Honda Civic 1.5i VTEC-E (2000)

autoreview

Honda Civic 1.5i VTEC-E (2000)

Signalement

UitvoeringCivic 1.5i VTEC-E
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tijd voor mijn derde auto

  • 30.000 km

Na twee keer volkswagen was ik het even zat. Veel en duur onderhoud. Zelfs een nieuwe versnellingsbak in een 3 jaar oude polo. Gelukkig kreeg ik een baan aangeboden in mijn woonomgeving. Tijd voor een andere auto. Door een vriend werd ik gewezen op mijn huidige auto. Ik zocht eigenlijk een Seat ibiza. Toch maar even kijken in de showroom. Daar stond hij, gepoetst, dertigduizend kilometer gereden, als nieuw. Na het maken van een proefrit verkocht aan deze wagen. Ondanks zijn bescheiden cilinderinhoud een fijne en krachtige auto. 115Pk, dat is wel eens wat anders dan de 60 en 68pk die ik in mijn eerdere auto`s bezat. Ik kocht de wagen, reed een week later er mee naar huis, en demonteerde direct de windkapjes van de zijruiten en de spatlappen. Dat zag er een stuk beter uit!
De eerste duizenden kilometers veel gereden, viel mij erg mee. Het is niet de allerkaalste versie. Dat de airco mist is geen probleem, maar die missende ABS? Gelukkig was ik al gewend aan rijden zonder ABS.

Een fijne wagen, genoeg vermogen, wel wat tam in zijn vijfde versnelling.

Direct een tweede verslag

  • 96.000 km

Sinds 2005 dezelfde wagen. Onderhand van 30000 naar 96000km gereden. De auto is meerdere malen naar frankrijk gereden. Totaal geen mankementen.

Reeds is de auto voorzien van een openluchtfilter en een sportuitlaat. Vandaag 05-01-2009 is de middendemper vervangen.
Verdere uitgaven:
1 openluchtfilter 15,- incl montage
2x voorruit 560,- (helaas, wa)
4x banden 320,-
sportuitlaat, na coulance, enkel laskosten (90,-)
4x APK 125,-
4x balanceren 40,-
1x uitlijnen 50,-

De auto heeft nochtans geen beurt gehad. Binnenkort (4000km) wordt de distributieriem vervangen.

Ik ben nog steeds zeer te spreken over de auto. De wegligging is voldoende (pirelli 5000). De motor maakt lekker toeren, en is tot 3000 toeren behoorlijk zuinig. Gemiddeld verbruik 1/15.
Helaas wel aangereden achter, en tik uitgedeeld vóór. Plaatwerk is duur en zeldzaam voor dit model.

De comfort is in orde. De stoelen zijn wel vrij klein, maar de zit is prima (187cm). Het gebruiksgemak van de schakelaars is goed, en voelt solide aan.

Nu dromen van éénzelfde model, met 1.8vtec. 170pk en een sportief voorkomen.


rip

Kwam er al enige tijd geleden achter dat de auto of niet meer bestaat, of is geëxporteerd.

Jammer,

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.