Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Accord

Honda Accord 2.4 i-VTEC Type S (2011)

autoreview

12
Honda Accord 2.4 i-VTEC Type S (2011)
B Linders
  • B Linders9
  • Gebruikersreview
19 juli 2018 om 11:11
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringAccord 2.4 i-VTEC Type S
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf107.000 km
KM-stand laatst166.000 km
Lezerswaardering: 77%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Terug naar het begin

  • 107.000 km
  • 19 juli 2018

Sinds een aantal maanden eigenaar van een prachtige Accord 2.4 met handgeschakelde 6 bak. Terug naar de roots zeg maar. Mijn eerste 3 auto's waren Honda CRX-en, type 1, 2 en de Del Sol. Daarna eigenlijk van alles en nog wat gereden, een Ford Mondeo station, Alfa 156, Subaru Impreza en als laatste een Peugeot 407. Na 230.000km op de teller was deze, voor een Peugeot toch wel erg betrouwbare auto, aan vervanging toe. En dan begint de grote zoektocht. Want ja, wat gaan we nu weer halen. Ik heb gekeken voor Volvo V40, Audi A4 en BMW 3, maar op de ��n of andere manier werd mijn aandacht toch steeds getrokken door de Accord. Ik denk ook omdat ik geen eenheidsworst op de weg wil zijn. En dan ben je bij de Accord natuurlijk aan het juiste adres. Echter, na een maanden in bezit te zijn van een Accord is het mij werkelijk een raadsel waarom deze niet echt is aangeslagen in Nederland. Ik heb ergens gelezen dat de Accord de meest ondergewaardeerde auto is, nou daar kan ik zeer zeker mee instemmen! Omdat de Accord's zo weinig in Nederland te verkrijgen zijn heb ik mijn aandacht al snel op Duitsland gericht. Mijn Accord moest namelijk de 2.4 versie met handgeschakelde versnellingsbak worden, en dan het liefst de Executive uitvoering. Deze werden in Nederland zelden aangeboden.
Toen kreeg via een ingestelde zoekopdracht op Autoscout24 toch een Nederlandse Accord in mijn mailbox. Direct een afspraak gemaakt en een dag later was het mijn Accord. Zo snel hadden ze nog niet vaak een auto verkocht :)
Het is uiteindelijk wel de Type S uitvoering geworden, maar de vorige en 1e eigenaar heeft veel Executive opties laten installeren waardoor ik kon leven met deze Type S. De premium audio installatie, lederen bekleding, Navigatie, parkeersensoren en achteruitrijcamera zitten er allemaal op. Eigenlijk mis ik nu alleen mijn schuifdak, maar so be it. En ik heb dan wel weer de looks van de type S.

De eerste 3000 km zitten er op, m'n eerste ervaringen zijn zeer positief, de Accord is erg relaxed te rijden maar wil zeker vooruit wanneer je daar om vraagt, een versnelling terug en gas, de wijzer van de toerenteller zit snel in het rode gebied en de snelheid loopt snel op. Het verbruik vond ik niet tegenvallen. Als je "luistert" naar de schakelindicator op het stuur rij je wel in de 6 door de bebouwde kom, maar de motor trekt het uitstekend. Wat een fenomenaal blok is dit! Hij vindt het heerlijk om flink in de toeren getrokken te worden. Geen VTEC kick meer zoals vroeger in de CRX-jes maar het zijn andere tijden en dit is ook een heel ander kaliber auto.

Tot nu toe met zeer veel plezier in mijn Honda Accord gereden! Als ik dan een puntje van kritiek moet geven dan is dat het rij geluid van de banden. Dit kan aan mijn banden liggen maar is volgens mij een algemeen dingetje van de Accord.

Wordt vervolgd. Nu eerst verder met kilometers rijden en genieten.

Even een vakantie update

  • 119.000 km
  • 30 augustus 2018

Wat een heerlijke reis auto is de Accord, de 1200 km naar Zuid Frankrijk waren zo voorbij met deze auto. Na al die snelweg kilometers kwam er een verbruik van 1 op 13 uit rollen, niet verkeerd al zeg ik het zelf. Op vakantie kwam het verbruik weer op mijn standaard uit, 1 op 10,75. En dan natuurlijk die heerlijke bergweggetjes op vakantie, heerlijk cruisen en zo nu en dan waande ik me een echte rallycoureur. Wat is het toch fijn om met deze auto door de bergen te scheuren. Hij stuurt heerlijk direct en haalt geen fratsen met je uit als je de bochtjes wat fel neemt om dan weer vol in de VTEC de bocht uit te komen.

