Honda Civic 1.4i City (1998)

autoreview

Honda Civic

Signalement

UitvoeringCivic 1.4i City
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf59.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat ik mijn Civic ESi dan toch maar had verkocht ben ik op zoek gegaan naar een wat nieuwere en zuinigere auto.
Het moest een auto worden met wat meer comfort, en als het even kan met wat luxe opties zoals elektrische ramen.
Ook wilde ik de auto graag onder de 100.000 hebben, gewoon wat nieuwer.
Bij verschillende auto’s wezen kijken met o.a.; Mazda 323F GLX ’96, Nissan Almera, VW Golf mk4.

Toen ben ik bij Honda Los in Ridderkerk gaan kijken, waar een Honda Civic stond. Kleine motor, 1.4i met 75 pk (city uitvoering). Ook had hij aardig wat luxe zoals airco, elektrische ramen, LM velgen. Na een kleine proefrit al snel tot het besluit genomen om deze auto te kopen.

Het eerste wat echt heel erg opvalt tegenover de vorige gereden aut’s, is het comfort van deze auto. Natuurlijk is het een Honda, hij is net even wat stugger om het sportiever te maken.
Maar vergeleken de DXi en de ESi, zitten deze stoelen een stuk beter. Zijlinkse steun is prima en zitten een stuk ’zachter’.
Ook is de auto net even wat minder stug dan de vorige, wat niet altijd ten goede komt in het bochtenwerk. Mijn DXi’tje bijvoorbeeld, kon je lekker in de bochten gooien terwijl deze gelijk begind te glijden.
Ook geeft het auto het gevoel dat je wat hoger zit dan de voorgaande modellen.
Misschien kan het ook aan de Pirelli P5000 banden liggen, die ik overgens niemand zal aanraden! Ze maken een verschrikkelijke herrie, een gezoem om gek van te worden.

Motortje loopt verder ook wel lekker, maar ik was het rijden met 75 pk eigenlijk al vrij snel zat. In een city uitvoering zit een d14a3 motor, en in de 1.4i S een d14a4. Een d14a4 motor heeft 91 pk. Ik heb de pakking vervangen die onder het gasklephuis zit, en heb nu zelf ook 91 pk! Dus voor 4,- ben je net zo snel als een 1.4i S. Alles is hetzelfde; blok, koppeling ed.. alleen de ECU is ietsje anders. Door de mismatch zal dit misschien 1 pk schelen, maargoed.
Met 90 pk kom je wel fatsoenlijk mee in het verkeer, iets dat ik niet vond met 75 pk. 0 naar 100 in 10 tellen voor een 1.4i is immers niet zo slecht, en met een verbruik van gemiddeld 1:16 heb ik geen kla

PROBLEMEN

Nog geen problemen gehad, alleen erger ik me soms wel aan de herrie die er uit de deurpanelen komen.
Blijkbaar is er later centrale deurvergrendeling ingebouwd, en geeft die wat meer herrie door de ’stangetjes’ in de deur.
Deurpanelen maar los gemaakt, en wat isolatie rommel erachter vast geplakt.
Nog wel aanwezig, maar minder!

Natuurlijk update ik deze review ook regelmatig.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.