Ford Mustang Mach-E 98kWh RWD (2021) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mustang Mach-E 98kWh RWD |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 200 km |
KM-stand laatst | 200 km |
Verbruik en actieradius
- 8.500 km
Het gemiddelde verbruik ligt op iets meer dan 21 KW per 100 km en dat is netjes voor zo'n zware auto (ruim 2100 kg). Ik moet er bij zeggen dat ik voor ik wegrijd en het koud is de auto al voorverwarm via de app. Dat gaat erg simpel, Ford App openen en start ingedrukt houden. De auto verwarmt dan max 10 minuten. Echt perfect bij bevroren ruiten. Via de app kun je ook een schema maken wanneer je de auto wil verwarmen (of koelen in de zomer).
Actieradius
Met de long range accu 🔋 zou je in theorie 610 km kunnen rijden (waarschijnlijk met wind en de zon ☀️ in de rug 😜). Met temperaturen rond het vriespunt haal ik 360/380 km en ik rijd redelijk stevig door. Door het electrisch rijden ben ik wel bewuster over het verbruik en merk ik dat ik op de snelweg vaker 110/115 km per uur tijd, waar ik vroeger rond de 130 km reed.
Het windgeruis wat andere rijders in de review schrijven vind ik wel meevallen.
Thuis heb ik een laadpaal en opladen gaat prima thuis.
Comfort en uitrusting
- 8.500 km
Eigenlijk kan ik maar één nadeel noemen van de MME, de vering.
Deze is vrij stug en met name over verkeersdrempels (er komen er steeds meer bij lijkt het) is het niet comfortabel, hij stuitert dan flink als je iets te enthousiast de drempel neemt. Dus voortaan iets minder hard rijden bij drempels.
Uitrusting
De auto heeft echt veel snufjes aan boord en ik mis weinig opties (stoelen niet electrisch verstelbaar en geen lendesteun die in te stellen is op deze uitvoering).
De B&O audio upgrade kan ik iedereen aanraden, deze geeft een warm en vol geluid zonder te vervormen als je de muziek hard zet.
De adaptieve cruise control werkt erg goed. De lane departure assistent is niet altijd prettig, bij rijden op de snelweg trekt ie naar links of rechts en bij wisselen van rijbaan doet ie dat niet als je zoals het hoort richting aangeeft. De kofferbak openen met de afstandbediening of met een veegbeweging met je voet, erg handig als je met je handen vol bij de auto staat.
De navigatie werkt perfect, hier is echt niks op aan te merken. Bij file berekent ie zelf snel een alternatieve snellere route.
De stoelverwarming heeft 3 standen, van mij zou het rug gedeelte wel iets hoger mogen verwarmen, nu alleen de onderkant van de rug (klein beetje muggenziften).
Het automatisch parkeren zit er ook op en heb ik nog niet geprobeerd, de auto stond bij ons op de zaak en heb deze niet gehaald bij de dealer, dus geen uitgebreide uitleg gehad.
Al met al ben ik nog zeer tevreden over de MME!
Fantastische eerste ervaring met electrisch rijden
- 200 km
Voor het eerst een electrische auto van de zaak. Na diverse diesels (o.a. Peugeot 308, Peugeot 508, BMW 2 Tourer). Ik kan zeggen dat het mij erg goed bevalt, de auto is royaal uitgerust. Alles wat je kunt wensen is aan boord.
De MME is rustig en snel.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Mustang Mach-E
Uitgelicht aanbod

Ford Mustang Mach-E 75kWh AWD | Adaptieve Cruise Controle | Panoramadak | 19" Lichtmetalen Velgen | Adaptieve LED-koplampen |
- 2022
- 15.154 km

Ford Mustang Mach-E 75kWh 258pk RWD Automaat 360º CAM. | CAM VOOR | BLIS | LED | ADAPT. CRUISE | 18'' LM | B&O | LEDER
- 2022
- 15.905 km

Ford Mustang Mach-E 75kWh 258pk RWD Automaat PDC + CAM. | ADAPT. CRUISE | 18'' LM | DODE HOEK | KEYLESS | APPLE-CARPLAY | DAB
- 2022
- 21.794 km
Lees ook

Ford Mustang Mach-E omgetoverd tot lijkwagen

Ford Mustang Mach-E vs. Skoda Enyaq Coupé

Ford Mustang Mach-E GT vs. Tesla Model Y Performance - Dubbeltest

Volvo C40 vs. Ford Mustang Mach-E

New York kiest Ford Mustang Mach-E als nieuwe politieauto