Wel tegen één probleempje opgelopen op vakantie. De trim tussen de voorruit en A-stijl kwam los op de snelweg, gelukkig op tijd en veilig kunnen stoppen om deze te redden. Na wat zoeken op internet blijkt dit een fabricagefout te zijn waar ook een terugroep actie voor is geweest. Terug in Nederland contact opgenomen met de dealer om dit probleem te herstellen Ook een mail naar Honda Nederland gestuurd omdat mijn auto geen terugroepactie had gehad voor deze klacht. Honda gaf aan dat het probleem vanaf bouwjaar 2011 opgelost moest zijn, nou blijkbaar nog niet dus. Honda gaf verder aan de dealer een coulance verzoek te laten doen bij Honda zodat dit voor mij zonder kosten opgelost kan worden. Dit loopt nog omdat er onderdelen besteld moesten worden.
Ik hou jullie op de hoogte.

Nog steeds uiterst tevreden

  • 166.000 km
  • 3 juni 2021

Buiten het standaard onderhoud na al die kilometers eigenlijk alleen maar een aandrijfas hoeven te vervangen. Verder werkt alles nog uitstekend en kruip ik dagelijks met een grote glimlach achter het stuur. Wat blijft het toch een heerlijke rijdersauto!
Mocht hij straks ooit vervangen moeten worden dan heb ik een groot probleem. Wat moet ik dan aanschaffen, aangezien de Accord niet meer geleverd wordt in Nederland. Waarom moesten we nu met z'n allen Audi's of BMW's rijden als je ook zo'n auto kon rijden? Helaas hebben we hierdoor geen Accord meer in Nederland, en dat is werkelijk een schande!

  • Rijd je zelf met een Honda Accord? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Accord
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Honda Accord 2.0i-VTEC Lifestyle // Rijklaarprijs incl 12 maanden garantie

    Honda Accord 2.0i-VTEC Lifestyle // Rijklaarprijs incl 12 maanden garantie

    • 2012
    • 79.559 km

    € 13.950

    Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 150pk Executive

    Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 150pk Executive

    • 2013
    • 123.739 km

    € 13.890

    Honda Accord 2.4 i VTEC EXECUTIVE AUTOMAAT NAVI LEDER ADAPTIEVE CRUISE CONTROL SEDAN

    Honda Accord 2.4 i VTEC EXECUTIVE AUTOMAAT NAVI LEDER ADAPTIEVE CRUISE CONTROL SEDAN

    • 2012
    • 164.944 km

    € 14.950

Meer Honda Accord occasions

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Accord specificaties
  • Honda Accord occasions
  • Honda Accord video's
Advies en informatie
  • Honda Accord tests
  • Honda Accord gebruikersreviews
  • Honda Accord index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Accord reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.4 i-VTEC Type S (2011)

    Honda Accord 2.4 i-VTEC Type S (2011)

    12
    • 19 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2 i-DTEC Lifestyle (2013)

    Honda Accord 2.2 i-DTEC Lifestyle (2013)

    21
    • 9 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    3
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

    8
    • 17 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord (2009)

    Honda Accord (2009)

    3
    • 8 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.0i Elegance Special Edition (2010)

    Honda Accord Tourer 2.0i Elegance Special...

    3
    • 22 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2007)

    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2007)

    5
    • 4 augustus 2021
meer reviews
Rij-impressie Honda Accord

Rij-impressie Honda Accord

87

Honda heeft weer eens een spons over de neus en kont van de Accord gehaald. Maar zal deze facelift...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    33
    • 23 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    3
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Deze Honda Accord heeft een neus met een verhaal

    Deze Honda Accord heeft een neus met een...

    14
    • 29 april 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

    Honda Accord Tourer 2.4i Executive (2003)

    8
    • 17 maart 2022
  • Nieuws
    Honda Accord Wagon SiR (1999) - In het Wild

    Honda Accord Wagon SiR (1999) - In het...

    19
    • 9 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord (2009)

    Honda Accord (2009)

    3
    • 8 maart 2022
  • Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

    Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km -...

    • 3 januari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2003)

    Honda S2000 (2003)

    1
    • 29 juni 2022
  • Autosport
    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    13
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    186
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Pilot: designstap terug

    Honda Pilot: designstap terug

    6
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    33
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    31
    • 22 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden