en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | S-MAX 2.0 16v Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 0 km |
We hebben bijna 4 jaar lang mogen rijden in een Ford S-Max en deze is ons heel goed bevallen.
Gegevens van de auto:
Motor: 2.0 benzine
Kleur: "Sea Grey"
Dealer: Ford Schakel (Krimpen aan den IJssel)
Opties: Parkeersensoren (V+A), panoramadak, 18 inch LM velgen (235/45 ZR 18 W), halflederen sportinterieur, Sony CD/MP3, afneembare trekhaak, IR voorruit, ingebouwde zonneschermen achter
Verie: Titanium, 5 zits.
Waarom gekozen: Mooi afgewerkte immense binnenruimte, de goede zit achter het stuur, de uitgebreide standaarduitrusting (o.a. ESP, regensensor, lm velgen, L/R gescheiden automatische airco, voorruitverwarmning, cruise control, Convers + infosysteem, blauw getinte ramen, mistlampen voor), de 3 aparte en verstelbare stoelen achtering, de slim ontworpen opbergruimtes, de prima wegligging
Gereden aantal kilometers per jaar: ca. 38.000
Gereden van augustus 2007 (nieuw) tot juni 2011 (152.000 km)
Positief:
- Sportieve en goede wegligging
- Hoge zit, overzicht, zeer goede stoelen (ook na 152.000 km), comfortabel
- Topsnelheid 199 km/uur (gemeten op de Tomtom), motor is niet snel maar voldoende om goed in het verkeer mee te komen (ook volbeladen)
- Degelijkheid en betrouwbaarheid
- Ruimte en toch geen "busgevoel"
- Geen olieverbruik (ook niet na 140.000 km)
Negatief:
- Sluiting middenarmsteun (plastic) ging snel kapot
- Hoog bandenslijtage (banden gingen gemiddeld ca. 35.000 tot 40.000 km mee)
- Benzineverbruik redelijk hoog (gemiddeld 1:11)
- Panorama dak maakt de auto warm in de zomer en koud in de winter
- Geen 6e versnelling
Bijzondere reparaties:
- Ruitewissermotor achter kapot na 18.000 km
- Voorruitverarming stuk na ca. 85.000 km (niet door steenslag). Dit viel net buiten de garantie.
- Airco (condensor) stuk na 100.000 km door steenslag (via opening onder de bumper).
Samenvatting:
Ik kan deze auto zeker aan bevelen voor mensen die ruimte zoeken en toch niet in een bus willen rijden. De S-Max rijdt als een Mondeo stationwagen en kan goed in het verkeer meekomen want hij is vlot genoeg. Daarnaast is de S-Max betrouwbaar, behalve bovengenoemde bijzondere reparaties is alleen het standaard onderhoud uitgevoerd. De auto is gemakkelijk schoon te houden en de gebruikte materialen zijn goed. Wel gebruikt de auto veel benzine (ik heb een doorsnee rijstijl) en zijn de banden gauw versleten.
Omdat ik niet meer zoveel ruimte nodig heb (de kinderen zijn de deur uit) wil ik wat kleiner gaan rijden. Ik heb gekozen voor de nieuwe Volvo V60, enerzijds omdat ik het een mooie auto vind en anderzijds vanwege het comfort en de (veiligheids)uitstraling. Als ik rationeler (goedkoper) zou willen kiezen dan koos ik ongetwijfeld voor de Ford Mondeo statiowagon, omdat Ford mij uitstekend bevallen is en vanwege de goede wegligging
Geen.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.