AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • S-MAX
1

autoreview

Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium (2011) #5

Anoniem
  • Review
8 mei 2016 om 22:27
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringS-MAX 1.6 EcoBoost Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf131.000 km
KM-stand laatst135.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Top reiswagen met voldoende ruimte

  • 135.000 km
  • 8 mei 2016

Na bijna 6 jaar te hebben rondgereden in een Opel Zafira 1.7 CDTI met 110pk was het tijd voor iets anders. De Opel was een heel prima auto, deed het altijd en ook nog redelijk probleemloos. Wel stotterde hij soms wat, maar daar was mee te leven.
Omdat wij 4 jongens hebben onder de 10 waren we hoe dan ook op zoek naar een 7 zitter. Dan heb je meteen al heel wat minder te kiezen. Omdat we een andere auto hebben voor dagelijks gebruik was de verwachting dat het jaarlijkse kilometrage beperkt zou zijn, waardoor we voor een benzine wilden gaan.
Dan kan je gaan kijken naar autos. Maar dan merk je wel dat er maar heel erg weinig autos meer ruimte bieden dan de Zafira. Franse autos die aan onze criteria voldeden zijn er maar weinig. Renault Espace zou wel passen, maar dat zag ik gezien reputatie niet erg zitten. Bovendien zijn Franse autos niet meteen mijn eerste keuze (ondanks dat ik alleen maar positieve ervaring heb met Franse lease-autos).
Duits is de keuze ook niet heel erg groot: Touran is net zo groot en de Sharan.. Tja.. met een 1.4 TSI voor een dergelijk grote auto. Hoewel, achterin vond ik de ruimte erg tegenvallen. Ik kon er zelf (1,91) helemaal niet eens in. Dat lukte in de Zafira met wat wurmen nog wel. Maar goed, hier komen alleen de kinderen te zitten, dus ik hoef er gelukkig ook niet in. Sharan dus ook niet.
Japans dan? Aventis Verso vond ik te oud (plus vaak veel kilometers, maar daar ben ik wat minder bang voor). De Previa is groot maar helaas ook wat ouder.
De Mitsubishi Grandis vond ik ook wel een praktische auto, maar benzine verbruik valt volgens een vriend van me die er een rijdt tegen. Bovendien kon ik niet een model vinden die voldeed aan wat ik wilde. Wel een hele mooie 6 zitter (leer, dubbel dak etc), die een andere vriend van me heeft gekocht.
Dan hebben we nog een Ford: Galaxy of S-Max. Galaxy heeft heel veel meer ruimte, maar het is wel een enorme bus. De S-Max is ook groot, maar heeft nog wel iets charmants. Sterker nog, ik vond het model er altijd redelijk dynamisch uitzien.

Na enige tijd zoeken hebben we de auto gevonden: een 1.6 Turbo Titanium in grijs/blauwe kleur. Donkere ramen achter en hij staat op 18 inch Y-velgen. Ik vind het een prima verschijning voor een auto van dit formaat.

Maar goed, daar gaat het niet om, het gaat om het rijden. En ik moet zeggen dat dat wel iets is wat me 100% meevalt. Ja, het is een grote auto en dat merk je vooral bij het inparkeren. Draaicirkel is net wat groter en het liefst zoek je naar een plek die iets groter is dan gemiddeld. Hij is ook breder dan je denkt. Maar van binnen komt dat juist heel erg goed uit. Als voorpassagier zit je heerlijk in prima stoelen. Veel ruimte beleving. Op de tweede rij zijn de drie stoelen apart verstelbaar en dat is ook wel prettig. De kinderen zitten zonder mokken op deze rij. Maar ja, derde rij is en blijft favoriet.
Die derde rij is zeer goed toegankelijk doordat je de stoelen van de tweede rij heel gemakkelijk geheel plat kan krijgen. Je stapt dan ook makkelijk in.
Wat me wel opvalt is dat als je grote voeten hebt, je last hebt van de stoelen op de tweede rij. Deze zijn apart verstelbaar en het betreft hier dus ook stoelen en geen bank. Bij de Zafira kan je op de achterste rij je voeten onder de bank schuiven, bij de stoelen is dat lastiger/ onmogelijk.
Voor de kinderen is dat helemaal geen bezwaar.

Het wegklappen van de laatste rij is heel makkelijk. Je hoeft hier niet te klooien met de tweede rij zoals dat bij de Zafira wel moet. Je hebt de auto dan ook zo omgebouwd. Dat is wel praktisch.

Het rijden, daar kan ik kort over zijn. Heel goed. Zeker als je het vergelijkt met de Zafira. Vooral het sturen doet hij heel fijn. Ligt als een dijk op de weg. Auto ligt lekker in de bochten.
De motor kan het gewicht van de auto prima aan. De opschakel indicator is erg enthousiast, onder de 2.000 toeren wil hij al door naar de volgende versnelling en dat kan dan ook wel. Kortom je schakelt snel op en dat komt het comfort (geluid) ook wel ten goede. Als je wilt kan je hem wel doortrekken maar dat voelt toch tegennatuurlijk. Het is geen GTI, maar hij heeft dan wel voldoende lucht.
In de hoogste versnelling reageert de motor wel wat gezapig op het gas, maar dat is gezien het karakter van de auto voor mij helemaal geen punt.
Verbruik van de auto ligt rond de 1 op 12 tot 12,5. Meer snelwegkilometers werkt positief op verbruik. Bij stadsverkeer zal het gebruik rond de 1 op 8-9 liggen. Heeft wellicht te maken de bredere 18 inch banden, maar gezien de omvang van de auto een prima waarde wat mij betreft. Ik heb een redelijk normale rijstijl (hou me aan de Vmax). Wel een flinke afwijking tov fabrieksopgave.

