Ford Sierra 1.8 TD CLX (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sierra 1.8 TD CLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 158.000 km |
KM-stand laatst | 158.000 km |
Ford Sierra 1.8 TD GT 1992
- 158.000 km
Tja, ik hoor jullie denken, mijn vorige auto een Subaru Impreza WRX van 2002 en nu een Ford Sierra diesel van 1992..
Heel simpel, een verhuizing van NL naar B en de aansvchaf van een leuke woning aldaar en een bruiloft.
Diesel rijden is in NL niet interessant, in B wel.
De Impreza is vanwege het motorvermogen in B niet te betalen.
Ik zocht een goedkope auto voor dagelijks woon- werkverkeer.
De Sierra kocht ik in oktober 2007 voor 500 euro.
Inmiddels heb ik er 46.000 km mee gereden zonder problemen. Op een waterpomp van 63 euro na. (zelf gemonteerd)
Hier kost de auto 282 euro per jaar aan wegenbelasting en de verzekering is een beetje hetzefde.
Vanwege de km´s die ik rij is de Sierra dus een stuk voordeliger dan de Impreza, maar dat zal niemand verbazen....
De Sierra is nu 4 cm verlaagd, 205/45/16 banden en velgen eronder en een lederen interieur. (voorstoelen electrisch en verwarmd van een Scorpio en de achterbank van een Sierra Cosworth).
De Sierra blijkt een erg trouwe metgezel met een verbruik van 1 : 16 a 1 : 17. Olieverbruik is nihil.
Dit actie-model voordat de Mondeo werd geintroduceerd heeft o.a electrische ramen voor, centrale deurvergrendeling, schuif-kanteldak, in 60/40 neerklapbare achterbank, toerenteller, en de kofferbak en tankdop zijn van binnenuit te openen.
Kortom, niets dan lof voor de opvolger van de Taunus.
Foto´s van de Impreza en de Sierra volgen nog.
René.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.