Honda Accord 2.4 i-VTEC Type S (2011)

autoreview

Honda Accord 2.4 i-VTEC Type S (2011)

Signalement

UitvoeringAccord 2.4 i-VTEC Type S
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf107.000 km
KM-stand laatst166.000 km
Lezerswaardering: 77%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Terug naar het begin

  • 107.000 km

Sinds een aantal maanden eigenaar van een prachtige Accord 2.4 met handgeschakelde 6 bak. Terug naar de roots zeg maar. Mijn eerste 3 auto's waren Honda CRX-en, type 1, 2 en de Del Sol. Daarna eigenlijk van alles en nog wat gereden, een Ford Mondeo station, Alfa 156, Subaru Impreza en als laatste een Peugeot 407. Na 230.000km op de teller was deze, voor een Peugeot toch wel erg betrouwbare auto, aan vervanging toe. En dan begint de grote zoektocht. Want ja, wat gaan we nu weer halen. Ik heb gekeken voor Volvo V40, Audi A4 en BMW 3, maar op de ��n of andere manier werd mijn aandacht toch steeds getrokken door de Accord. Ik denk ook omdat ik geen eenheidsworst op de weg wil zijn. En dan ben je bij de Accord natuurlijk aan het juiste adres. Echter, na een maanden in bezit te zijn van een Accord is het mij werkelijk een raadsel waarom deze niet echt is aangeslagen in Nederland. Ik heb ergens gelezen dat de Accord de meest ondergewaardeerde auto is, nou daar kan ik zeer zeker mee instemmen! Omdat de Accord's zo weinig in Nederland te verkrijgen zijn heb ik mijn aandacht al snel op Duitsland gericht. Mijn Accord moest namelijk de 2.4 versie met handgeschakelde versnellingsbak worden, en dan het liefst de Executive uitvoering. Deze werden in Nederland zelden aangeboden.
Toen kreeg via een ingestelde zoekopdracht op Autoscout24 toch een Nederlandse Accord in mijn mailbox. Direct een afspraak gemaakt en een dag later was het mijn Accord. Zo snel hadden ze nog niet vaak een auto verkocht :)
Het is uiteindelijk wel de Type S uitvoering geworden, maar de vorige en 1e eigenaar heeft veel Executive opties laten installeren waardoor ik kon leven met deze Type S. De premium audio installatie, lederen bekleding, Navigatie, parkeersensoren en achteruitrijcamera zitten er allemaal op. Eigenlijk mis ik nu alleen mijn schuifdak, maar so be it. En ik heb dan wel weer de looks van de type S.

De eerste 3000 km zitten er op, m'n eerste ervaringen zijn zeer positief, de Accord is erg relaxed te rijden maar wil zeker vooruit wanneer je daar om vraagt, een versnelling terug en gas, de wijzer van de toerenteller zit snel in het rode gebied en de snelheid loopt snel op. Het verbruik vond ik niet tegenvallen. Als je "luistert" naar de schakelindicator op het stuur rij je wel in de 6 door de bebouwde kom, maar de motor trekt het uitstekend. Wat een fenomenaal blok is dit! Hij vindt het heerlijk om flink in de toeren getrokken te worden. Geen VTEC kick meer zoals vroeger in de CRX-jes maar het zijn andere tijden en dit is ook een heel ander kaliber auto.

Tot nu toe met zeer veel plezier in mijn Honda Accord gereden! Als ik dan een puntje van kritiek moet geven dan is dat het rij geluid van de banden. Dit kan aan mijn banden liggen maar is volgens mij een algemeen dingetje van de Accord.

Wordt vervolgd. Nu eerst verder met kilometers rijden en genieten.

Even een vakantie update

  • 119.000 km

Wat een heerlijke reis auto is de Accord, de 1200 km naar Zuid Frankrijk waren zo voorbij met deze auto. Na al die snelweg kilometers kwam er een verbruik van 1 op 13 uit rollen, niet verkeerd al zeg ik het zelf. Op vakantie kwam het verbruik weer op mijn standaard uit, 1 op 10,75. En dan natuurlijk die heerlijke bergweggetjes op vakantie, heerlijk cruisen en zo nu en dan waande ik me een echte rallycoureur. Wat is het toch fijn om met deze auto door de bergen te scheuren. Hij stuurt heerlijk direct en haalt geen fratsen met je uit als je de bochtjes wat fel neemt om dan weer vol in de VTEC de bocht uit te komen.

Wel tegen één probleempje opgelopen op vakantie. De trim tussen de voorruit en A-stijl kwam los op de snelweg, gelukkig op tijd en veilig kunnen stoppen om deze te redden. Na wat zoeken op internet blijkt dit een fabricagefout te zijn waar ook een terugroep actie voor is geweest. Terug in Nederland contact opgenomen met de dealer om dit probleem te herstellen Ook een mail naar Honda Nederland gestuurd omdat mijn auto geen terugroepactie had gehad voor deze klacht. Honda gaf aan dat het probleem vanaf bouwjaar 2011 opgelost moest zijn, nou blijkbaar nog niet dus. Honda gaf verder aan de dealer een coulance verzoek te laten doen bij Honda zodat dit voor mij zonder kosten opgelost kan worden. Dit loopt nog omdat er onderdelen besteld moesten worden.
Ik hou jullie op de hoogte.

Nog steeds uiterst tevreden

  • 166.000 km

Buiten het standaard onderhoud na al die kilometers eigenlijk alleen maar een aandrijfas hoeven te vervangen. Verder werkt alles nog uitstekend en kruip ik dagelijks met een grote glimlach achter het stuur. Wat blijft het toch een heerlijke rijdersauto!
Mocht hij straks ooit vervangen moeten worden dan heb ik een groot probleem. Wat moet ik dan aanschaffen, aangezien de Accord niet meer geleverd wordt in Nederland. Waarom moesten we nu met z'n allen Audi's of BMW's rijden als je ook zo'n auto kon rijden? Helaas hebben we hierdoor geen Accord meer in Nederland, en dat is werkelijk een schande!

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens