Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)

autoreview

Ford S-MAX 2.0 16v Titanium (2007)

Signalement

UitvoeringS-MAX 2.0 16v Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf103.950 km
KM-stand laatst115.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste twee weken

  • 104.500 km

Na ruim 4 jaar een franse pakezel gereden te hebben (307sw) nu overgestapt naar een (wegens gezinsuitbreidingen en veel storingen) op zoek gegaan naar een nieuwe nog ruimere gezinsauto.

Na weken struinen op internet is de keus gevallen op een Ford S-Max 2.0 16v Titanium uit 2007. Er zaten wat leuke opties op zoals navigatie, 18inch lichtmetalen velgen, 7 stoelen en verder leuke standaard dingen waar een automobilist vrolijk van wordt.

Als eerste is de wegligging opgevallen als zeer sportief. Ik wist niet dat je met een busje kon hoeken...
Ten tweede de enorme ruimte in de auto. Drie volwassenen kunnen riant zitten achterin en zelfs nog heel goed in de kofferbak. We hebben nu al vaak de derde zitrij gebruikt. Het is zeer eenvoudig in gebruik.
Ten derde: de bediening van de overige zaken aan boord gaat vanzelf. Alles zit op de plek waar je het verwacht.
Geen minpunten? Misschien is de 145pk van de 2.0 16v net te weining om echt vlot te kunnen rijden. Hij (10,3kg/pk) trekt niet zo snel als onze vorige auto (9,8kg/pk), die toch minder pk's had maar wel iets lichter was.

Voor de rest een heerlijke auto. Wordt vervolgd...

onze eerste 1000km

  • 105.000 km

Zo, de eerste 1000km hebben we gereden. Koste wel twee bijna volle tanks. Het verbruik valt op zich mee, aangezien we veel kleine stukjes rijden. Op langere afstanden halen we de 8,8 l/100km. Maar dan moet je niet te hard rijden en bijna alles op de cruise control.
Ook hebben we nu winterbanden aangeschaft via marktplaats, in de maat 225/55/16 met (helaas) stalen velgen met wieldoppen. morgen gaan ze er onder. Ik had ze vandaag wel willen hebben, met de eerste sneeuwval...
Verder hebben we geen ongemakken ondervonden. Wordt vervolgd weer...

Na de zomer vakantie

  • 115.000 km

We hebben nu ook meer ervaring op de lange afstanden. Deze zomer zijn we naar Oostenrijk geweest en de auto met 5 personen en alle bagage incl. een dakkoffer waren een zware belasting voor de auto. Voor ons niet. De kinderen hadden achterin alle ruimte (we hadden de stoelen bewust niet naar voren geschoven) en wij voorin zaten ook erg goed. De auto moest er flink aan trekken om over de glooiende snelwegen in zuid Duitsland te zoeven. Maar ondanks dit en dat ik pittig heb doorgereden (cc op 150 - 160 km/uur), veel file heb gereden op de terugweg een nette 1 op 10.
Ook de wegligging viel ons wederom op als zeer goed.
Ook viel op dat er in Duitsland en Oostenrijk relatief veel s-maxxen rijden.
In de tussenliggende periode van mijn vorige aanvulling hebben we wel een keer pech gehad. De steun van het hitteschild was kapot en is netjes onder garantie verholpen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.