Honda Civic 1.5i VTEC-E (2000)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Civic 1.5i VTEC-E |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 30.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Tijd voor mijn derde auto
- 30.000 km
Na twee keer volkswagen was ik het even zat. Veel en duur onderhoud. Zelfs een nieuwe versnellingsbak in een 3 jaar oude polo. Gelukkig kreeg ik een baan aangeboden in mijn woonomgeving. Tijd voor een andere auto. Door een vriend werd ik gewezen op mijn huidige auto. Ik zocht eigenlijk een Seat ibiza. Toch maar even kijken in de showroom. Daar stond hij, gepoetst, dertigduizend kilometer gereden, als nieuw. Na het maken van een proefrit verkocht aan deze wagen. Ondanks zijn bescheiden cilinderinhoud een fijne en krachtige auto. 115Pk, dat is wel eens wat anders dan de 60 en 68pk die ik in mijn eerdere auto`s bezat. Ik kocht de wagen, reed een week later er mee naar huis, en demonteerde direct de windkapjes van de zijruiten en de spatlappen. Dat zag er een stuk beter uit!
De eerste duizenden kilometers veel gereden, viel mij erg mee. Het is niet de allerkaalste versie. Dat de airco mist is geen probleem, maar die missende ABS? Gelukkig was ik al gewend aan rijden zonder ABS.
Een fijne wagen, genoeg vermogen, wel wat tam in zijn vijfde versnelling.
Direct een tweede verslag
- 96.000 km
Sinds 2005 dezelfde wagen. Onderhand van 30000 naar 96000km gereden. De auto is meerdere malen naar frankrijk gereden. Totaal geen mankementen.
Reeds is de auto voorzien van een openluchtfilter en een sportuitlaat. Vandaag 05-01-2009 is de middendemper vervangen.
Verdere uitgaven:
1 openluchtfilter 15,- incl montage
2x voorruit 560,- (helaas, wa)
4x banden 320,-
sportuitlaat, na coulance, enkel laskosten (90,-)
4x APK 125,-
4x balanceren 40,-
1x uitlijnen 50,-
De auto heeft nochtans geen beurt gehad. Binnenkort (4000km) wordt de distributieriem vervangen.
Ik ben nog steeds zeer te spreken over de auto. De wegligging is voldoende (pirelli 5000). De motor maakt lekker toeren, en is tot 3000 toeren behoorlijk zuinig. Gemiddeld verbruik 1/15.
Helaas wel aangereden achter, en tik uitgedeeld vóór. Plaatwerk is duur en zeldzaam voor dit model.
De comfort is in orde. De stoelen zijn wel vrij klein, maar de zit is prima (187cm). Het gebruiksgemak van de schakelaars is goed, en voelt solide aan.
Nu dromen van éénzelfde model, met 1.8vtec. 170pk en een sportief voorkomen.
rip
Kwam er al enige tijd geleden achter dat de auto of niet meer bestaat, of is geëxporteerd.
Jammer,
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.