Honda Civic Coupé 1.5 DXi (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic Coupé 1.5 DXi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 158.000 km |
KM-stand laatst | 164.000 km |
- 164.000 km
Zo, en dan nu de Honda Civic.
Niet een gewone, maar een Civic Coupe DXi uit februari 1995.
Deze auto onderscheidt zich van de gewone hatchback en sedanversies door een ander 1.5 liter motorblok (het is een D15B7 ipv een D15B2)
Het enigste verschil hier is het inspuitsysteem wat bij de B2 Dual point injectie is en bij de coupe multipoint.
Hierdoor heeft de B7 102 pk en de B2 90 pk.
Daarnaast zijn alle coupé's standaard voorzien van stuurbekr. en centrale vergrendeling.
Ik heb de auto in Februari van dit jaar gekocht en sindsdien al iets meer dan 6000 km mee gereden, zonder noemenswaardige problemen.
Het rijden doet deze auto nog perfect, ondanks dat de auto 15 jaar oud is.
De wielophanging was voor die tijd heel geavanceerd en zorgt ervoor dat de auto heel strak stuurt en strak op de weg ligt.
Voor het comfort hoef je deze auto niet te kopen, want de vering en demping zijn nadrukkelijk op sportiviteit afgestemd.
Motorisch kom je met deze 1.5 16 klepper weinig tekort.
De motor trekt vanaf de 3000 toeren erg goed en boven de 4200 toeren merk je dat er een Vtec achtige vermogenstoename is.
Er zit geen Vtec op(vooralsnog) maar in het dagelijkse verkeer kom je niets tekort.
de sprint van 0-100 kan net onder de 10 seconden, als je goed weet weg te komen zet je mening BMWtje of GTI voor schut.
De topsnelheid is iets over de 200 op de teller, ik denk dat dit een 195km/u daadwerkelijk is.
Vebruik is in de stad 1 op 13 en op de snelweg 1 op 16.
Bij constant 90km/u aanhouden loopt de auto 1 op 20!
De ruimte in het interieur is afdoende, voorin kan je goed zitten maar achterin is het voor mensen langer dan 1,80 krapjes.
de kofferbak is groot zat, al kan ik deze nu niet meer gebruiken ivm het plaatsen van een subwoofer.
De afwerking is in orde, er zijn nog geen rammeltjes of kraakjes te horen, alleen de deurpanelen geven op een hele slechte weg een enkel kraakje.
Het grote voordeel is dat er voor deze auto heel makkelijk onderdelen gevonden kunnen worden dus als er iets kapot gaat is het zo vervangen.
De uitlaat was lek 3 weken na aankoop, deze is vervangen door een Megan Racing Catback van RVS, hierbij heb ik ook nieuwe rubbers gemonteerd en hier kan je dus zeker 10 jaar mee rijden zonder reparatie.
Na aankoop ook meteen een grote beurt aan de auto gedaan, waarbij het volgende is vervangen:
Olie
Koelvloeistof
Lucht, olie en brandstoffilter
Remschijven en blokken voor
Banden rondom (Toyo Proxes T1R)
Bougies
De APK was geen enkel probleem, er kwamen zelf geen adviespunten aan het licht.
Kortom een leuke auto waar ik nog vele jaren mee hoop te rijden.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Honda Civic
Lees ook

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken

Max Verstappen in Barcelona oppermachtig naar 40e F1-zege

Praktijkervaring Skoda Octavia: dit vinden eigenaren van hun auto

100 jaar stroomlijn: zo lang bestaan er al gladde auto's

Test: Alfa Romeo Tonale - Hard zoeken naar Alfa DNA

Lezersreacties (0)
Reageren