Ford Sierra 2.0 CL (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sierra 2.0 CL |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 96.600 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik had begin september 2006 een Volvo 440 GL 1.8 gekocht omdat ik een auto nodig had voor mijn werk. Ik dacht dat ik een betrouwbare auto kocht, maar dat viel ineens vies tegen. In de kerstvakantie begon ineens de pakking van de kleppendeksel te lekken en was er van een koppakking geen sprake meer. De kachel deed het niet meer maar binnen tien seconden liep de motortemperatuur wel in het rood. Ik baalde als een stekker maar omdat de wagen mij maar 400 euro had gekost, vond ik dat ik toch goedkoop had gereden en bracht hem naar de sloop
Internet afgezocht naar vervanging, kwam ik een zwarte Sierra tegen met een tweelitermotor. Gelijk gebeld en hij was er nog. Ik ben meteen gaan kijken en de auto was in onberispelijke staat. Van eerste eigenaar met nog geen ton gelopen. Meteen de knoop doorgehakt.
26-03-2007 Update.
Ik rij de auto vrijwel dagelijks naar het werk en dat betekent elke dag tachtig kilometer erbij. Wat een heerlijke auto. Ik heb laatst een Peugeot 306, 406 en 607 geprobeerd en een Ford Escort maar die auto’s zitten lang niet zo goed. En om het brandstofverbruik lach ik me helemaal rot. Als ik op en neer moet naar het werk, loopt die tweeliter rustig 1:15 a 1:16. En olie verbruikt hij al helemaal niet. Hij gaat alleen maar weg als ik een terreinwagen kan kopen. Anders blijft hij nog jaren.
04-06-2007 Update
Vandaag draaide ik de 105000ste kilometer op de teller. En nog steeds geen enkel probleem. Wat wel opvallend is, is dat tijdens warm weer de auto wat meer vermogen heeft. Daarnaast heb ik mijn auto een week geleden opnieuw leren kennen. Iemand verleende mij geen voorrang en ik moest met 80 km/h uitwijken. Zonder te slippen of een onverwachte beweging te maken wist ik de Ford om mijn medeweggebruiker heen te krijgen.
Diezelfde dag maakte ik een stoplichtsprintje tegen een Golf III GTI. Ik zat op de weg te letten, maar toen de motor ongeveer 5000 tpm maakte, begon deze te zingen en schoot de auto nog veel harder vooruit. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Die toch redelijk burgerlijke auto schoot weg en ik liet een GTI staan. Dat had ik niet verwacht.
PROBLEMEN
Tja, eigenlijk nog helemaal niets. Alleen een gat in het chassis dat bij de APK aan het licht kwam. Een dure reparatie, maar ik verwacht de komende tijd geen mankementen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.