Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • S-MAX

Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)

autoreview

6
Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)
Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2008)
FILIP
  • FILIP5
  • Gebruikersreview
14 juni 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringS-MAX 2.5 20v Turbo Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst171.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kilometervreter!

  • 50.000 km
  • 16 oktober 2009

er staat nu 50.000km op de teller en geen problemen gehad ( behalve de dimlichten die onverwacht snel hun capaciteit verloren na 6 maanden , maar prima opgelost trouwens) Normaal rijden we niet zo gek veel kilometer per jaar maar met deze wagen is elk reden goed om in te stappen en te rijden.
Vaak rij ik met het raam open om van de sound van deze motor met licht fluitende turbo te genieten.

Meeste geniet ik van de adaptive cruise control op de snelwegen : lekker relaxed rijden op instelbare afstand van je voorganger en automatisch remmen of versnellen naargelang de verkeersstroom.
Prima is de AUDIOinstallatie met GPS . Zeer goed geluid (bas en hoge tonen) en nauwkeurige GPS.

Heb in andere revieuw vaak gelezen van rammeltjes in de wagen.
Dacht op een gegeven moment dat ik ook zo'n rammeltje had in de Cstijl maar het bleek het ding te zijn waar je de veiligheidsriem inklikt op de achterbank. ,indien deze tegen elkaar komen geeft dit een vervelend geluid . Eenvoudig op te lossen door die dingen zo de verplaatsen dat ze elkaar niet raken. Misschien kan deze tip andere S MAX rijders helpen?

Ook de dashbordverlichting (CONVERSE + scherm) blijkt bij nogal wat S MAX rijders nog al wat fel licht te geven wanneer het donker is. Indien je hier gewoon de knop wat lager zet van de dashbordverlichting is dit probleem zo uit de wereld.
Verbruik schommelt rond 10.7 l/100km (stevig doorrijden en veel stadsverkeer) da's best ok voor zo'n gewicht.

Dankzij de soepele motor kan er flink opgetrokken worden en laat je menig andere sportwagen achter je. Tot 120km/u in derde is geen probleem en dan voel je de power!.

Het enige wat ik mis is een vuilbakje tussen de voorste stoelen voor de achterpassagiers. Uiteindelijk is het een gezinswagen en kinderen brengen afval met zich mee.
Heb nu en plastic zak over de armsteun heen getrokken , erg praktisch maar niet zo mooi natuurlijk.

Geweldig is de plaats achterin met neergeklapte zetels. Moet vaak karton wegvoeren of grote dozen laden . Toevallige passanten keken verbaast op wanneer ze de hoeveelheid zagen die in of uit geladen werd.
Tot nog toe de beste wagen die ik ooit gehad heb. (is reeds mijn 8ste wagen).
Zeer goede FORDdealer die oor heeft voor alle vragen en probleempjes.
Jammer dat het imago van FORD niet beter is want mijn S MAX mag gerust naast VW of AUDI staan. (en minder duur!).

NOG STEEDS TEVREDEN!

  • 65.000 km
  • 21 maart 2010

De S Max is nu net 2 jaar oud en met 65.000 km op de teller kan ik echt wel zeggen dat dit een fantastische auto is.

Tot nog toe geen enkel noemenswaardig probleem gehad.
Ik heb zelfs de indruk dat na het groot onderhoud (60.000km) de motot nog soepeler/stiller is geworden.
Het verbruik ligt nu op 10.8 l/100km.( mix van stadsverkeer en autosnelweg, en vaak stevig "gas" gegeven.)
Verbruik valt dus best mee gezien de rijstijl en het gewicht van de auto.
Naar Oostenrijk op skivakantie geweest ; deze auto is echt voor lange afstanden gemaakt! De adaptive cruise control aan en lekker relax rijden op de "Deutsche Autobahn"

Het enige waar ik, niet echt van overtuigd ben zijn de meedraaiende lichten, Waar ik wel over te spreken ben : de zijlampen die aangaan wanneer je tegen lage snelheid een bocht neemt ( of de garage binnen rijdt) Deze extra zijverlichting is dan wel weer praktisch.

De kwaliteit van het interieur is prima, Na 2 jaar ziet alles er nog even "degelijk en nieuw " uit.
De alcantara/leder bekleding van de stoelen is stevig en onderhoudsvriendelijk.

