Ford Sierra 1.8 TD CLX (1992)

autoreview

Ford Sierra
Ford SierraFord SierraFord SierraFord Sierra CosworthFord SierraFord Sierra - interieur

Signalement

UitvoeringSierra 1.8 TD CLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf158.000 km
KM-stand laatst158.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford Sierra 1.8 TD GT 1992

  • 158.000 km

Tja, ik hoor jullie denken, mijn vorige auto een Subaru Impreza WRX van 2002 en nu een Ford Sierra diesel van 1992..

Heel simpel, een verhuizing van NL naar B en de aansvchaf van een leuke woning aldaar en een bruiloft.
Diesel rijden is in NL niet interessant, in B wel.
De Impreza is vanwege het motorvermogen in B niet te betalen.
Ik zocht een goedkope auto voor dagelijks woon- werkverkeer.
De Sierra kocht ik in oktober 2007 voor 500 euro.
Inmiddels heb ik er 46.000 km mee gereden zonder problemen. Op een waterpomp van 63 euro na. (zelf gemonteerd)

Hier kost de auto 282 euro per jaar aan wegenbelasting en de verzekering is een beetje hetzefde.
Vanwege de km´s die ik rij is de Sierra dus een stuk voordeliger dan de Impreza, maar dat zal niemand verbazen....

De Sierra is nu 4 cm verlaagd, 205/45/16 banden en velgen eronder en een lederen interieur. (voorstoelen electrisch en verwarmd van een Scorpio en de achterbank van een Sierra Cosworth).

De Sierra blijkt een erg trouwe metgezel met een verbruik van 1 : 16 a 1 : 17. Olieverbruik is nihil.

Dit actie-model voordat de Mondeo werd geintroduceerd heeft o.a electrische ramen voor, centrale deurvergrendeling, schuif-kanteldak, in 60/40 neerklapbare achterbank, toerenteller, en de kofferbak en tankdop zijn van binnenuit te openen.

Kortom, niets dan lof voor de opvolger van de Taunus.
Foto´s van de Impreza en de Sierra volgen nog.

René.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.