Honda CR-V 2.0 i-VTEC Executive (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | CR-V 2.0 i-VTEC Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 122.230 km |
KM-stand laatst | 122.270 km |
Lastige start
- 122.270 km
We wilden met ons gezin van 2 beginnende pubers een ruimere auto met hoge zit na onze bmw 528i station uit 2000. We hebben een Renault Grand Scenic (stoelen niet prettig, betrouwbaarheid wisselvallig) en een Mitsubishi Outlander (terreinauto, wat gedateerd) overwogen maar waren na en proefrit verkocht door de stoere looks van de crv en diens kloeke rijeigenschappen. Al snel waren we op zoek naar een executive (leer, pano dak, navi) wat een lange zoektocht bleek. De een had geen boekjes, de ander veel krassen of storende leer/gebruikssporen. Weer een ander bleek in onze bedenktijd verkocht.
Uiteindelijk geslaagd voor een prachtige, oudere maar puike, groene bij een Honda dealer. Hij was toe aan een grote beurt En daarin vier nwe. remmen. Trekhaak (afneembaar, 1000 euro) laten monteren en zelf via Marktplaats eenzelfde setje velgen met 2 goede zomerbanden op de kop getikt. Dus nog twee nwe banden er bij en de vakantie kon beginnen.
Alhoewel,....het stuur stond behoorlijk scheef en een rubber strikje onder achterklep nummerbord liet los. Geen probleem, terug om uit te laten lijnen en het sliertje rubber af te snijden. De Bluetooth deed het bij aflevering niet. Ik dacht aan instellingsproblemen maar nu bleek de hele spraakmodule er vanwege storingen uitgehaald. Honda kwaal bij de af fabriek navi, waardoor veel van deze modellen met een aftermarket navi systeem rijden. Wat nu? De helft meebetalen voor een installatie van een minder fraaie dashboard Parrot zag ik niet zitten en het voorstel van een te verstrekken mini kit aan de zonneklep werd gehonoreerd.
Helaas bleek er daarna bij het wiel LA een "tokkend" geluid waarneembaar. Tja, terug maar, geen probleem, remblokken iets te ver afgeslepen om vastloper te voorkomen (?) wat keurig verholpen werd. Verder bleek de boordcomputer melding omtrent de radar gewoon vuil op het motorkap embleem te zijn. Gelukkig. Daarna pech met een overleden accu, maar dit kan (lampje laten branden wellicht) gebeuren. Nu blijkt de tok weer terug, ook waarneembeer RA. Pfff, weer Terug, tezamen met een vraag over de linkerspiegel (motor slaat aan terwijl hij niet uitgeklapt hoeft (helaas een Honda kwaal, blijkt niets aan te doen) en een Elektrisch storing bij contact/sleutel omdraaien (is wel verholpen)...maar de tikkende remblokken zijn na de 2e reparatie weer terug. We rijden inmiddels een beetje met geknepen billen....en de garage bereid ons alvast voor op, "niets aan te doen en hoort er bij" maar..eh...
Weet iemand raad met de tikkende remblokken?
PS: verbruik idd 8,4-10 en heerlijke zit en dak/navi en ACC. Persoonlijk erg wennen/ lees niet zo kapot van de elect. Stuurbekrachtiging, maar heerlijke stoelen in veilige, mooie bak.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Honda CR-V
