Honda Civic 2.2i-CTDi Executive (2007)

autoreview

Honda Civic 2.2i-CTDi Executive (2007)

Signalement

UitvoeringCivic 2.2i-CTDi Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Op maandag 3 september kon ik mijn nieuwe lease-auto ophalen. Een Honda Civic 2.2 cdti executive in de kleur rood met als extra optie de 17 inch antraciet kleurige velgen deze passen vind ik zeer goed bij rood en de donkere wielkasten.

Op het moment dat ik een nieuwe lease-auto mocht gaan uitzoeken had ik besloten dat ik vanaf januari 2008 uitsluitend nog zakelijk zou gaan rijden. De noodzaak voor een family-car was dus niet aanwezig. Desondanks had ik de Focus wagon, Altea XL, nieuwe Golf station en Volvo V50 op mijn lijstje staan. Ik wilde een auto waar ook het gezin nog in mee kon voor het geval het zakelijk rijden niet zou bevallen. Tot ik een autoweek kocht met een folder van Honda bijgevoegd. Ik was vergeten wat een originele auto de Civic is en dat er ook een lekkere diesel motor is.

Na een proefrit in een 1.8 was ik al voor 90% overstag en na een proefrit in de diesel wist ik het zeker. Wat een rijdersauto snel, strak sturend en verrassend ruim. Na een bezoek aan de Arval site bleek de leaseprijs ook nog binnen budget te vallen. Ik heb de auto begin juli bij de lease maatschappij besteld en kon de auto eigenlijk op 16 augustus al ophalen dat lukte ivm vakantie niet dus uiteindelijk werd dit 3 september. De leverende dealer is De Bois in Nieuwegein en ik moet zeggen een prima aflevering. Men nam ruim de tijd voor uitleg en de trots was zeer groot. Dit zal niet de dealer voor onderhoud worden dat wordt de dealer in Dordrecht. Daar heb ik de eerste proefrit gemaakt ook daar was de ontvangst en uitleg erg goed ook al wist men dat ze de auto niet mochten leveren.

Ik heb inmiddels 4.700km met de auto gereden en ik stap iedere dag met veel plezier achter het stuur. De motor reageert snel ook vanuit laag toerental 170km/h bij 3.000 rpm heb ik nog niet meegemaakt. Het gemiddelde verbruik ligt op 1/15 en ik ben een stevige rijder. De Renault kwam meestal op 1/13 dus beduidend slechter.
Ik verwacht dat als er meer kilometers op de teller staan het verbruik nog iets beter zal worden. De in andere reviews onpraktisch zaken zijn zeker waar
- spiegels niet inklapbaar indien contact uit staat
- hetzelfde geldt voor de zonneschermen voor het glazen dak
- automatische verlichting zet ik standaard bij vertrek aan
Dit zijn voor mij zaken die ik voor lief neem het is een kwestie van gewenning en accepteren. Inmiddels is mijn carkit ingebouwd incl. blue-tooth en die functioneert prima in combinatie met de radio. Voor mijn Tom Tom heb ik een carmount gekocht welke in de sleuf tussen volumeknop en temperatuurknop bevestigd wordt zodat de zuignap verleden tijd is. Ik ga de dealer vragen om de 12-volt aansluiting permanent te maken zodat deze niet meer in de sigarettenhouder moet.

Inmiddels zijn we met ons gezin (2 volwassenen, 2 kinderen in kinderstoel) een weekend gaan kamperen. Alles ging er prima in mede door de ruime kofferbak en de ruimte onder de achterbank. De auto is stug, maar dat vind ik prettig rijden en dat zie je terug in het bochtengedrag de bocht van de A17 naar de A16 bij Moerdijk is favoriet. Inmiddels zie ik steeds meer Civics rijden ze winnen duidelijk in populariteit. Dit neemt niet weg dat je nog steeds een bezienswaardigheid op de weg bent en veel positieve reacties krijgt.

Binnenkort wil ik de auto in Duitsland gaan proberen om de top te ervaren.

Update 25 februari:

Inmiddels de 22.000km grens gepasseerd en de 20.000km beurt achter de rug.
Vanaf januari rijd ik de auto uitsluitend zakelijk en dat is even wennen vwb kilometer administratie. De auto bevalt nog steeds zeer goed en het blijft een genot om mee te rijden. November 2007 heb ik winterbanden laten monteren ivm het meer veilige weggedrag. Bij Euromaster gaf men aan dat ik uit 3 merken mocht kiezen waarbij ik uiteindelijk voor de minst slechte nl. Vredestein heb gekozen. Al bij de 1e kilometers viel mij het slechte weggedrag op zeker tov de standaard Michelins. De auto vertoonde sterk dweilgedrag in de bochten en ook bij remmen met lichte stuurcorrectie dezelfde reactie. Na contact met de lease maatschappij bleek dat Michelin Alpin winterbanden ook tot de mogelijkheden behoorde. Blijkt maar dat Euromaster de banden promoot waar ze de beste marge op hebben terwijl mijns inziens er beter gekeken kan worden naar het karakter van de auto. De lease maatschappij was zeer coulant en binnen een week waren de Michelins Alpin gemonteerd. Dit resulteert in een duidelijk beter weggedrag, maar winterbanden zijn nu eenmaal zachter en dat merk je. Tijdens de beurt een aantal zaken doogegeven (zie bij problemen)en de brodit houder voor de Tom Tom vast op 12 volt laten aansluiten waardoor eea mooi is weggewerkt. Tijdens de 20.000km regelmatig oliepeil gecontroleerd, maar nooit olie bij hoeven vullen. De rit in Duitsland zal gezien het zakelijk rijden in de nabije toekomst niet gaan plaatsvinden, maar het accelereren en vanaf 120km/h dooraccelereren naar 170km/h blijft ook leuk.
Tot slot was ik bij de oude lease maatschappij gewend V-power te tanken en dat deed ik ook bij de huidige maatschappij. Recent heb ik een brief van hun ontvangen dat mijn tankgedrag niet efficient was en ik mag uitsluitend gewone diesel tanken. Apart dat er tussen maatschappijen onderling verschillen bestaan over het effect van V-power op de motor, verbruik en milieu.

Ik houd jullie op de hoogte.

PROBLEMEN

Ik heb 1 keer gehad dat de afstandsbediening niet werkte ik denk een incident. Verder hoor ik bij langzaam rijden (bijv. over een verkeersdrempel) een bonkend klotsend geluid. Ik bedacht me dat dit mogelijk de diesel in de tank is aangezien deze onder de voorstoelen ligt. Tanken is wat lastiger door de hoek van de vulopening het vulpistool staat onder een steile hoek. Af en toe gaat de climate control hard blazen en daarbij sterk koelen terwijl dit niet noodzakelijk is gezien de temperatuur dan ben ik genoodzaakt de temperatuur op 21 of 22 graden te zetten en dat bevreemd me.

Update 25 februari:
tijdens de beurt de volgende punten onder de aandacht gebracht±
- climate control die koude lucht blaast (software geupdate), maar ik merk nog geen verschil
- hoofdsteun bestuurdersstoel vertoonde veel speling, men heeft de busjes vervangen, maar ik vind dat er relatief veel speling op blijft zitten. Men zegt dat dit komt door het systeem dat bij een aanrijding de hoofdsteun naar voren duwt
- achterbank (grote deel) bleef niet altijd omhoog staan, strakker afgesteld.

Andere minpunten:
- afstandsbediening heeft inmiddels een keer of 5 geweigerd (voor de volgende beurt)
- kwaliteit interieur en met name de zilverlook op armsteunen
- de bestuurdersstoel glijdt niet altij recht over de rails
- bekleding (zwart) is erg besmettelijk en ik ben benieuwd hoe de bekleding zich houd na regelmatig stofzuigen. de middenarmsteun begint al enigszins glad te worden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.