Honda Civic 1.8i-VTEC Sport (2007)

autoreview

Honda Civic
Honda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda Civic - interieurHonda Civic - interieur

Signalement

UitvoeringCivic 1.8i-VTEC Sport
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf22 km
KM-stand laatst12.500 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 12.500 km

Na 5 weken (ja echt zo kort maar) wachten is mijn nieuwe CIVIC gearriveerd en ik rij er nu al weer bijna 2 weken in dus wordt het tijd om een review te schrijven.
Ik moet zeggen dat je in het begin weldegelijk moet wennen aan de (semi)automaat, zeker als je een volautomaat gewend bent , maar na ongeveer 2 dagen ben je er wel aan gewend en rijd het gewoon goed al is het geen DSG van de Volkswagen groep.
Nu is het ook zo dat ik i.v.m. minder kilometers ben overgestapt naar een benzine in plaats van een diesel en dan is de overgang van turbodiesel naar benzine natuurlijk ook weer wennen.
Het probleem met de Leon, het slechte zicht rondom, is bij de CIVIC absoluut vele malen beter, alleen de brede C-stijl is echt breed maar de spiegels en de parkeersensoren nemen dit volledig over.

Je krijgt van (bijna) iedereen te horen dat het zo’n verschrikkelijk mooie auto is en dat is natuurlijk leuk om te horen. Ik moet zeggen dat ik ook steeds met plezier erin stap, zeker het dashboard is heel futuristisch en bij avond echt onwijs mooi.

Ik heb diverse reviews gelezen van de CIVIC en ben het niet echt eens met degene die schrijven dat ze nog nooit in de verleiding zijn geweest om de licht-en/of regensensor uit te schakelen en handmatig te bedienen.
Het is een uitkomst zonder meer en bevalt goed maar zeker met de regenbuien van afgelopen dagen heb ik gemeend de lichten handmatig te moeten bedienen omdat ze niet automatisch aangingen ’s-morgens zo rond een uur of 7.
De regensensor werkt wel goed, deze 2 handigheidjes zijn werkelijk een uitkomst en over het algemeen werken ze goed en ik maar er dan ook geen probleem van dat ik de lichten af en toe zelf moet bedienen, ben per slot niet anders gewend.

PROBLEMEN

  • 12.500 km

Bij aflevering bleek de radio en cd het alleen te doen als je stil stond en als je ging rijden hoorde je niets. Bleek een los draaje te zijn waarschijnlijk bij inbouwen carkit gebeurd, direkt de dealer gebeld, kon dezelfde dag komen en binnen een half uurtje opgelost HULDE!

UPDATE 22-09-2007:
TIjdens het filerijden merkte ik dat hij schokkerig begon te rijden, hierna bij optrekken in de file gaat de toerenteller naar 2500 maar gebeurt er niets, in de handschakel modus gezet om te zien welke versnelling hij aangaf: eerste dus. Er gebeurt verder weinig, af en toe reageert hij wel maar merendeels gebeurd er niets als je gas geeft om op te trekken. Na dat dit ongeveer 3 minuten duurde begonnen er allerlei toeters en bellen te klinken en na het boekje te hebben geraadpleegd bleek het een storing in het i-shift systeem te zijn of een slippende koppeling. Na de motor rust te hebben gegund voor ongveer 5 minuten was alles weer uit en ben rustig terug gereden naar de dealer. Deze had het nog nooit meegemaakt en zou er naar kijken. Ondanks dat dit op zaterdag gebeurde, kreeg ik direct een vervangende auto mee en afgesproken dat we maandag contact hebben. Wederom HULDE aan de dealer !
Ik hou jullie op de hoogte (net als jullie mij hopenlijk).

UPDATE 25-09-2007:
Gistermiddag de auto weer op kunnen halen, volgens de dealer is het probleem als volgt: doordat de koppeling oververhit is geraakt, knalt het systeem zich uit om verdere schade te voorkomen. Dit lijkt (met nadruk op lijkt) mij wel een aardig antwoord ware het niet dat het filerijden waarin het probleem zich voordeed echt niet langer als 5 minuten heeft geduurd en in dat opzicht vindt ik het dan onacceptabel. Het zou betekenen dat ik nooit langer als 5 minuten filerijden kan hebben, nou dan kan ik hier in de Randstad mijn lol op. Ik heb afgesproken met de dealer dat ik het nog even aankijk en als het zich wederom voordoet sta ik direct bij hem op de stoep en dan zal er echt een oplossing gevonden moeten worden!

UPDATE: 01-11-2007:
Het probleem met het filerijden tot op heden niet meer gehad, alleen moet mij van het hart dat de motor na de ’reparatie’ ervan minder is geworden. Hij loopt stationair erg rommelig, het lijkt wel alsof hij af wil slaan, tevens lijkt het wel alsof het schakelen nu nog trager gaat als dat het in het begin ging. ’s-Morgens vroeg bij het eerste wegrijden blijft hij ook erg lang in de eerste versnelling rijden. Het schakelen gaat dus trager (het overpakken naar een volgende versnelling).Het verbruik is ook gestegen: nu 1 op 12,5 gemiddeld).
Ik moet ook zeggen dat ik de wegligging erg tegen vind vallen, op hogere snelheden lijkt hij te zwabberen en iets boven het asfalt te liggen.
De draaicirkel is ook voor zo’n auto erg groot naar mijn mening.
Kortom: op dit moment ben ik niet echt tevreden meer (na ruim 11.000km.).
Is er trouwens iemand die zich in deze klachten herkent of soortgelijke klachten heeft met een i-shift, of is het zo dat mijn vermoeden juist is en dat er maar relatief weinig met dit systeem rondrijden in Nederland?
Ik zal een en ander nog eens goed overwegen en jullie op de hoogte houden.

UPDATE 23-11-2007:
De bovengenoemde problemen blijven zich maar voordoen, wederom twee maal bij dealer geweest en die kunnen het nog altijd niet oplossen. Ik ga me er steeds meer aan ergeren, heb toch niet voor niks een nieuwe auto gekocht!!!!
Heb in goed overleg met de dealer inmiddels een andere goeie deal (althans volgens mij) met hem gemaakt; heb deze om kunnen ruilen voor een Civic Hybrid van 3 maanden oud.Weet donders goed dat dat veel meer een oude-mannen auto is maar dat boeit mij absoluut niet, als hij maar beter rijdt en zuiniger is en dat is absoluut het geval daar ben ik nu al van overtuigd. Ik moet je heel eerlijk zeggen dat alleen de versnellingsbak die daarin zit met tijdens de proefrit van een uur al meer plezier heeft gegeven als de i-shift bak in deze in de afgelopen 6 maanden: wat een verschrikkelijk slecht ding is dat!
Maar goed kan nu wel af gaan zitten geven hier maar daar schiet ik ook niets mee op, ga nu (morgen) de nieuwe Civic Hybrid ophalen en zal ook jullie hiervan wederom zo nu en dan op de hoogte houden.

Update 26-08-2008:
Vandaag heb ik toen ik mijn huidige Hybride naar de dealer bracht voor een servicebeurt een gesprek gehad met de dealer.
Hij wist mij te vertellen dat van de 10 stuks welke hij met deze \"automatische bak\"
had geleverd er inmiddels al 5 waren die hem wederom hadden ingeruild vanwege dezelfde problemen als ik had. Doe hier je voordeel mee en koop hem a.u.b. NIET !
Kan je de Hybride echt aanraden, is een heel ander type auto maar vele malen betere versnellingsbak, ga anders voor de handgeschakelde CIVIC.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (41)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.