Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 203pk Titanium (2011)

autoreview

Ford S-Max
Ford S-MaxFord S-Max faceliftFord S-Max faceliftFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-MaxFord S-Max faceliftFord S-Max faceliftFord S-Max facelift

Signalement

UitvoeringS-MAX 2.0 EcoBoost 203pk Titanium
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf4.500 km
KM-stand laatst29.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ruimte bak

  • 7.200 km

Aangezien onze RR Sport uit de garantie liep en erg veel mankementen vertoonden besloten we een andere auto te rijden. Daarnaast liep onze verbouwing ook uit dus iets goedkoper rijden was een goed idee. Wel wilden wij veel ruimte en een soepele motor. De S-Max was al eerde opgevallen vanwege de ruimte. Via Internet stuitte ik op deze auto en na een proefrit met de eigenaar een prijs afgesproken. Eerst ben je alleen maar blij met weer een andere auto en geniet je er met volle teugen van. Ook tijdens de reis naar Italië met 4 fietsen achterop was de achterbank opvallend leeg en hadden de kinderen alle ruimte en genoten van de films op de schermjes in de hoofdsteunen. Ik moet zeggen dat het inderdaad een verschil is of je in een RR of S-Max aan het rijden bent. Eigenlijk ook geen vergelijk. Natuurlijk ben ik tevreden met de S-MAX maar je merkt dat het geen echte premium auto is zoals bijvoorbeeld een Volvo. Bij koud wegrijden is het gas erg moeilijk doseerbaar, heeft de automatische verlichting samen met de ruitenwissers regelmatig een eigen leven en kraakt het achterin de auto bij stevig remmen. Qua rjden is de auto comfortabel hoewel ik de besturing en gevoel mager vind. Gebruik de cruise control veel want het scheelt in deze auto echt benzine en je bent snel geneigd te snel te rijden. Wij gaan met plezier straks weer 1.000 km naar de wintersport maar ik blijf verlangen naar een andere auto.

Update

  • 28.800 km

Heb de auto nu bijna een jaar en over het algemeen valt er helemaal niets op de auto aan te merken. Een aantal punten gaat echter wel erg vervelen:

- hoog verbruik. Afgelopen zomer zijn wij naar Italie gereden met 4 fietsen achterop de auto. De snelheden waren hoog maar ik kan mij niet meer voor de geest halen dat ik niet verder dan 400 km op een volle tank kon halen. Tijdens de rit naar en van de wintersport met een skibox op het dak was het niet mogelijk meer dan 400 km te rijden op een tank. De snelheden lagen wel tegen de 200 km/u maar dat was van de zomer met de fietsen ook zo.
- regensensor. Ook als het toch echt krukdroog is gaan de wissers spontaan de denkbeeldige regendruppels van de voorruit vegen. De wisserfunctie uit- en weer aanschakelen helpt even.
- licht sensor. Hier geldt hetzelfde voor als de regensensor. Strakblauw maar volgens de sensor moeten de lampen toch echt aan.
-sequentiële versnellingsbak (automaat). Deze bak moet "nadenken". Schakel je snel van voor- naar achteruit of andersom en gef je gas dan gebeurd er gewoon niets. Je moet schakelen, wachten en dan pas gas geven. Dit euvel heb ik ook bij koude motet. Vaak ben ik in gedachte al een kruispunt over en dan moet de auto nog in beweging komen.

Auto heeft tot op heden 1 beurt gehad; dit was gewoon een standaardbeurt en geen bijzonderheden. De enige storing tot op heden was afgelopen zomer in Italie. 's Avonds parkeer ik de auto en sluit af met de keyless bediening. 's Morgens werkte de keyless bediening niet meer en ook de startknop gaf niet thuis. Na veel heen en weer bellen uiteindelijk de accu losgekoppeld en daarna weer aangesloten. Dit is als het ware een harde reset. Ik kon daarna de auto wel starten en ben naar de lokale Ford dealer gereden. Daar moest de software opnieuw ingeregeld worden. Wat de reden van de storing was is tot op heden niet duidelijk.

Afscheid

  • 29.500 km

S-Max is verkocht en staat nu bij een grote universeel dealer in het midden van het land te koop.

Ik heb prettig gereden in de S-Max al zal ik niet snel weer een Ford kopen. Het klinkt allemaal zeer aanlokkelijk hoeveel extra's er tegen een acceptabele meerprijs besteld kunnen worden. Extra's die bij andere merken veelal stukken duurder zijn. Mijn ervaring nu is dat bij die andere merken die extra's ook beter werken. Het zal een kwestie van gewenning zijn denk ik. Als het de eerste keer is dat je met bijvoorbeeld BLIS, Keyless entry en starten, automatische lampen en regensensor te maken krijgt is het gaaf om ze te hebben. Als je van een premium merk weet hoe het kan werken is het handig en soms irritant (= mijn mening). De S-MAx blijft een ruimte wonder en ik weet zeker dat de dezelfde hoeveelheid bagage die de S-Max moeiteloos slikte straks in de andere auto voor problemen gaan zorgen :-).

Voor de volgende eigenaar van de S-Max: heel erg veel plezier met deze prima auto!!!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.