Ik heb de auto nu een half jaar en heb nog maar een paar duizend kilometer gereden en elke keer constateer ik dat hij lekker rijdt. Het enige wat als licht hinderlijk is, is dat hij wat zoemt, alsof de CD speler hard draait. Vooral bij stadsverkeer beter hoorbaar.

De media (Navi/ telefoon/ radio) werkt prima. Alleen de volgorde van telefoonboek is heel anders dan op mijn iPhone, dan moet je soms even zoeken. Als ik dan iets moet klagen, dan is het misschien dat de stappen van het volume van de radio redelijk groot zijn.

Kortom: een heel fijne auto die ondanks zijn maat heel erg lekker rijdt. De motor is prima opgewassen voor de auto. De auto is lekker comfortabel en behoorlijk compleet. De auto is van 12-2011 dus voorlopig nog geen beurt/ APK. Kinderen zitten net als ik graag in de auto.


4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford S-MAX
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0 TDCi Lease Platinum 7p.

    Ford S-MAX 2.0 TDCi Lease Platinum 7p.

    • 2015
    • 129.000 km

    € 13.500

    1.6 EcoBoost Titanium, (161PK), Dealer-Onderhouden, Navigatie, Parkeer-Sensoren-V+A, Cruise-Control, Trekhaak, Business Pack, NL-Auto

    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium, (161PK), Dealer-Onderhouden, Navigatie, Parkeer-Sensoren-V+A, Cruise-Control, Trekhaak, Business Pack, NL-Auto

    • 2012
    • 156.318 km

    € 13.400

    1.6 EcoBoost Titanium, (161PK), Dealer-Onderhouden, Navigatie, Parkeer-Sensoren-V+A, Cruise-Control, Trekhaak, Business Pack, NL-Auto

    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium, (161PK), Dealer-Onderhouden, Navigatie, Parkeer-Sensoren-V+A, Cruise-Control, Trekhaak, Business Pack, NL-Auto

    • 2012
    • 156.318 km

    € 12.900

Meer Ford S-MAX occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford S-MAX specificaties
  • Ford S-MAX occasions
  • Ford S-MAX video's
Advies en informatie
  • Ford S-MAX tests
  • Ford S-MAX gebruikersreviews
  • Ford S-MAX index
PREMIUM
Het succesverhaal van de Ford F-150 - Achtergrond

Het succesverhaal van de Ford F-150 - Achtergrond

Op de thuismarkt brengt Ford in een goed jaar bijna 900.000 exemplaren van de F-Series pick-up...

Lees meer
 

Ford S-MAX reviews

  • Review
    Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 240pk S-Edition (2012)

    Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 240pk S-Edition...

    5
    • 9 september 2020
  • Review
    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium (2014)

    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium (2014)

    • 8 maart 2020
  • Review
    Ford S-MAX 2.0 Titanium (2011)

    Ford S-MAX 2.0 Titanium (2011)

    2
    • 3 mei 2017
  • Review
    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium (2011) #5

    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium (2011)...

    1
    • 8 mei 2016
  • Review
    Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 203pk Titanium (2012)

    Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 203pk Titanium...

    3
    • 19 mei 2015
  • Review
    Ford S-MAX 2.0 TDCi 140pk Titanium (2012)

    Ford S-MAX 2.0 TDCi 140pk Titanium (2012)

    1
    • 2 februari 2015
  • Review
    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Platinum (2014)

    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Platinum (2014)

    2
    • 13 mei 2014
meer reviews
Rij-impressie Ford S-Max 2.2 TDCi

Rij-impressie Ford S-Max 2.2 TDCi

62

De nieuwe 200 PK dieselmotor maakt de Ford S-Max een heerlijk bestuurbare fullsize MPV die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Ford S-Max en Galaxy als Hybrid

    Ford S-Max en Galaxy als Hybrid

    16
    • 9 februari 2021
  • Autonieuws
    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: Gezinsauto's

    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021:...

    44
    • 14 november 2020
  • Review
    Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 240pk S-Edition (2012)

    Ford S-MAX 2.0 EcoBoost 240pk S-Edition...

    5
    • 9 september 2020
  • Review
    Ford S-MAX 2.0 TDCi 150pk Titanium (2017)

    Ford S-MAX 2.0 TDCi 150pk Titanium (2017)

    4
    • 2 september 2020
  • Review
    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    Ford S-MAX 2.5 20v Turbo Titanium (2006)

    9
    • 26 juli 2020
  • Review
    Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2009)

    Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2009)

    4
    • 24 juni 2020
  • Review
    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium (2014)

    Ford S-MAX 1.6 EcoBoost Titanium (2014)

    • 8 maart 2020
Merk
Merk
  • Review
    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    Ford C-MAX 1.8 TDCi Trend (2007)

    2
    • 6 maart 2021
  • Review
    Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 115pk Titanium (2012)

    Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 115pk Titanium...

    4
    • 6 maart 2021
  • Autonieuws
    Ford Mustang alleen nog met V8

    Ford Mustang alleen nog met V8

    60
    • 5 maart 2021
  • Review
    Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium X (2020)

    Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium X (2020)

    6
    • 3 maart 2021
  • Review
    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125pk Active X (2020)

    Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125pk Active X...

    2
    • 28 februari 2021
  • Review
    Ford Fiesta 1.1 85pk Trend (2018)

    Ford Fiesta 1.1 85pk Trend (2018)

    1
    • 27 februari 2021
  • Autonieuws
    Productievolume Ford Focus lager wegens chiptekort

    Productievolume Ford Focus lager wegens...

    19
    • 26 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep