaspedaal reageert (het lijkt wel of hij 10 pk meer heeft :-)), daarnaast is het in de hoogte jagen van het toerental van de verbrandingsmotor als je meer vermogen vraagt stukken minder, dus in positieve zin sterk verbeterd. Ook aan geluidsisolatie is flink gewerkt door Honda: de auto is een stuk stiller dan zijn voorganger.
De styling aan de buitenzijde daar heeft Honda ook aan gewerkt: de neus is strakker en de achterlichtpartij is forser geworden (met twee achteruitrijlampen ipv eentje).
Dan heeft de auto getint glas in de achterraam en zij-ramen achter, wat hem erg goed staat.
De verlichting, die bij het vorige model al perfect was, is ook aangepast: actieve bochtenverlichting, en adaptieve koplampen waarvan ik denk dat het een prettige en verkeersveilige toevoeging is, zijn aanwezig, waarbij de actieve bochtenverlichting alletwee aangaan bij donker als je achteruit rijdt.
Binnenin is de middenconsole gewijzigd en is makkelijker toegankelijker gemaakt voor.
De ACC en LKAS werken beter en rustiger dan bij het vorige model, zeker bij de ACC zijn goede stappen gemaakt (de vorige vond ik nog al een nerveus ding). De scherpe kantjes zijn eraf gehaald, zullen we maar zeggen.
Het verbruik: stadsverkeer 4.4L/100km en gemiddeld over de eerste 850km 5.1L/100km, ik ben zeker niet ontevreden.
Zijn er ook minpunten? Jazeker! Android Auto werkt voor geen meter, bedraad of wireless, na 3 bochten of 1 rotonde 'bevriest' het hele scherm en zit volledig muurvast, terug naar het Home-menu en daarna Android Auto kiezen geeft een compleet zwart scherm. Alle verbindingsinstellingen staan goed, toch werkt het niet....en dat voor een auto in die prijsklasse. Hier ligt voor Honda Nederland een mooie taak om het op korte termijn op te lossen.
Tot dusver, tevreden op Android Auto na.........

Update: op 15 april heb ik een afneembare 'trekhaak' laten plaatsen voor onze fietsendrager. (Zie foto).
Helaas moest de sensor voor het 'open-schoppen' van de achterklep het veld ruimen, daar was geen plek meer voor, dus dat werkt niet meer.
Bijzonder eigenlijk, want bij model 2022 kon de sensor wel verplaatst worden. Het schijnt dat het uitlaatsysteem gewijzigd is, en nu geen plek meer is voor de achterklep-sensor.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.