Honda Accord 1.8i LS (2001)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Accord 1.8i LS |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 126.000 km |
KM-stand laatst | 147.000 km |
- 147.000 km
De review gaat over een handgeschakelde 1.8 ES en niet over een automatische 1.8 LS. Maar ik kon dit niet selecteren in het profiel. Is deze versie ooit in Nederland uitgebracht ?
Ik heb me deze auto aangeschaft in 2009 bij een Honda-verdeler in Gent. Hij was aardig aan de prijs, maar hij was in een perfecte staat en tiptop onderhouden. Bovendien betreft het een ES-uitvoering ( : met alles er op en er aan dus . Ik mankeer slechts het lederen interieur, de stoelverwarming en het navigatiesysteem Wat ik wel heb : electrisch open dak, centrale vergrendeling met afstandsbediening, elctronisch airco, Bose-soundsysteem , cruise control, standaard alu velgen enz...
Ik heb er nu zo'n 20000 km mee gereden:tijd voor een review dus.
Problemen = 0,0
Pluspunten
+ betrouwbaarheid
+ comfort (vorige auto was een Corolla met "kikkerogen" , kun je nagaan wat een verbetering dit is)
+ ruime koffer (hatchback !)
+ fenomenaal weggedrag voor een auto die uitkwam in 1998.Vooral in de bochten rijdt hij als een bobslee.
+ vinnig : vooral in hoge toeren trekt hij als een tierelier. En aangezien een VTEC smeekt om hoge toeren...
Minpunten
- verbruik van 9 liter benzine op 100 km. Ik zou dat wat kunnen naar beneden halen, maar met die VTEC is het toch zo lekker spelen hé. Ik rij ook weinig, dan is dit in feite een non-issue .
-last van ochtenhumeur : elke auto die koud staat rijdt slechter , maar bij deze Honda valt het echt op. Bovendien kraken de schokdempers. Gelukkig komt de motor snel op bedrijfstemperatur waardoor dat gekraak zich niet meer voor doet.
- hoog gewicht : wat zijn repercussies heeft op het verbruik maar ook op het optrekken aan de verkeerslichten : de massa van 1500 kg moet nu eenmaal in beweging worden gebracht.
neutrale punten
+-onderhoud is niet goedkoop, maar nu ook niet om van achterover te vallen. Groot onderhoud van 140000 km gedaan + alle filters vervangen = 339€. Ik woon in Mechelen en laat daar mijn onderhoud doen bij een vroegere Honda-verdeler.
Bottom line : Ik ben er ongeloofelijk tevreden over en ik rij er dan ook dolgraag mee. Blijf er mee rijden tot hij (of ik) dood valt . Verleden jaar mee zonder problemen naar Umbrië gereden. En terug uiteraard.
En dan dit nog :
Als ik zo de autozoeksites autoscout24 en autozone.be volg, geraken deze Accords moeilijk aan een koper , want de advertenties blijven er zeer lang in staan.
Dat snap ik echt niet. Wat de boer niet kent, eet de boer niet ? Of is het echt dat de Belg er een Pavloviaans karakter op na houdt ? Iedereen rijdt hier met TDI, CDTI, DCI, HDI. Ook zij die nog minder km doen dan ik. Mijn garagist doet alle merken maar is gespecialiseerd in Honda. Hij heeft er nu ook Peugeot bij genomen als "specialiteit" . Omdat er volgens hem daar veel meer mee te verdienen valt doordat er veel meer te repareren is. Vooral bij pipo's die elk jaar komen klagen dat hun roetfilter weer eens verstopt zit. Wat ze niet snappen want ze rijden immers maar 7000 op een jaar en altijd rond de kerktoren...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.