Honda Accord 2.2i-CTDi Sport (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord 2.2i-CTDi Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 68.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Bij het omkijken naar een nieuwe auto, heb ik mij niet laten leiden door merkvooroordelen, maar geprobeerd zo zakelijk mogelijk een afweging voor wat betreft value-for-money van allerlei merken te maken. En dit ging mij, bij verschillende merken (zelfs bij mijn trouwe Saab) erg goed af, maar niet bij de Honda. De Honda greep me. De dealer had de auto eigenlijk net een paar uurtjes binnen van de lease en ik moest niet zo op de rommel binnen in letten want ze hadden hem nog niet schoon kunnen maken, maar als dat geen probleem was, mocht ik hem zo meenemen voor een uitgebreide proefrit.
Ik ging er in zitten, de stoelen omsloten mij en nadat de sleutel omgedraaid was... op weg. Al bij de eerste meters maakte de auto duideijk ’als je meer wil, dan kan dat hoor’. Bij half gas schiet de auto al naar voren en bij vol gas voel je gewoon dat je in de stoelen gedrukt wordt. Slechts een andere serieuze auto kan je bijhouden bij dergelijke acceleraties. Eigenlijk was ik op dat moment al verkocht.
Het weggedrag van de auto is fenomenaal. Hij stuurt scherp, het onderstel is een goede mix van comfort en stugheid en schakelen doet hij met korte, directe slagen. Op kruissnelheid hoor je alleen wat afrolgeluiden van banden en als je versnelt fluit de turbo lichtjes met je mee. En dat allemaal met een simpel te behalen verbruik van 1 op 17-18.
Het interieur is stijlvol met zwarte en grijze tinten die goed met elkaar in balans zijn en daarom denk ik niet saai aandoen.
De middenconsole is overzichtelijk, met relatief hooggeplaatste grote draai- en bedieningsknoppen die je moeiteloos kunt vinden. Het dashboard is sportief oranje/rood, met grote ronde klokken, waarbij de snelheidsmeter in het midden is geplaatst. Super simpel.
Het exterieur is zeer smaakvol en exclusief en zeker in de graphite pearl lak, hierdoor heeft de auto een aparte schittering. De koets is klassiek vormgegeven, maar de lijnen die Honda voor de Accord gebruikt zijn zeer strak. Zelf vind ik de motorkap (met name van opzij) een kunststukje. Je herkent de auto op parkeerplaats vrijwel meteen. Daarnaast vind ik de portiergrepen een stukje design van hoog niveau.
De auto kom je niet veel tegen en dat is wat mij betreft niet erg. Zo blijft deze auto iets exclusiefs.
PROBLEMEN
90.000 km koppeling vervangen onder garantie (waarschijnlijk had de vorige bestuurder graag zijn voet op het koppelpedaal tijdens het rijden, de Honda dealer had het in ieder geval nog niet eerder meegemaakt).
94.000 km gangbaar maken rem links achter (APK). Onder garantie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren