Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)

autoreview

Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)
Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)

Signalement

UitvoeringS-MAX 2.0 16v Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf86.000 km
KM-stand laatst173.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen Ford S Max

  • 88.500 km

In juni de Ford S Max gekocht. En hier mijn eerste ervaringen na 2500km. Na lang zoeken naar een andere auto is de keuze gevallen op een Ford S max. Rijd mijn hele leven lang al Ford.
Echter was het nog niet zo gemakelijk om ook nu weer een nieuwe Ford te vinden. Mijn vorige auto een Ford mondeo 2.0 wagon bj 6-1997 werd oud en begon er nu toch wel aftands uit te zien. Heb de mondeo 6 jaar gehad zonder noemenswaardige problemen. Logisch zou zijn om het nieuwe type mondeo tekopen echter kon ik niet slagen. En toen kwam ik na bijna een jaar zoeken de S max tegen op Marktplaats. Auto stond bij de Renault/Nissan/Dacia dealer in Heerenveen. echter was deze fors aan de prijs. Heb een bod uitgebracht en na enkele weken nam de dealer contact met mij op. Vrijdags een testrit gemaakt en dat beviel zo goed dat ik maandag, na het even te hebben laten bezinken, de S max heb gekocht zonder garantie. Tijdens de testrit op vrijdag even naar de Forddealer gereden in mijn woonplaats (zit bij mij op de hoek) Bleek dat de auto daar nieuw was verkocht aan de eigenaar die hem bij de Renaultdealer heeft ingeruild op een nieuwe Nissan. Kreeg alle gegevens over de auto tezien zoals productieplaats, productiedatum, nieuwprijs, opties die op de auto zitten en natuurlijk het onderhoud aan de auto. Uit dit alles bleek dat er geen rare dingen met de auto waren gebeurt. En dat de Forddealer mij een positief aankoop advies deed. Zeker voor deze prijs. Heb er nu ongeveer 2500km mee gereden en wou mijn ervaringen delen met u als lezer. Heb toen ik nog opzoek was veelvuldig de Autoweek reviews gelezen en er veel aan gehad. Want wie kan je de plus en min punten van een auto beter vertellen dan de gebruikers zelf.
De S max is een mooie auto om te zien. De S max van mij is goudkleurig en voorzien van een panoramadak. Het panorama dak zorgt voor een ruimtelijk gevoel in de S max. Nadeel is wel de hitte die er door ontstaat in de auto. De schermen die het dak afschermen veranderen daar weinig aan. Mijn S max is voorzien van sportstoelen. Deze zitten erg goed. Echter had ik als lang persoon liever nog een iets langere zit gehad voor betere ondersteuning van de boven benen. Stoelen zijn electrisch verstelbaar, het is even zoeken naar de juiste zit maar als je die eenmaal hebt gevonden zitten de stoelen confortabel. Ook het stuur is zo wel radiaal als axiaal verstelbaar. Ideaal wat ook weer bijdraagt aan een betere zit. Het stuur ligt goed in de hand en er zitten veel funktieknoppen in het stuur ingebouwt. De S max is voorzien van CC. Ik zelf gebruik dit erg vaak. Draagt erg bij aan het relaxt rijden en zorgt voor een zuiniger brandstof gebruik. De hoge zit is ideaal voor mensen met rug problemen zoals ik zelf. Mijn S max is voorzien van voorruit verwarming. Heb hier nog niet mee gewerkt. Maar lijkt me ideaal in de winter. De stoelen achterin, maar liefst 3 in totaal zorgt dat de kinderen ook goed en veilig zitten. En wat een been ruimte. Je kunt ze namelijk naar achter schuiven. En wil je meer bagage ruimte dan schuif je ze weer naar voren, dan nog is er meer dan genoeg beenruimte. De veiligheidsriem voor de stoel in het midden die in het dak zit is even wennen. Er zitten aan beide kanten achterin ventilatie openingen die de achter pasagiers zelf kunnen regelen. De kinderen ervaren dit als zeer prettig. De bagageruimte is meer dan voldoende. Ga er binnen kort mee op vakantie en dan zullen we zien wat er allemaal in kan. Interieur ziet er zeer mooi en degelijk uit. Echter de knoppen van de radio en de airco vertonen beschadigingen. Volgens mij zijn die beplakt met een folie en deze is zo dun aangebracht dat het er afslijt. Viel mij op dat de nieuwe Ford mondeo daar ook last van heeft. Staat nu lelijk. Grijze knoppen en dan de knop van de kachelaanjager is nu zwart. Zal eens bij de Ford dealer horen of hier wat aan te doen is. Motorisch is mijn S max uitgerust met een 2.0 DOHC met 145 PK. Dit ervaar ik als voldoende, is geen race auto maar dat hoeft ook niet, dan moet men de 2.5 turbo kopen. Nadeel vind ik wel dat de motor bij 120km/pu (op de Gps 116 km/pu) 3500 toeren/pm maakt. En dat is veel. Echter je hoort het niet in de auto terug. Ook het brandstof verbruik lijkt hier niet onder te lijden. 1 op 12 is goed haalbaar op de snelweg. Echter Ford had beter een 6 bak kunnen monteren om het brandstof verbruik gunstig te beinvloeden. Dan was wellicht 1 op 14 haalbaar geweest en dat voor z'n groote en zware auto. Gemiste kans. Mijn S max is uitgerust met parkeer sensoren, en dat is geen overbodige luxe. Zonder de parkeer sensoren zou het een crime zijn om te parkeren door de sterk aflopende neus. Echter mijn parkeer sensoren worden pas geactiveerd als ik de auto stil zet en opnieuw de auto in de versnelling zet. Rijd ik dus vloeiend in 1x een parkeervak in doen de sensoren niks!De radio die er in zit is voorzien van bluethooth. Ideaal. 1x je telefoon aankoppelen en bij de volgende keer zoekt de radio automatisch contact met de telefoon en kun je handsfree bellen en gebeld worden. Met de bediening op het stuur. Perfect. Jammer dat er geen navigatie op mijn radio zit. Maar ja je kan niet alles hebben, zeker niet op een tweedehands auto. Het gewicht van de auto is 1505kg. Dit is te merken in het rijden. Je voelt dat je in een degelijk auto rijd. Nadeel is dat dit weer terug te vinden is in de wegenbelasting. Hier in Friesland betaal ik €72, per maand. Mijn S max staat op LM velgen met banden in de maat 225-50-17. Staat mooi, maar je hebt wel last van spoorvorming. Dwz de auto wil wel eens zoeken op de snelweg.je blijft dan aan het corrigeren. Aangezien mijn S max op winterbanden staat ben ik nog opzoek naar een andere set velgen. Neem dan een iets smallere band. Volgens de specificatie mag er onder de S max ook een bandbreedte van 215. De airco heeft niet een over capaciteit. Had wel wat ruimer bemeten mogen worden. Ervaar het echter nog niet als hinderlijk. Wat ik wel als een nadel/minpunt ervaar is dat er geen reservewiel in de S max zit. Is ook geen ruimte voor. En aangezien de vorige eigenaar het schijnbaar niet nodig vond om er als extra optie een bandenreparatieset bij te nemem denk ik dat ik opzoek ga naar een reserve velg. Tot nu toe zeer te vreden met de S max. Na mijn vakantie zal ik een nieuwe review schrijven.

een jaar verder

  • 96.000 km

Zo al weer een jaar verder. De S-Max bevalt nog zeer goed. Heb inmiddels andere velgen er onder gemonteerd. zie foto's. Het gaat om orginele 18 inch ford velgen met 235-45-18 banden er onder. Waar ik in de eerste review nog schreef naar smaller te gaan is het dus veeeel breder geworden. Optisch staat het erg mooi. Rijgedrag wordt er niet negatief door beinvloed. Ook heb ik er een trekhaak onder laten monteren. Tot nu toe geen kosten aan de S-max gehad. De 2.0 DOHC motor doet zijn werk goed maar had van mij toch wel wat vlotter gemogen. Bij een constante snelheid van 100km/u is 1 op 13 goed haalbaar. In de stad zakt dit snel af naar 1 op 9. Heb eigenlijk nog geen echte min punten aan de S-max kunnen ontdekken. Auto rijd heerlijk en ligt als een blok op de weg. Heb inmiddels ook een reservewiel gekocht. Het patroon om bij een lekke band te gebruiken ontbrak. En deze zijn vrij prijzig bij de dealer dus maar een reservewiel van marktplaats gehaald. De ruimte blijft een genot. Met de S-Max op vakantie geweest, inmiddels 2 maal en ik houd ruimte over. En ons gezin bestaat uit 5 personen. Kinderen hebben erg veel ruimte achterin. Ook het strakke weggedrag blijft een genot. Dit wordt nog eens versterkt door de brede (235) banden. Heb tot nu 1 mankement aan de auto kunnen ontdekken, voorruitverwarming is aan het overlijden. Doet het nog maar op een paar gedeeltes van het raam. Jammer. Is een dure grap van om enne bij de €1000, . De S-Max moet volgende maand voor de APK eens zien of de auto er zo door komt. tot zo ver deze update. Na de APK schijf ik een nieuwe review.

APK

Zo de auto deze maand voor de APK gehad. En.... geen afkeur punten. Heb de auto zelf ook even bekeken op de brug. En zag er allemaal goed uit.
Denk dat de voorremmen/schijven + blokken de eerste onkostenpost wordt. Ga dit waarschijnlijk zelf vervangen daar de prijzen bij de dealer niet normaal zijn. €488, schijven voor + blokken. Aangezien een paar Bosch of TWR schijven + blokken op internet al tekoop zijn voor nog geen €130, is die keuze snel gemaakt Snap dat er geld verdient moet worden maar niet asociaal veel over mijn rug.
Verder wordt er binnenkort olie ververst, nieuw oliefilter geplaatst, remolie vervangen en de airco leeg getrokken en weer gevuld. De S-Max voldoet nog steeds helemaal aan mijn verwachtingen. Nog een anderhalve maand en dan komen de winterbanden er weer onder. Dus niet veel nieuws onder de zon. Tot nu toe gewoon een erg goede auto de Ford S-Max

Terug van vakantie

  • 101.500 km

Zo terug van een week vakantie in Belgie met de Ford S-max. Totaal een dikke 1300km gereden.

Voor de vakantie heb ik de remblokken voor en achter vervangen. Schijven opgemeten, waren 27,1mm. De minimum maat is 26mm. De schijven dus laten zitten. Heb Bosch blokken gemonteerd die gekocht zijn bij Misterauto.

Voor de vakantie nog wel een raar mankement. De plastic benzineleiding lek. Net in het bochtje waar de leiding op de injectorrail komt. Rook onder het rijden een benzine lucht. Na thuiskomst de afdekplaat van de motor gehaald en gezien waar het lekte. Bleek dus een heel klein gaatje (spelden prik)in de plastic leiding te zitten. voor het zelfde geld de hele auto in de fik. Deze leiding bij de dealer laten vervangen. Leiding koste €45, en met onder zetten was ik €100, inclusief BTW kwijt.

Bij de Ford dealer de airco laten leeg trekken en weer vullen. Ook de remvloeistof laten vervangen. Min puntje was dat de remklauw rechts voor de ontluchtingsnippel niet los wou. Moet ik zelf nog mee aan de gang. Omdat ik altijd prijzen afspreek bij de garage hebben ze dus maar niet geprobeerd om deze los te krijgen met de kans op afbreken. Het is niet anders.

Ook de voorruit nog laten vervangen bij autototaalglas. Zat een dikke pit in door steenslag. Verzekering dekte dit gelukkig. Prettige bij komst is dat de voorruitverwarming nu ook weer werkt. Maar voor hoe lang! Schijnt toch een zwak punt te zijn.

Motorolie en oliefilter vervangen. Heb er nu Eurol in zitten 5W30. Is wel speciale olie voor Ford motoren. Schijnt beter te zijn. Ruitenwissers zijn het volgende wat vervangen moet worden. Voor zo ver het onderhoud dan wel reparaties.

De reis naar Belgie,
Het is een genot hoeveel ruimte de S-Max heeft. De 3 achter stoelen klein stukje naar voren en we hadden genoeg ruimte om de bagage voor 5 personen mee te nemen. 2 volwassenen en 3 kinderen van 10, 12 en 14 jaar oud. we hadden zelfs de dekbedden, kussens en een matrastopper van ons zelf mee genomen en het paste er met gemak in.

Voordat de reis begon, nog even de banden naar 2,6 bar gezet ivm de belading.

Het verbruik blijkt op de lange afstand toch weer zeer acceptabel. Tussen de 8 en 8,5 liter op 100km bij een snelheid van 120 a 130km/u. En dat met volle bepakking en 5 personen. Waar ik me nog steeds aan stoor is het hoge toerental bij deze snelheden. Mis toch echt de zesde versnelling. Ook de spiegeling van het dashboard in de voorruit is hinderlijk.

De airco heeft moeite bij erg heet weer om de auto te koelen. Zal ook wel komen door het extreem grote voorruit en het panorama dak. Ook het diepe dashboard wat erg opwarmt in de zon zal hier van invloed op zijn.

Met de S-Max in de Ardennen. Dit was wel even wennen. Berg op moet je echt in een lage versnelling blijven om fatsoenlijk voorruit te komen. Je merkt dan toch wel dat de 2.0 liter motor moet werken om de 1500kg+bagage gewicht vooruit de berg op te krijgen. Maar in de juiste versnelling is het goed te doen. De motor boven de 3000 toeren houden bleek het beste te werken. Dan toont de motor zich toch ook het levendigst. Ook bij gewoon gebruik.

Min puntje blijft het zicht. De grote scheve stijl belemmert het zicht. Wat gevaarlijke situaties kan opleveren. Vooral op rotondes.

Toekomst; Ik blijf voorlopig de S-Max rijden. Auto rijd heerlijk en vooral de hoge zit bevalt me uitstekend. Na 3 uur rijden kom je nog fit uit de auto. Zelfs een rug patient zoals ik. Ook de ruimte blijf ik voorlopig nodig houden. Ivm gezin en de vakanties. En mijn hobby, postduiven, heb ik de ruimte voor nodig.
Ga nog wel opzoek naar een navigatiesysteem die de huidige radio/cd speler moet vervangen. Ga waarschijnlijk ook nog de ruiten van af de B-stijl laten tinten met een folie. Scheelt toch weer in de temperatuur en het staat natuurlijk gewoon mooi.

Even een update

  • 120.000 km

Even een update. Is wel weer eens nodig.

Vorige week terug gekomen van een vakantie in Duitsland. In de streek de Eifel. Dus weer aardig wat kilometers gemaakt.
Zo rond de 1500km.

Intussen zijn de banden vervangen. Heb nu voor Michelin Premacy 3. Zaten er ook onder. Daar deze banden toch erg prijzig waren. €168, per/st.
Op zoek gegaan naar een alternatief. Heb achter nu Nexen. Voor deze band was ik €98, per band kwijt inclusief monteren. Eens kijken hoeveel kilometers deze mee gaan.
Kwa rij gedrag en geluid merk ik geen verschil met de Michelin.
Voor de vakantie een kleine beurt laten uitvoeren + APK.
Wederom kwam de S-max zo door de keuring + herkeuring.
Heb inmiddels ook een entertaiment systeem in de auto gemonteerd.
Is een systeem met navigatie, CD/DVD, USB en twee sleufen voor micro SD en groot scherm.
Heb deze tweede hands gekocht via Marktplaats.
Dit is een serieuze verbetering. Vooral de navigatie is een goede verbetering.
Aansluiten was erg gemakkelijk met bij geleverde verloopkabel.
Was eigenlijk plug&play.

Waar ik vorige keer schreef dat ik Eurol olie in de motor had gedaan is mij dit slecht bevallen. Olie verbruik en hoger brandstof verbruik.
Bij de kleine beurt is dit door de dealer weer vervangen door Gastrol Magnetic.
Olie verbruik is over en het benzine verbruik ligt weer bij lange afstanden op 1 op 12 en bij kortere afstanden 1 op 9.

