Ford Transit Custom (2016)

autoreview

Ford Transit Custom (2016)

Signalement

Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst106.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste 5000 KM's

  • 105.000 km

We hebben de Ford Transit Custom nu 7 maanden in bezit en we zijn iets meer dan 5000km verder. Het is een rolstoel bus dus er wordt niet heel veel mee gereden. Maar tot nu toe zijn de ervaringen meer dan uitstekend. Wat een verademing vergeleken met onze vorige rolstoel bus (Opel Movano uit 2009). Deze Ford is heel stil van binnen, veert veel comfortabeler en ziet er zowel van binnen als van buiten mooier uit. Wel ben ik blij de 2.2 diesel te hebben met distributie KETTING en niet de2.0 met die idiote natte riem! Dat zal wel de reden zijn dat we niet hierna nog een keer een Ford Transit Custom zullen kopen.

Stoel verwarming is heerlijk zeg en nog niet de voorruitverwarming en de stand kachel kunnen uitproberen. Het is nog niet koud genoeg geweest.

De bus heeft maar 100pk en toch was het prima rijden op de Duitse autobahn. Je ziet dat er meer EV's rijden daar en die rijden ook niet harder dan 130 omdat anders de range erg klein wordt. Er rijden dus minder van die figuren rond daar die 180+ km's/u doen. Wat voor mensen die niet zo'n snelle auto hebben erg prettig is.

Wat is er vervangen tot nu toe?
- Een nieuwe sleutel (bij aflevering dealer).
- een set ruitenwissers.

Eerste APK

  • 106.000 km

De eerste APK is een feit en op de achterbanden na kwam hij in 1 keer zonder opmerkingen door de keuring. De achterbanden bleken wel genoeg profiel te hebben maar waren uitgedroogd. Nu wilde ik er toch al 4-seizoenen banden onder hebben dus gelijk alle vier de banden vernieuwd voordat hij naar de APK ging.

Hoe gaat het nu? Wel, zoals gezegt rijd deze bus veel beter, lekkerder en is veel stiller dan onze vorige bus. Ook de stoel verwarming kunnen uitproberen. Heerlijk in de winter. We zijn er nog steeds erg blij mee dat we nu deze bus hebben. Alleen wipt hij irritant op de achterwielen bij drempels. Iets wat je met name op de tweede zitrij en daarachter goed voelt. Zo erg zelfs dat het voor mijn vrouw in haar rolstoel mega irritant is. Ik moet daardoor heel langzaam over drempels rijden. Je kunt je voorstellen dat de mensen achter mij daar niet altijd erg blij mee zijn. Maar ja, sorry, kan er niets aan doen. Had het ook graag anders gezien.

Olie verbruik tot nu toe nul. na 6000km staat het pijl nog steeds op max.

Hij is wel wat wind gevoelig als het hard waait. Dat hebben alle busjes vanwege hun vorm maar wordt waarschijnlijk nog versterkt doordat onze bus een H2 is. Verhoogd dak dus. Verder eigenlijk geen nadelen gevonden. Op de vier banden na nog niets hoeven te vervangen. Maar ja, we zijn ook pas 6000km verder.

Ooh ja, in Maart de bus gechipt. Hij is van 105pk naar 170pk gegaanen ook het koppel is toegenomen. Wat een verschil zeg! We gaan in Juni/Juli naar Duitseland en Oostenrijk en op de Duitse autobahn zal dat zeker verschil gaan maken.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.