Ford S-MAX 2.0 TDCi 140pk Titanium (2008)

autoreview

Ford S-MAX 2.0 TDCi 140pk Titanium (2008)

Signalement

UitvoeringS-MAX 2.0 TDCi 140pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst216.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 102.000 km

De eerste km zijn inmiddels gemaakt met de S-Max.
Het is natuurlijk heel wat anders dan de Subaru Outback maar ik raak er snel aangewend. Hij rijd t.o.v. de Subaru verrassend soepel, stil en krachtig.
Het grootste pluspunt is echter de binnen ruimte dat is in een woord geweldig.

Wat kan ik er verder al over kwijt?
Alles functioneerd zoals het hoort alleen had ik wat problemen met de set winterwielen die ik er bij besteld had.
Na nog een keertje balanceren (was ook nodig) bleef er nog steed een trilling in het stuur aanwezig die dan weer wel, dan weer niet optrad.
Ik dacht dat het aan de chauffeur lag maar toen mijn vrouw met dezelfde mededeling uit de auto stapte wist ik dat er toch iets aan de hand moest zijn.

Na wat S-Max forums doorghespit te hebben bleek het probleem heel simpel te zijn.
Om 2 van de 5 draadeinden van de wielnaaf bleek een ring te zitten die de remschijf op z'n plaats houd bij een gedemonteerd wiel en remklauw.
De velgen van de winterbanden bleken geen uitsparing te hebben rondom de bevestigingsgaten en konde zodoende niet vlak tegen de naaf (remschijf) aansluiten. Na het verwijderen van die ringen rijd de S-Max trillingsvrij.

Het verbruik zit deze eerste km zo rond de 1:15 de boorcomp. geeft een gemiddelde van 6,3 l/100km.

Tot zo ver de eerste indruk.

  • 216.000 km

Na 4 jaar trouwe dienst gaat de S-max weer vervangen worden. Ruim 100000 km verder loopt de 2.0 TDCI nog als een zonnetje.
Wat minder te spreken ben ik over het interieur.

Bij 3 van de 4 deurpanelen heb ik inmiddels de loslatende bekleding vast moeten plakken.

De ruimte in het interieur zal voor zijn opvolger niet te evenaren zijn, dit wordt een Mazda CX-5.

Buiten de reguliere beurten heeft de S-max geen extra onderhoud nodig gehad.

Dit hoop ik ook mee te maken met zijn opvolger.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.