Het enige dat ik nog altijd zonde vindt is het gebrek aan een "vuilbakje" tussen de voorstoelen en de achterstoelen.
Zelfs niet te krijgen als accessoire. Ik heb nu een plastic zakje vastgemaakt aan de achterkant van de middenarmsteun , praktisch wel maar mooi niet echt.
Aangezien we vaak met 3 kids op weg zijn voor langere afstanden is zo'n vuilbakje echt geen luxe.
Misschien wel in de nieuwe S Max??

Bij het laatste onderhoud de navigatie laten updaten (meer details op het scherm en een correctere TMC aanduiding.

Terug de 18" velgen opgelegd (toch mooier dan de wintervelgen met plastic sierdeksels).
Gelijktijdig nieuw zomerbanden laten monteren ( oude hebben 45.000 km dienst gedaan (Michelin Primacy) toch wel een goed gemiddelde .

eerste (kleine) probleempjes

  • 94.000 km
  • 23 november 2010

Na 94.000 km ( 2.5 jaar oud) nog steeds tevreden over deze wagen. Wel wat kleine defecten gehad te wijten aan normale slijtage. Een paar weken geleden is de konische koppeling van de versnellingspook losgekomen en kon ik plots niet meer schakelen. Leek erger dan het was, en is snel verholpen door dealer (jammer dat de garantietermijn voorbij is). Deze week is de richtingaanwijzerhendel aan het stuur vervangen want de richtingaanwijzer ging zomaar beginnen knipperen tijdens rijden. Toch alweer 153 euro gekost.
Ik heb tevens de schokdempers laten testen want er was al een tijdje een "dof" geluid te horen in de linkerwielkast tijdens het rijden op kasseien. Blijkt dat de schokdempers vooraan slechts voor 41% meer werken. Gaat me 540 euro kosten ( 2 schokdempers inclusief werk), Moet wel erbij zeggen dat onze auto vrij intensief gebruikt wordt op ruw terrein met paardentrailer en hierdoor de schokdempers wellicht iets eerder van hun kracht verloren hebben. Motortechnisch is alles OK .De kwaliteit van de materialen binnen (dashbord ,zetels enz) is goed.
Nu de winter eraan komt verschijnen weer 2 typische winterkwaaltjes: indien de temperatuur naar de 4 graden zakt: na het koudstarten gaat de verlichting van het navigatiescherm een fractie van seconde uit tijdens de eerste kilometer rijden en is er een ergens aan de achteruitkijkspiegel een (licht)rammeltje hoorbaar, wat ik niet kan thuiswijzen. Het gekke is dat deze 2 dingen tijdens de lente/zomermaanden niet voorkomen.
Maar nog eens ; dit is één van de betere wagens die ik ooit gehad heb, en de gefacelifte S MAX ziet er nog beter uit. Ga deze week een testrit doen met de 2.0 ecoboost 200pk durashift. Ben benieuwd!

Echt wel goede auto!

  • 171.000 km
  • 15 augustus 2012

na 171.000 km mag je wel stellen dat je de auto door en door kent,
Ik heb nooit een betere auto gehad, We hebben deze S Max nu 4 jaar en 3 maanden.

Kwaliteit koetswerk is nog steeds prima,geen kraakjes, geen roest.... Nog geen enkel ernstig probleem gehad met de electronica . Prima navigatiesysteem en geluidsinstalatie met blutooth functie.

Aan te bevelen => Adaptive cruise control. relaxed rijden en steeds automatisch de juiste afstand houden op de voorganger. 4 jaar geleden misschien nog een luxe optie , maar is geld meer dan waard.

In deze 4 jaar slechts 2x pech gehad. de eerste maal was de kabel ,die versnellingspook met versnellingsbak verbind, losgekomen. en de 2de maal defecte batterij. 2x Auto naar garage moeten afslepen. Maar op zich geen erge defecten.

Prijs onderhoudsbeurten bij officiele dealer zijn normaal. Onze dealer in Bilzen geeft een super service en lost alle kleine reparaties tussendoor correct op.

verbruik : 11 liter/100km, met stevige rijstijl. Zuinig rijden kan verbruik onder de 10l brengen.

Als minpuntje kan ik enkel dit schrijven:
de meedraaiende koplampen . Hier zie ik het nut na 171.000 km nog steeds niet in vooral omdat de lichtbundel door de optische lens "smaller" is dan bij gewone lampen.
Ik merk dat vooral bij het rijden op onverlichte wegen.
De borden naast de weg zijn minder verlicht, dan met traditionele verlichting ( die in onze Fiesta zit ).

Wat ook opvalt, na 150.000km : iets meer rolgeluiden dringen door tot in interieur. Is dat normaal? Natuurlijk , met 18'' velegen (zomer) is er meer rolgeluid dan met de 16'' winterbanden. Volgens dealer heeft bandenkeuze ook invloed op dit geluid.
Maar toch vond ik het vroeger 'stiller" in de auto. Zijn er S Max rijders die dit ook vinden?

Zeker de moeite waard is de binnenruimte. De achterpassagiers hebben ruimte zat. Zetels zijn breed en zijn makkelijk neerklapbaar en dan krijg je een giga koffer: Wij hebben nogal veel kartonafval in onze zaak en telkens ik in het containerpark van de gemeente de karton aan het uitladen ben krijg je verwonderde blikken van de buren van waar die karton maar blijft komen. Mijn vader zit in een rolstoel en ook die kan zonder opvouwen zo in de koffer met de achterzetels in gebruik.

Op skivakantie met 5 personen en bagage kan zonder dakkoffer.

Als eindconclusie : Volgende auto wordt zeker weer een FORD (hopelijk is er tegen die tijd een Hybride motor terbeschikking)
Want de Belgische regering heeft de taksen op bedrijfswagens met hogere CO2 uitstoot bijna verdriedubbeld (in ons geval).

Dat is een spijtige zaak , want doet de verkoopwaarde in Belgie van dit type motor spectaculair dalen. zonde! Misschien toch maar de ECO BOOST 1l motor kiezen in de volgende FORD.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Ford S-MAX? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford S-MAX
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Ford S-MAX 2.0 Titanium 7persoons NAP/Navi/Clima/Cruise

    Ford S-MAX 2.0 Titanium 7persoons NAP/Navi/Clima/Cruise

    • 2009
    • 158.243 km

    € 7.999

    Ford S-MAX 2.5-20V Turbo, Navigatie, Climate control, Cruise control, LM-velgen, Trekhaak, boekjes aanwezig

    Ford S-MAX 2.5-20V Turbo, Navigatie, Climate control, Cruise control, LM-velgen, Trekhaak, boekjes aanwezig

    • 2007
    • 299.614 km

    € 3.975

    Ford S-MAX 2.0-16V, 7zit, 6 tot 12 maanden

    Ford S-MAX 2.0-16V, 7zit, 6 tot 12 maanden

    • 2008
    • 187.700 km

    € 6.950

Meer Ford S-MAX occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Officieel: Ford S-Max

    39
    • 17 januari 2020

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford S-MAX specificaties
  • Ford S-MAX occasions
  • Ford S-MAX video's
Advies en informatie
  • Ford S-MAX tests
  • Ford S-MAX gebruikersreviews
  • Ford S-MAX index
PREMIUM
Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Sportuitvoeringen van compacte hatchbacks vind je bij bijna elke fabrikant, toch zijn er slechts...

Lees meer
 

Ford S-MAX reviews

  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    11
    • 30 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2007)

    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2007)

    1
    • 9 april 2022
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    2
    • 17 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    9
    • 26 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2009)

    Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2009)

    4
    • 24 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2006)

    Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2006)

    10
    • 9 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.0 TDCi 140pk Titanium (2008)

    Ford S-MAX 2.0 TDCi 140pk Titanium (2008)

    • 12 april 2018
meer reviews
Ford S-Max 2.3-16V – 2007 – 321.910 km - Klokje Rond

Ford S-Max 2.3-16V – 2007 – 321.910 km - Klokje Rond

Vijftien jaar geleden nam Marco Terwindt een fonkelnieuwe Ford S-Max in ontvangst als nieuwe...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    11
    • 30 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX (2019)

    Ford S-MAX (2019)

    1
    • 1 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX (2022)

    Ford S-MAX (2022)

    3
    • 1 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2007)

    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2007)

    1
    • 9 april 2022
  • Ford S-Max 2.3-16V – 2007 – 321.910 km - Klokje Rond

    Ford S-Max 2.3-16V – 2007 – 321.910 km...

    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    2
    • 17 mei 2021
  • Nieuws
    Ford S-Max en Galaxy als Hybrid

    Ford S-Max en Galaxy als Hybrid

    16
    • 9 februari 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    54
    • 12 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Fiesta 1.5 TDCi Titanium Lease (2015)

    Ford Fiesta 1.5 TDCi Titanium Lease (2015)

    1
    • 11 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2021)

    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2021)

    2
    • 10 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2022)

    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2022)

    3
    • 10 augustus 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 155pk Hybrid ST Line Vignale (2022)

    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 155pk Hybrid...

    9
    • 8 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium (2016)

    Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium...

    • 7 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden