Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

autoreview

Ford S-MAX
Ford S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAXFord S-MAX

Signalement

UitvoeringS-MAX 2.5 20v Turbo Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst60.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 60.000 km

Sinds een maand in bezit van een zwarte S-Max 2.5. Erg fijne auto met veel opties en natuurlijk die fantastische motor.
Lijst met opties:
- zwart metallic
- 18 inch lmv
- privacy glass
- xenon
- koplamsproiers
- bochtenverlichting
- dvd full colour navigatie systeem
- mp3 speler
- cd-wisselaar
- telefoon carkit
- 7-zitter
- half leer, half stof
- 8-voudige elektrische stoelverstelling bestuurder + passagier
- stoelverwarming
- stoelkoeling
- parkeersensoren voor
- parkeersensoren achter
- afneembare trekhaak
- voorruit verwarming
- alarm + 2 inklapbare sleutels
- elektrich inklapbare spiegels
- esp
- panorama dak
- tire pressure monitor
en met niets problemen!

De auto haalt inderdaad de 7,9 seconden naar de 100 en dat is toch verrassend, meestal overdrijven die automerken wel een beetje! Verder nog niet harder dan 200 gereden maar daar gaat binnenkort verandering in komen na een bezoekje aan ons buurland Duitsland. Ben benieuwd.

Opvallend is verder dat je in deze auto (metallic zwart, 18 inch velgen, zwarte privacy ramen) vooral wordt nagekeken door vaders en dat is niet zonder reden. Wat een ruimte heeft dit ding. Doordat er 7 zitplaatsen zijn heb je achterin ook gelijk een vlakke laadvloer van ik denk ongeveer 2 meter lang bij 1 meter breed. Erg praktisch na een bezoekje aan de bouwmarkt (oid) of voor de kinderwagens van die vaders.

Sinds deze week de 18 inch velgen vervangen door 16 inch Semperit winterbanden met nieuwe lichtmetalen velgen. Helaas boet je zeker in op het gebied van sportief rijdgedrag door onder meer aanzienlijk eerder overhellen van de koets en op hogere snelheid (150+) minder koersvast wat erg vermoeiend is. Daarnaast slaan de banden veel eerder door bij snel optrekken maar gelukkig weet het ESP/ASR systeem het vermogen te beperken.
Maar goed, met de wintersport eind december in het vooruitzicht zijn de winterbanden toch wel een veilige gedachte.

[update 14-03-2008]

December op wintersport geweest met 4 volwassen en vol beladen auto. Geen enkel probleem. Auto ligt heel strak op de weg zelfs op hoge snelheden. Waar ik eerst twijfels had bij de winterbanden mbt koersvastheid moet ik zeggen dat daar uiteindelijk geen klagen meer over is.
Topsnelheid ook maar gelijk geprobeerd in Duitsland...240 km op de teller. Dus dat zal zo’n 225 echt kilometers per uur zijn ofzo. Maar goed wel met 4 personen en vol beladen...dus dat kan vast nog wel wat harder.

PROBLEMEN

  • 60.000 km

Vooralsnog geen problemen ondervonden maar ik probeer de review up-to-date te houden.

[update 14-03-2008]
Geen problemen.

[update 13-11-2008]
Inmiddels 90000 km op de teller en mischien een beetje saai maar gewoon nog steeds geen enkel problemen gehad...

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.