AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Honda CR-V 2.2i-CTDi LS (2005)

autoreview

Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V - interieur
Honda CR-V - interieur

Signalement

UitvoeringCR-V 2.2i-CTDi LS
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf25.000 km
KM-stand laatst92.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeer praktische en vlotte gezinswagen

  • 108.000 km

Zoals vermeld ben ik al een aantal jaren eigenaar van deze auto. Het is een LS-uitvoerng, maar wel voorzien van mooiere 5-spaaks LM velgen, sidebars, privacy glass en meegespoten accenten in het interieur. Ander bijkomend voordeel is dat er geen koplampsproeiers opzitten; die zijn ronduit lelijk. Net de voelsprieten van een insect.

De rij-eigenschappen zijn prima. De acceleratie vanuit stilstand is wellicht niet zo bijzonder vlot, maar tussensprintjes gaan echt rap. En dat met een leeggewicht van 1600kg. Bovendien helt de koets niet overdreven in bochten. Het commentaar op de 6 versnellingsbak van Autoweek-test deel ik slechts ten dele. Ja, de auto vraag om frequent schakelen in de stad. Ik vind de auto bij 50 lekker rijden in 3, maar bij 35-40 schakel ik terug naar 2. Dus als het wat drukker is op de weg, dan schakel ik vrij vaak tussen 2 en 3. Echter op de snelweg kan je prima uit de voeten in 6, zelfs als de snelheid er even uitgaat. Voor het betere sprintwerk is terugschakelen dan wel handig, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de eigen rijstijl af.

Momenteel rijd ik weinig en dan ook nog vaak korte stukken. Als gevolg hiervan is het gemiddelde verbruik ongeveer 1 op 12. Op langere stukken haal ik met een rustige rijstijl ongeveer 1 op 15. Dat vind ik best behoorlijke cijfers, gezien het wagengewicht en de vorm van de koets. Het is immers in alle opzichten een forse wagen.

De auto is vanbinnen ontzettend ruim. De achterbank is verschuifbaar en staat bij ons vrijwel altijd in de achterste stand en dan nog is er ruim voldoende ruimte voor boodschappen en een kinderwagen. De kinderen zitten allemaal nog in een kinderzitje. Door de enorme ruimte kunnen zij hun beentjes vrij bewegen zonder klem te zitten tussen zitje en voorstoelen.
Drie zitjes naast elkaar past precies. Het enige minpuntje hier is dat de zitplaats in het midden van de achterbank smaller is dan de buitenste twee zitplaatsen. Hierdoor is het soms een beetje worstelen om de gordels tussen de stoeltjes vast te kunnen maken.
De bestuurdersstoel en bijrijdersstoel zitten prima. Het opklapbare armsteuntje is echt een uitkomst. Je merkt wel dat het een Japanse auto is: ultiem degelijk afgewerkt, maar niet het design van BMW/Audi. Het verkeersoverzicht is mede door de hoge zit en de enorme buitenspiegels ook goed.

Over onderhoudskosten kan ik nog weinig melden. Ik heb alleen nog standaard onderhoud moeten laten plegen. Wel is de motorolie aan de prijs en daar heb je ook nog eens 6 liter van nodig. Kleine beurt+APK bij de dealer was dan ook 350 euro.

De volgende kostenpost worden de banden. Ze zijn nog niet echt slecht, maar ik denk dat ik ze voor de winter laat vervangen. Better safe than sorry.


Update: Bij 108000 km is het mooi geweest. De diesel is eruit en er is een CRV van 2007 op benzine voor terug. De ervaringen van de afgelopen 7,5 jaar zijn overwegend positief. Een hele fijne gezinsauto. Maar niet echt goedkoop in het gebruik. Vooral de laatste beurten waren ontzettend duur. Maar dat ik weer een CRV heb aangeschaft, zegt denk ik wel genoeg!

96-XX-KB het gaat je goed!

Een behoorlijk stuk verder

  • 92.000 km

Intussen zijn we qua tijd en kilometers weer een stukje verder.

De auto rijdt nog steeds fantastisch. Heb 'm nu al langer dan al mijn andere auto's bij elkaar!

Er is nog steeds niets kapot gegaan. Auto gaat trouw voor onderhoud naar de dealer. Dat is weliswaar duurder dan de universele garage. Maar ik ben erg tevreden over de dealer, nooit verassingen achteraf. Dat is ook wat waard.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren