AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autotests
  • Ford
  • S-MAX

Bob met fluitje

Ford S-MAX 2.5 20V Turbo (2007)

Het drukbezette stuurwiel blijkt niet altijd even handig in gebruik. De nogal massieve console is prominent aanwezig. De vijfcilinder turbomotor heeft zijn handen vol aan de zware S-Max. In deze topversie staat de S-Max natuurlijk op grote, lichtmetalen wielen.
  • Autotest
24 juli 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Wie een zevenzitter rijdt, is elk weekeind aan de beurt: met alle kids naar de uitwedstrijd, een partijtje. Heb je er een met 240 pk en een fluitende turbo, dan ben je een toffe Bob!

Met zijn lengte van 4,77 meter en beschaafde uitstraling is de S-Max een zakelijke verschijning. Tegelijk oogt hij redelijk sportief door zijn moderne, gestroomlijnde vormen en door de coupé-achtige daklijn. In deze topversie staat hij natuurlijk op grote lichtmetalen wielen. Ook achter het stuur merk je dat je met een boel auto onderweg bent. Ford geeft acceleratiewaarden op die wij met onze tot de nok met accessoires en stoelen afgeladen ruimtesportieveling niet kunnen
evenaren. Hoewel het karakter van de S-Max minder explosief is dan de fabrikant ons doet geloven, zorgt hij bij stoplichtsprints regelmatig voor verbaasde
blikken.

Sport Pack
De zware S-Max is meer een Gran Turismo. Je kunt er best een stevig stukje mee sturen, maar als je de boel niet gedecideerd op stoom houdt, wordt de auto onrustig. Snelle koerswisselingen vallen niet altijd in goede aarde. Grip is er wel, beheersing wat minder. Wie dat bezwaarlijk vindt, kan een aangepast onderstel
bestellen. Het Sportpack bevat ook 18-inchwielen en leeraccenten in de bekleding.
De turbomotor in de S-Max 2.5 past in standaardvorm voortreffelijk bij het ingetogen sportieve karakter van de auto. Gespierd zonder opsmuk. Hij werkt mooi gelijkmatig en levert daardoor iets aan spektakel in. Wanneer de motor eenmaal lekker warm is, is het in het interieur rustig. De S-Max 2.5 is op zijn eigen wijze een snelle auto. Hij vertrekt geen spier als je er hard tegenaan gaat. De duw in de rug ontbreekt door de variabele klep-bediening en turbo, maar je schiet vlotjes door de zes versnellingen heen om de top van 230 km/h te bereiken. Dat is stevig 'doorrijden' voor een grote ruimte-wagen. Hij doet het zonder mankeren.

Interieur
De stoelen passen bij het GT-karakter van de Ford. Stevig, nadrukkelijk gevormd en met grote lendensteunen. Maar ze zijn ook groot, comfortabel en bieden een ontspannen zitpositie. Het dashboard ziet er goed uit, mede door de gebruikte materialen en de afwerking. Iets minder fraai is het grote, gladde stuur, dat in de testauto bezaaid is met knopjes. De
S-Max heeft voor een ruimtemodel een heel fatsoenlijk zicht vooruit. De stijlen zijn een stuk smaller en door de vorm van het dashboard en je zitpositie kun je ook relatief kort voor de auto kijken. Overigens had de B-stijl wel iets minder prominent aanwezig mogen zijn.
De passagiersmeubels zijn een verdeeld succes. Ruimte heb je in de grote Ford vooral in de lengte en breedte, bij knieën en schouders. De been- en voetenruimte op rij twee is uitstekend, de hoofdruimte houdt niet over. De stoelen zitten zeker niet slecht. De stoelen helemaal achterin moet je als noodzitjes zien. Volwassenen kunnen er wel terecht, maar de hoofdruimte
gaat maar nét. De S-Max heeft dus niet het alleskunnersinterieur dat je elders wel eens vindt. De wegklap-mogelijkheden van de stoelen zijn niet onbegrensd. De achterste stoelen gaan een halve slag om en daar komt de rug bovenop. Helaas heeft kennelijk niemand eraan gedacht dat de klep van het bergvak
onder de bagagevloer al bij één weggeklapte stoel niet meer open kan.
Daar staat tegenover dat de Ford met zijn omklapbare rugleuningen en verschuif-mogelijkheden een mooie, variabele laadruimte biedt. Met zeven stoelen in gebruik kun je er nog wel wat spulletjes in kwijt en dat groeit via stationwagon-formaat (vijf stoelen) naar bestelauto-mogelijkheden (twee stoelen).

Signalement

Merk Ford
Model S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium
Carrosserie 5-deurs, mpv
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 44.624

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 5-cil. in lijn
Cilinderinhoud 2.522 cc
Maximaal vermogen 162 kW / 220 pk bij 5.000 tpm
Maximaal koppel 320 Nm bij 1.500 tpm
Inhoud brandstoftank 70 l
Lengte / breedte / hoogte 4.768 mm / 1.884 mm / 1.658 mm
Wielbasis 2.850 mm
Massa leeg 1.581 kg
Laadvermogen 839 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.700 kg / 750 kg
Banden225/50R17Prijzen
Topsnelheid 230 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,6 s (fabrieksopgave: 7,9 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 3,9 s / 5,2 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 8,4 s / 9,9 s
Brandstofverbruik 0,0 l/100km
CO2-uitstoot 224 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Ford S-MAX
Ford Ford S-MAX

Uitgelicht aanbod

    1.6 EcoBoost 160PK Titanium 7-Persoons, Navigatie, Privacy glass

    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost 160PK Titanium 7-Persoons, Navigatie, Privacy glass

    • 2012
    • 112.456 km

    € 13.700

    2.0 145PK Climate Convers+ Pdc v+a Elec pakket AUX

    Ford S-MAX 2.0 145PK Climate Convers+ Pdc v+a Elec pakket AUX

    • 2010
    • 83.106 km

    € 10.950

    1.6 EcoBoost Trend Business | 7 PERS | 160 PK | NAVI | CAMERA | CRUISE | CLIMATE | LMV |

    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Trend Business | 7 PERS | 160 PK | NAVI | CAMERA | CRUISE | CLIMATE | LMV |

    • 2013
    • 148.749 km

    € 12.950

Meer Ford S-MAX occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford S-MAX specificaties
  • Ford S-MAX occasions
  • Ford S-MAX video's
Advies en informatie
  • Ford S-MAX tests
  • Ford S-MAX gebruikersreviews
  • Ford S-MAX index
Ford S-Max 2.0 TDCI - 2006 - 495.4XX km - Klokje Rond

Ford S-Max 2.0 TDCI - 2006 - 495.4XX km - Klokje Rond

Da’s geen best begin. Het display waarop de kilometerstand van de Ford S-Max van Bertil Reiling...

Lees meer
Ford S-Max

Ford S-Max

5

Wanneer je een autoliefhebber vraagt naar de Ford S-Max, zal hij negen van de tien keer beginnen...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Ford S-Max en Galaxy als Hybrid

    Ford S-Max en Galaxy als Hybrid

    16
    • 9 februari 2021
  • Autonieuws
    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: Gezinsauto's

    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021:...

    44
    • 14 november 2020
  • Review
    Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 240pk S-Edition (2012)

    Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 240pk S-Edition...

    5
    • 9 september 2020
  • Review
    Ford S-MAX 2.0 TDCi 150pk Titanium (2017)

    Ford S-MAX 2.0 TDCi 150pk Titanium (2017)

    4
    • 2 september 2020
  • Review
    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    9
    • 26 juli 2020
  • Review
    Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2009)

    Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2009)

    4
    • 24 juni 2020
  • Review
    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium (2014)

    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium (2014)

    • 8 maart 2020
Merk
Merk
  • Review
    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125pk Active X (2020)

    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125pk Active X...

    2
    • 28 februari 2021
  • Review
    Ford Fiesta 1.1 85pk Trend (2018)

    Ford Fiesta 1.1 85pk Trend (2018)

    1
    • 27 februari 2021
  • Autonieuws
    Productievolume Ford Focus lager wegens chiptekort

    Productievolume Ford Focus lager wegens...

    19
    • 26 februari 2021
  • Test: Ford Mustang Mach-E vs. Volvo XC40 P8 AWD

    Test: Ford Mustang Mach-E vs. Volvo XC40...

    73
    • 25 februari 2021
  • Autonieuws
    Shelby F-250 Super Baja is heftige Ford F-250

    Shelby F-250 Super Baja is heftige Ford...

    7
    • 24 februari 2021
  • Autonieuws
    Ford Explorer als luxueuze King Ranch Edition

    Ford Explorer als luxueuze King Ranch Edition

    11
    • 24 februari 2021
  • Review
    Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125pk ST-Line (2019)

    Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125pk ST-Line...

    1
    • 18 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep