Honda Accord 2.2i-CTDi Sport (2004)

autoreview

Honda Accord
Honda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda Accord - interieurHonda Accord - interieurHonda Accord - interieur

Signalement

UitvoeringAccord 2.2i-CTDi Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf68.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij het omkijken naar een nieuwe auto, heb ik mij niet laten leiden door merkvooroordelen, maar geprobeerd zo zakelijk mogelijk een afweging voor wat betreft value-for-money van allerlei merken te maken. En dit ging mij, bij verschillende merken (zelfs bij mijn trouwe Saab) erg goed af, maar niet bij de Honda. De Honda greep me. De dealer had de auto eigenlijk net een paar uurtjes binnen van de lease en ik moest niet zo op de rommel binnen in letten want ze hadden hem nog niet schoon kunnen maken, maar als dat geen probleem was, mocht ik hem zo meenemen voor een uitgebreide proefrit.
Ik ging er in zitten, de stoelen omsloten mij en nadat de sleutel omgedraaid was... op weg. Al bij de eerste meters maakte de auto duideijk ’als je meer wil, dan kan dat hoor’. Bij half gas schiet de auto al naar voren en bij vol gas voel je gewoon dat je in de stoelen gedrukt wordt. Slechts een andere serieuze auto kan je bijhouden bij dergelijke acceleraties. Eigenlijk was ik op dat moment al verkocht.
Het weggedrag van de auto is fenomenaal. Hij stuurt scherp, het onderstel is een goede mix van comfort en stugheid en schakelen doet hij met korte, directe slagen. Op kruissnelheid hoor je alleen wat afrolgeluiden van banden en als je versnelt fluit de turbo lichtjes met je mee. En dat allemaal met een simpel te behalen verbruik van 1 op 17-18.
Het interieur is stijlvol met zwarte en grijze tinten die goed met elkaar in balans zijn en daarom denk ik niet saai aandoen.
De middenconsole is overzichtelijk, met relatief hooggeplaatste grote draai- en bedieningsknoppen die je moeiteloos kunt vinden. Het dashboard is sportief oranje/rood, met grote ronde klokken, waarbij de snelheidsmeter in het midden is geplaatst. Super simpel.
Het exterieur is zeer smaakvol en exclusief en zeker in de graphite pearl lak, hierdoor heeft de auto een aparte schittering. De koets is klassiek vormgegeven, maar de lijnen die Honda voor de Accord gebruikt zijn zeer strak. Zelf vind ik de motorkap (met name van opzij) een kunststukje. Je herkent de auto op parkeerplaats vrijwel meteen. Daarnaast vind ik de portiergrepen een stukje design van hoog niveau.
De auto kom je niet veel tegen en dat is wat mij betreft niet erg. Zo blijft deze auto iets exclusiefs.

PROBLEMEN

90.000 km koppeling vervangen onder garantie (waarschijnlijk had de vorige bestuurder graag zijn voet op het koppelpedaal tijdens het rijden, de Honda dealer had het in ieder geval nog niet eerder meegemaakt).
94.000 km gangbaar maken rem links achter (APK). Onder garantie.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.