Honda CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD (2020) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | CR-V 2.0 Hybrid Executive AWD |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 11.000 km |
KM-stand laatst | 45.000 km |
Tevreden, maar...
- 24.000 km
Ik heb de Honda CRV, top uitvoering - dus met alle toeters en bellen - vorig jaar tweedehands aangekocht. Toen 10000 km op de teller. Algemeen kan ik stellen tevreden te zijn.
Verbruik in de zomer gaat vlot onder de 6l per 100km. In de winter net onder de 7, afhankelijk vd routes.
Ik heb wel twee opmerkingen/vragen.
1
Ik vind de originele banden nogal rumoerig op sommig asfalt. Zijn er hier tips qua banden?
2
Bij het vertrekken hoor ik soms een kraken geluid. Vermoedelijk vd achterkant. De achterbanden? De dealer kon mij niet helpen. Zijn er hier ervaringen mee?
Super bedankt
Nu wat uitgebeider
- 25.000 km
OK. Een uitgebreider verslag.
Ik ben midden de 30 jaar, twee kinderen. Ik heb al wat auto's hiervoor gehad (Subaru Outback, Mazda 6, Hyundai Tucson etc).
Zoals je merkt: Allemaal Aziaten.
Er is een reden hiervoor. We houden van betrouwbaarheid. We houden niet van onverwachte kosten.
En ik moet toegeven dat dit op heden perfect gelukt is.
De start met deze Honda CRV was niet perfect (zie voorgaande verslag). Maar een shout out aan de reacties toen. Het krakend geluid is simpel opgelost met het "bandenzwartproduct". Volledig verdwenen.
En het geluid op sommige asfalt. Ik ben ervan overtuigd dat dit met nieuwe banden ook opgelost zal worden. Want de Maxx 050 die er nu op liggen zijn niet bepaald de stilste banden lees ik menig review.
Maar ok: Deze CRV: hoe bevalt hij mij.
Wel:
Om onmiddellijk met statement te beginnen. Voor de "niet - autoliefhebber" is het eigenlijk alles wat je kan wensen voor een auto!
Het is ruim, praktisch en leuk om mee te rijden.
Het uiterlijk van de wagen is neutraal naar mijn aanvoelen. Het is niet "good looking", maar ook niet "bad looking".
Het interieur is gewoon "sensible". Het is logisch. Het is allemaal logisch en gemakkelijk in gebruik. Zeker de materialen in de Executive versie zijn mooi en "soft touch".
De materialen die gebruikt zijn kwalitatief, maar niet "super". Het doet gewoon zijn werk. Ik wil het woord saai niet gebruiken, maar het is gewoon OK en het werkt perfect. Je hebt ook het gevoel dat het een "leven lang" mee gaat.
Het heeft alles wat je ook maar wenst. Zoals: lederen interieur, uitgebreid veiligheidssysteem die naar behoren werkt. Zetelverwarming voor en achteraan.
Alles is gemakkelijk te gebruiken, en het werkt gewoon zoals het zou moeten.
Je hebt heel wat opbergmogelijkheden, zowel voor als achter. De koffer is ruim voor genoeg voor een gezin van vier.
De auto doet perfect zijn werk. Hij rijdt stil, de isolatie is op punt.
De armleuning is perfect en zacht voor de bestuurder. Je hebt twee USB punten achteraan voor de kinderen. Er is heel veel been- en hoofdruimte achteraan.
Zichtbaarheid is perfect. De parkeersensoren en camera werken perfect.
Het panoramisch dak is machtig. Het werkt subliem. Het lijkt allemaal goed gebouwd.
Het blinkt uit in praktisch gebruiksgemak.
Het rijdt leuk, het is stil. OK je hebt de "ecvt", maar voldoende koppel. Dus het "gezeur" hoor je enkel als je even bergop gaat of extra vermogen vraagt.
Als een "petrol head", verwacht ik inderdaad, dat velen dit geen leuke wagen vindt. Maar voor iemand die op zoek is naar een wagen die heel praktisch is, die veilig is, die betrouwbaar is. Die zou niet verder moeten zoeken.
Ik heb even overwogen om naar de nieuwe CRV te kijken. Maar die prijzen zijn te hoog. Zelfs voor de "basis versie". En dan zouden we teveel opties moeten inleveren.
En de hybride versie is zeker ook leuk naar verbruik. Hij rijdt regelmatig elektrisch.
We gaan deze zomer naar het zuiden van Frankrijk. Dan zullen we pas zien hoe het verbruik is op de autosnelweg.
Afscheid
- 45.000 km
De wagen gaat weg. Op zich voldoet hij prima. Ruim en praktisch.
Maar ik kon maar niet wennen aan het geluid vd cvt.
Bij een kleine versnelling of lichte helling is het voor mij een hinderlijk lawaai. Ook in de sportstand.
Ook op slecht wegdek en autosnelweg vind ik hem te rumoerig.
Zelfs met nieuwe Pirelli Scorpion banden.
Ik heb het geprobeerd... Maar niet onmiddellijk nog een cvt voor mij.
Dus voor de eerste keer wordt mijn nieuwe wagen geen Japanner.
Ik was erg onder de indruk van de testrit v e BMW 520 benzine van 2019 met 50.000km op de teller.
Die zouden wel ok zijn qua betrouwbaarheid als ik zo op het net rondkijk.
Fingers crossed. Ik hou jullie op de hoogte.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Honda CR-V

Had je deze auto's al gezien?

Honda CR-V 2.0 HYBRID 184pk 4WD aut. Lifestyle Wegklapbare Trekh. rijklaarprijs incl 24 maanden garantie
- 2022
- 49.249 km

Honda CR-V 2.0 e:HEV 184pk 4WD Executive Autom. navigatie
- 2019
- 82.250 km

Honda CR-V 2.0 Hybrid AWD Executive, Automaat, Pano dak, Navi, Camera, Trekhaak, Pdc, Leder, etc etc
- 2021
- 52.981 km