Honda Civic 1.5i GLX (1991)

autoreview

Honda Civic 1.5i GLX (1991)

Signalement

UitvoeringCivic 1.5i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf191.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb deze auto in januari 2006 gekocht voor 650euro, hier waren toen nog wat problemen mee. Auto had schade toen ik heb kocht,dit heb voor 100euro laten maken. Dus alles bij elkaar 750euro. Dit is een speciale versie, hij heeft een rood interieur en hij heeft electronische spiegels en ramen. Auto is voor verlaagd en heeft ook een andere bumber volgens mij. Ook heeft de auto een andere uitlaat, met katvervanger.

Voordelen:
-Krachtige motor.
-Ook lekker door trekken bij lage toeren.
-Stuurbekrachtiging, stuurt prettig.
-Goede wegligging door dikke banden (hard door bochten).
-Stil bij lage toeren.
-Electra ramen en spiegels.
-Veel zitcomfort en ruimte.
-Fijne auto om mee te rijden.
-Lang in dezelfde versnelling rijden 140 in zn 3 en 170 in zn 4.
-Hoge topsnelheid 192 op teller.
-Zuinig 1:12 - 1:15 bij toch veel toeren.
-Auto start altijd.

Nadelen:
- Mijn civic ligt laag aan de grond, volgens mij door andere bumber.
Moet sommige drempels in zijn eerste versnelling nemen.
- Katvervanger van uitlaat ligt laag, komt door sportuitlaat.
- Boven de 120 veel herrie en veel toeren.
- Kleine kofferruimte, heb er nu speakers in met versterker. Geen ruimte meer over.
- Slaat snel af, als je de koppeling niet goed hebt of te weinig gas geeft.
- Een thuiskom resevewiel.
- Achterklep moet je omhoog duwen, anders valt hij omlaag.
- Auto rijd niet meer prettig bij snelheiden boven de 150-160.
- Rode kleur verweert snel.
- Antenne heeft slechte ontvangst.

PROBLEMEN

Toen ik hem had, waren er al problemen, de auto had schade aan de voorzijde. De koplamp zat scheef en knipperlicht was niet aanwezig, dit kwam door de andere bumber. Ook had ik meteen een kapotte band, dat thuisbreng wiel erop. Dat rijd dus echt niet he, je mag er ook maar 80 mee. Dit heeft me ong 100euro gekost.

2x voorbanden vervangen. 60euro ongeveer.
Antenne vervangen andere was stuk. 20 euro.

Huidige problemen:
Knipperlicht hendel is ingescheurd, doet het nog wel maar is niet helemaal OK meer. Dus die hendels moeten vervangen worden.
Linkerrubber van het raam is niet OK, moet gemaakt worden.
Dakraam is afgetapt, ga proberen met tochtstrips of ik het lekvrij kan maken.

Vind het nog steeds een fijne auto en blijf er ook nog een hele tijd in rijden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.