Ford Sierra 2.0i Ghia (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sierra 2.0i Ghia |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Hoezo een beetje een terugval? van een Laguna II terug naar een 16 jaar oude Sierra hahaha, ik hoor U lachen!
Mijn Laguna moest het veld ruimen, ik werk erg dichtbij inmiddels en wilde met een oude goedkope auto even de tijd doorkomen voorlopig.
Waarom een Sierra? nou, ik heb er 3 van gehad, leuke auto’s die nagenoeg niet kapot gaan.... ik weet dat een Ghia uitvoering de leukste zijn, alles zat erop en eraan voor die tijd... en dat voor slechts 500 euri met nog een halfjaar apk.
Ik moet zeggen dat het ding verbazendwekkend goed reed, hij komt goed mee met het huidige verkeer, maakt enorm veel herrie vergeleken bij de Laguna en ik kreeg zowat last van claustrofobie.... maar och, och, waar is de tijd gebleven dat je de Sierra’s nog overal tegenkwam.... zelfs op de sloop worden ze al schaarser.
Stoelen niet doorgezeten, motor die goed en redelijk zuinig liep, de auto had echt aantoonbaar deze km’s gelopen.
Het welbekende zwabberen viel met deze Sierra wel mee, helemaal als je uit een veel modernere Laguna komt met alles erop en eraan.
Alle ramen electrisch, dakraam electrisch, voorruitverwarming, alles zat er op en werkte!
Helaas had deze auto nooit onderhoud gehad qua body, de roestduivel was al ernstig op bezoek.
Deze auto is naar mijn broer gegaan omdat ik toch wel een airco ging missen, verder heb ik er met plezier in gereden, en ik moet zeggen dat de kachel in deze auto echt kon ’schroeien’ vergeleken bij de Laguna.
Hoe dan ook heeft de Sierra altijd een apart plekje voor mij, je was er weg van of je moest er totaal niets van weten.... ik ben ermee opgegroeid en heb het altijd als fijne auto’s met wat beperkingen gezien, ondanks ik uit een veel modernere auto kom viel de Sierra me niet tegen, vergelijkingsmateriaal is het niet maar ondanks dat maak ik een diepe buiging voor deze auto.
Update: 16-07-2008
Ik kan het toch niet laten en ben op zoek naar een Sierra van het eerste uur, ze worden echt schaars en nette exemplaren kosten de hoofdprijs ( en terecht ), alle Sierra’s waar ik vroeger als klein kind in heb gezeten bestaan inmiddels niet meer ( nadeel van het Rdw ), maar het lijkt me super om een belastingvrije Sierra te mogen bezitten.
Ik neem rustig de tijd, het moet er echt eentje van het de eerste uren zijn!
Wens me maar succes! en mocht het zover komen, dan word de auto uiteraard besproken hier.
PROBLEMEN
Lekke einddemper, ik heb slechts 3000 km gebruik gemaakt van de auto, maar die zijn er wil in een maand tijd opgezet... hoezo minder km’s!?
( foto’s van onderstaande auto zijn identiek aan de Sierra waar ik mee gereden heb )
Gevonden
Ik gaf eerder al aan dat ik graag een Sierra van de eerste serie zou willen hebben, die hebben we gevonden!
Een 2.3 Ghia van '84, in april is deze beauty belastingvrij en voor meer info over deze zeldzaamheid in topstaat, is er een aparte revieuw geopend.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.