Honda FR-V 2.2i-CTDi Executive (2006)

autoreview

Honda FR-V
Honda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-VHonda FR-V - interieurHonda FR-V - interieurHonda FR-V - interieurHonda FR-V - interieur

Signalement

UitvoeringFR-V 2.2i-CTDi Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
KM-stand laatst270.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

190000 gereden in mijn frv

  • 270.000 km

In 2009 gekocht, in 2020 verkocht en 190000km gereden in de honda frv 2.2tdi. Tja, concept is brilliant. Ik heb zo genoten van de keren dat je gedrieën voorin zit. Met de achterbank neer heb ik dingen vervoerd waarvan je nooit verwachtte dat het erin kan, het ding is groot. Een twee persoonsbed incl electrisch verstelbare bodems, en matrassen dat verzin je niet.

Qua rijden: geruisloos is ie niet. Windgeruis is behoorlijk aanwezig, ook de banden zijn goed te horen. Terwijl de motor voor een diesel heel stil is, honda heeft met de extra lange slag van de cilinder een stille motor gebouwd, deze motor nagelt niet maar is een mooi staaltje techniek. Aan de motor heb ik dan ook geen problemen ondervonden, ik heb wel 160000km van tijd tot tijd een motorstoringslampje gezien. Reden nooit kunnen achterhalen, storing is bij honda ook niet “weg te leren“. Enige technische probleem waren de remmen, bleek uiteindelijk de remcilinder te zijn.

Omdat ik mijn auto bij de garage op de hoek heb laten onderhouden ben ik altijd zeer weinig geld kwijt geweest aan onderhoud. Jos en andré bedankt voor jullie goede service! Banden en de remcilinder waren de hoogste kosten, verder apk en beurten.

Verder over interieur, de 6 stoelen zijn brilliant, vooral de mogelijke om in v vorm te zetten. Als bestuurder zit je wat naar links, niet storend. Omdat ik de exclusief versie had, kwam deze met nav, zonde deze optie zo verouderd. Geluidsinstallatie wel ok, ook weer zonde van de vele rijgeluiden /wind /banden. Cd wisselaar was op het laatst stuk. Omdat het exclusief versie was had het ook een dakraam, een absolute must in elke auto vind ik.


Meeste kosten waren wegenbelasting, 480 per kwartaal. Toen ik de brief ontving om fijnstofbelasting te moeten gaan betalen, omdat deze diesel niet beschikt over een roetfilter, heb ik een andere auto gekocht.

Ik heb 4 kinderen dus veel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om 6 personen mee te nemen terwijl de kofferbak beschikbaar blijft. Met dat mijn kinderen groter worden kan ik zelf een kleinere auto gaan rijden.

Omdat ik gek ben op afwijkende autoontwerpen, is mijn volgende keus gevallen op een bmwi3 rex uit 2014. Een wilde ommezwaai, lees ook mijn review over deze auto!

Vol emotie heb ik afscheid genomen van de honda, met drie voorin is uniek. Van mijn dochter mocht ik elke andere auto kopen, zolang er maar drie voorin mochten. Toen zij de eerste keer in de bmwi3 reed nam zij snel genoegen met de concessie, deze auto was namelijk zo stil en snel.

Ik vond het een eer in zo,n mooi stukje techniek te rijden, echt een bijzondere auto. Honda, bedankt.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.