Honda Civic 1.5i VTEC-E (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 1.5i VTEC-E |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 280.000 km |
KM-stand laatst | 522.000 km |
startmotor vervangen
- 510.073 km
Van het ene moment op de ander alleen een klik.
Aandrijfas rechts gebroken.
- 491.826 km
Geen aandrijving meer. Het dempingsrubber op de rechter aandrijfas heeft na 15 jaar vocht vasthouden de diameter van de stalen as doen halveren. Gevolg is breuk.
Tevens wiellager linksvoor vervangen vanwege speling.
Achterlicht vissekom
- 512.000 km
Achterlicht links doet het niet meer, ook knipperlicht! Het ziet eruit als een vissekom, vol water. Het is een bekend euvel, de rubber afdichting tussen carrosserie en achterlicht is gaar. De eenvoudigste oplossing is een spoor rubberkit leggen. Het is wel even zoeken naar de moeren aan de binnenkant, niet laten vallen. Het is wel slim gedaan: eerst een stuk tap zonder draad om de moer om te leggen, dan loshalen/vastzetten. Heb de oxidatie weggeschuurd, wat WD40 en het werkt weer.
Winterbanden
- 532.344 km
Voor het eerst winterbanden gemonteerd en dan is het geen winter. De bridgestone Blizzak maakt meer herrie, en voelt wat zoekerig aan: niet de feedback via het stuur die ik ken van de Bridgestone Turanza ER300. Het plakt wel lekker aan de weg, alhoewel ik de grens niet heb opgezocht, en geen sneeuw ben tegengekomen. Het benzine verbruik is wat hoger.
gepiep uit de injectoren
- 454.875 km
Af en toe hoor ik een piep en voel inhouden van de motor tijdens constant rijden welke lijkt te komen uit de motor bij de injectoren. Wynn's Injector+Cleaner bij de benzine gemengd bij 1/4 tank. Piep en inhouden is weg, maar komt na 10.000 km weer terug. Nog een keer Wynns met bijna lege tank en doorrijden tot je echt niet meer durft. Daarna tank gevuld met 43,21 liter. 80.000km niets meer gehoord/gevoeld.
Alternator vervangen
- 522.000 km
Rode lamp gaat niet meer uit na het starten, pas na enige tijd rijden gaat deze uit, ipv enige tellen na de start. Uiteindelijk moet het toerental oplopen tot 4000 rpm voor-ie uitgaat. De koolborstels zijn versleten maar erger het anker blijkt volledig ingelopen. Een vervanger komt uit een Mitsubishi, zelfde merk, ik meen Denso.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.