De s-max voldoet nog steeds erg goed. En zal dus nog wel even in mijn bezit blijven. Ook gezien de kmst kan de S-max nog wel even mee.

weer ander half jaar verder

  • 131.000 km

Is al weer een tijdje geleden sinds de laatste review.
Kmst is inmiddels 131000.
Is dus niet zo veel bij gekomen.
Komt omdat mijn vrouw nu een Chevrolet Spark heeft en we die ook redelijk vaak gebruiken.
S-Max is elk jaar in onderhoud geweest + APK. Zijn nog steeds geen gekke dingen geweest.
Wel is er weer een nieuwe voorruit geplaatst. Afgelopen winter 2 grote scheuren in de voorruit.
Ook zijn er problemen geweest met het rechter achterlicht. Verlichting deed het niet meer. Bleek een gecorrideerde stekker verbinding te zijn.
Deze zelf weer schoon gemaakt en goed ingevet met zuur vrije vaseline zo dat er geen vocht meer bij kan komen.
Tot op heden voldoet dit.
Ook het slot van de kofferbak deksel had kuren. wilde soms niet open. Erg vervelend.
Ook omdat de kofferbak niet van binnenuit is te openen.
Slot door de dealer laten vervangen. Kosten dikke €100,-.
Achteraf zelf kunnen doen, maar wist niet hoe het paneel aan de binnenkant los te maken met gesloten kofferbak.
Maar doet het weer en tot op heden geen problemen meer mee gehad.
Ook het hitteschild boven de achter demper was los. Vervelend geluid bij optrekken.
Hitte schild zelf vast gezet.
Al met al merk je dat de S-Max een dagje oude wordt.
Is nu met zijn elfde jaar bezig.
De bedieningsknoppen van de airco/verwarming beginnen er erg sleets uit te zien door dat op sommige de folie volledig verdwenen is.
Aan de buitenkant ziet de auto er top uit.
Geen roest te vinden.
Ook de motor draait nog probleemloos rond en verbruikt na genoeg geen olie .
Ook het benzine verbruik ligt nog steeds tussen de 1 op 9 en 1 op 12.
Al met al nog steeds zeer tevreden met de S-Max.

Update 22-10-20109

  • 146.000 km

Zo, maar weer eens wat schrijven over de Ford S-max. KMST inmiddels dik 146000.
Laatste APK was in aug. En was een tegenvaller.
De waterpomp lekte een beetje op het lager. Miste inderdaad het laatste jaar wat koelvloeistof. De pomp + multieriem laten vervangen.
Grootste mankement waren verrotte draagarmen achter. Ook deze laten vervangen. En de auto is daarna uitgelijnt.
Airco ook maar gelijk laten leeg trekken en weer vullen.
En nieuw olie filter en nieuwe olie er in.
Materiaal kosten vielen mee, maar het uur loon he, daar wordt je niet vrolijk van.
Maar goed in de 7 jaar daar voor is de S-Max altijd lachend door de APK gekomen, dus zat er een keer aan te komen dat er wel wat mee was.
Ook de hitte schilden weer op nieuw vast gezet. De schilden scheuren op de bevestigings punten. Met grote ringen om de schroeven weer vast gezet.

Daarna met de auto op vakantie gegaan. Laat de S-max altijd voor de vakantie keuren en een beurt geven.
We zijn deze keer naar het uiterste zuiden van Duitsland gegaan tegen de grens met Zwitserland. Kleine 1000km.
Zo wel op de heen reis als terug reis geen problemen gehad.

De michelins zitten er nu bijna 34000km op, en zitten nu onder de 3mm profiel. Best wel hoge slijtage lijkt mij. Na de winter maar wisselen voor nexens. Deze heb ik nu ook achter en bevallen tot nu toe best.

De bedienings knoppen in het interieur bladeren af. Heb een setje stickers gekocht via Ebay. Deze kun je op de knoppen plakken. Maar is niet zalig makend. Moeilijk om ze er precies op te krijgen.
En vooral in het donker als de lichtjes achter de knoppen branden zie je duidelijk dat er mee geknoeid is. Maar goed voor nog tientje was het het proberen waard.

Voorlopig blijft de s-max , omdat......de auto mij nog uitstekend bevalt. Zo wel het rij gedrag en de ruimte blijven zorgen voor een glimlach. Ook het uiterlijk blijft me bevallen.

alweer wat jaartjes gelden

  • 164.000 km

Alweer een mooie tijd geleden dat ik een review schreef over de S-max.
De auto is nog steeds in mijn bezit.
Eergisteren de s-max voor de apk gehad.
Waren eigenlijk geen grote dingen. Knipper lichtjes vervangen.
En uitlaatpakking lekte. Verder een kleine beurt laten uitvoeren.
Advies was om de voorste remschijven+blokken te laten vervangen.
Gaan we zelf doen. Bij de vakgarage vragen ze hier rustig een kleine €500,- voor.
En de stuurbekrachtingspomp lekt een beetje. en de druksensor van de stuurbekrachting zweet wat. Laat het eerst zo.
Hoef eigenlijk nooit stuurbekrachtigingsolie bij te vullen .
Mocht het erger worden, dan ga ik ze zelf vervangen. Is goed te doen. Je kan er goed bij.

Kwa olie verbruik tot nu toe nog geen problemen. Hoef geen olie bij te vullen tussen de beurtjes in. Olie+filter wordt elk jaar vervangen tegelijk met de apk.
Een jaar terug de midden demper en eind demper laten vervangen. Dempers ware niet lek, maar ophangbeugel was door gerot. Daar de dempers erg roestig waren toch maar laten vervangen. Speciaal tarief voor oudere Fords.

Inmiddels de 18 inch velgen verkocht. En 20inch velgen er onder gezet. Velgen komen onder een Jaguar E-pace vandaan.
Staat erg mooi, maar op klinkers lever je wel veel comfort in. Op de snelweg geen last van. En rijd super strak. Banden die er om heen zitten zijn Kumho 235-35-20. Ik had liever de Nexen gehad, maar waren in deze maat niet leverbaar. De Nexens zijn erg stil. Afhankelijk van het asvalt zingen de Kumho's aardig.

Verder heb ik de radio vervangen voor een chinees ding. Welke op android draait. Werd geleverd met dashboard paneel. Deze zelf in de kleur van de overige panelen gespoten. meteen het paneel van de midden console mee gespoten.
Ziet er werkelijk weer als nieuw uit.
Zelf de stuurbediening werkt goed op de chinees. en erg goed geluid. en bovendien goede navigatie.

Denk dat ik de s-max nog even houdt. Was aan het zoeken voor iets kleiners, omdat de kinderen toch niet meer mee op vakantie gaan. Maar als ik zie wat tegenwoordig tweede hands auto's kosten. Is het voordeliger om met de s-max door te rijden. Daar komt bij dat het een geweldige reis auto blijft. Die een zeer goed rijgedrag vertoon, erg comfortabel is. En een zee van ruimte bied.

Update

  • 173.000 km

Nog steeds de Ford s-max in mijn bezit.
Sinds de laatste review de stuurbekrachtigingspomp vervangen.
Begon nu toch wel wat meer te lekken. En meteen de sensor in de hogedruk leiding vervangen. Want deze lekte ook.
Verder heb ik de koplampen vervangen voor nieuwe.
Ze werden nu toch wel erg dof. En op marktplaats kon ik nieuwe Hella's kopen voor €50,- het stuk.
Ook gelijk nieuwe mistlampen in de bumper gemonteerd. De blakers waren helemaal gecorrideert.
Nog steeds zeer tevreden over de S-max.
Het verbruik ligt nog steeds tussen 1 op 9 en 1 op 12.
Olie verbruik is na genoeg nog steeds nihil.
Interieur begint nu toch wel wat slijtage te vertonen. Vooral de deurpanelen begint de stof los te laten. Maar ja auto is inmiddels ook 15 jaar oud.
Ik kom nu wel op een punt, ga ik voor wat anders of rijd ik hem op.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.