• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Ford Mustang Mach-E

Curlew

Gebruiker
ford-mustang-mach-e.jpg

ford-mustang-mach-e.jpg

ford-mustang-mach-e.jpg

ford-mustang-mach-e.jpg

ford-mustang-mach-e.jpg

ford-mustang-mach-e.jpg

ford-mustang-mach-e.jpg

Mustang-Mach-E-trim-specs.jpg

Meer info: https://insideevs.com/news/382397/ford-reveals-mustang-mach-e/

Rutger DC

Gebruiker
Optisch een Tesla met wat Mustang-kenmerken. Vooral het interieur is erg Tesla-achtig. Het ziet er op zich niet verkeerd uit en de specificaties zijn goed, dus Ford heeft hiermee een goede elektrische auto in huis, iets dat niet van de Focus Electric kon worden gezegd.

Curlew

Gebruiker
Beter dan ik had verwacht. Voor een SUV ziet het er goed uit. Dan enorme scherm binnen hoeft van mij dan weer niet

der Magistrat

Gebruiker
D Elzinga zei:
Ik heb echt helemaal niets met dit soort dashboards.

Wauw. Dat is haast een kopie van de Model 3. Fascinerend hoe zo'n relatief nieuwe speler nu door een van dé grote namen in de autoindustrie gekopieerd wordt.

Wouter82

Moderator

Tja, geen idee wat ik er van moet vinden. Best aardig, die Mustang-verwijzingen. Best aardig, voor een SUV. Best aardig, voor een EV.
Ben wel benieuwd hoe het nu zit met de achterportieren.

Wouter82

Moderator

Video van de onthulling:
https://www.ad.nl/video/de-nieuwe-elektrische-suv-van-ford-genaamd-mustang-mach-e~p113215

Volt

Gebruiker
Wouter82 zei:
Video van de onthulling:
https://www.ad.nl/video/de-nieuwe-elektrische-suv-van-ford-genaamd-mustang-mach-e~p113215

Oeps was een beetje te vroeg en is nu weggehaald. Wel even gezien, ziet er interessant uit alleen de prijs zal eerder rond de 50000 euro beginnen. In de video wordt gesproken over 450 km WLTP actieradius voor de kleinere accu en 600 km voor de grotere. Verder een grote motorkap voor de uitstraling en de grootste 'frunk' van alle elektrische auto's. De deurgrepen of -knoppen lijken me nog wel een dingetje.

Curlew

Gebruiker
Morgen onthuld. Hier al een eerste 'livefoto'

ford-mustang-mach-e-e1573954894286.png

En alle specs: https://electrek.co/2019/11/14/ford-mach-e-pricing-specs-leaked/

Foie Gras

Gebruiker
De onwetendheid hier, grappig welo_O

OT: Mooie auto! Ben benieuwd hoe de deuren open gaan, of het zoals op de screenshot alleen met telefoon gaat of ook op een andere manier bijvoorbeeld.

Wouter82

Moderator

Foie Gras zei:
OT: Mooie auto! Ben benieuwd hoe de deuren open gaan, of het zoals op de screenshot alleen met telefoon gaat of ook op een andere manier bijvoorbeeld.

Welke telefoon? Er zit een kleine hendel met daar vlak boven een drukknop. Daar weer boven zitten Amerikaanse nummertoetsen voor de deurcode.

GPc9sUt.png

Curlew

Gebruiker
2021-Fors-Mustang-Mach-e-34.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-5.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-4.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-8.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-10.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-20.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-11.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-18.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-17.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-27.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-31.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-33.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-30.jpg

2021-Fors-Mustang-Mach-e-26.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=62oRHzK2uFc&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?v=ipkgeMDm8vY&feature=emb_title

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2019/11/2021-ford-mustang-mach-e-is-a-modern-day-pony-car-for-better-or-worse/

Goeie specs (y)

brg

Gebruiker
Tering, dat ding is lelijk :cry:
Mevrouw op de foto's lijkt me niet meteen een supermodel, dus is wellicht ook vrij normaal van postuur, lichaamsbouw en grootte; het lijkt alsof ze - zeker achteraan - amper ruimte over heeft.
En dat die afschuwelijke tablet :eek:
Bah (n)

SVF

Gebruiker
Opzich geen lelijke auto, maar bij de naam Mustang verwacht je toch iets anders. Ik ben alvast benieuwd naar de nieuwe Capri!

Barri

Moderator

De Mustang is een beetje de Golf van de VS. Is dit dan ook de ID van de VS? Want hier in Europa is de Mustang een relatief prijzige sportauto en zal de prijs ook op dat niveau worden vergeleken, maar 'aan de overkant ' ligt dat wat anders. Ik ben benieuwd naar de pricing!

Curlew

Gebruiker
Nederlandse configurator: https://www.ford.nl/handige-links/ik-wil/pre-order/build-your-own?config=WAENL-CGW-2021-CX727BEVSUVNLD202100#/intro

D Elzinga

Gebruiker
Curlew zei:
Nederlandse configurator: https://www.ford.nl/handige-links/ik-wil/pre-order/build-your-own?config=WAENL-CGW-2021-CX727BEVSUVNLD202100#/intro

Ha, adviesprijzen staan er al bij.

Het idee achter dit model is oke, maar qua design zitten er wel wat missers in. Die flatblades, het plastic aan de zijkanten is glimmend zwart, dat haast verticaal staande scherm in het interieur, en de voorkant vind ik eigenlijk ook maar zo-zo...

Wouter82

Moderator

De vanaf-prijzen uit de configurator, die nog als voorlopig zijn aangeduid:

Mustang Mach-E 76 kWh € 49.925
Mustang Mach-E 99 kWh € 58.075
Mustang Mach-E AWD 76 kWh € 57.665
Mustang Mach-E AWD 99 kWh € 68.640
Mustang Mach-E AWD First Edition 99 kWh € 70.940

Standaard 18 inch lichtmetalen velgen, 10.2 inch digitaal dashboard & 15.5 inch touch screen, smartphone als sleutel, adaptieve cruise control met file assistentie, LED Mustang Signature achterlichten, tot 150kw dc fast charging.
Extra op de AWD: 19 inch lichtmetalen velgen, adaptieve LED Mustang Signature koplampen, 8-weg elektrisch verstelbare voorstoelen, elektisch inklapbare buitenspiegels in contrast kleur, rode remklauwen, dual motor permanent all wheel drive.
Extra op de First Edition: hands-free elektrisch bedienbare achterklep, B&O Sound System met 10 speakers, inteligente adaptieve cruise control, panorama dak (vast), geavanceerde active park assist met 360° camera.

Standaard bereik: 75,7 kWh, 450 km range, 190 kW / 258 pk, 415 Nm, verbruik 16,5 kWh/100 km
Extra bereik: 98,8 kWh, 600 km range, 210 kW / 285 pk, 415 Nm, verbruik 16,5 kWh/100 km
AWD standaard bereik: 75,7 kWh, 420 km range, 190 kW / 258 pk, 565 Nm, verbruik 17,9 kWh/100 km
AWD extra bereik en AWD First Edition: 98,8 kWh, 540 km range, 248 kW / 337 pk, 565 Nm, verbruik 18,1 kWh/100 km

Levering over een jaar.

DeeTwee

Gebruiker
Niet slecht deze kar, zeker niet voor een SUV! De naam vind ik een misser. Zet kwaad bloed, zorgt voor gezever, en als eerste echte pure EV van Ford heeft de auto het volgens mij niet nodig om op de naam Mustang te leunen. Verder een uiterst curieus interieur, althans, voor deze auto. Om de een of andere reden vind ik het echt totaal niet bij de buitenkant passen, een sentiment wat ik niet eerder bijeen auto ervaren heb, geloof ik.

Desalniettemin een interessante nieuwkomer. Wel graag met zo'n zwart rooster op de "grille". Kun je dat gewoon op alle uitvoeringen bestellen? Ik zag het zo snel niet in de configurator.

Curlew

Gebruiker
Wel graag met zo'n zwart rooster op de "grille". Kun je dat gewoon op alle uitvoeringen bestellen? Ik zag het zo snel niet in de configurator.

Ik zie dat alleen standaard op de sportievere GT uitvoering die in Noord-Amerika te krijgen is: https://www.ford.com/buy/mach-e/build-and-price.html?config=WANAB-CGW-2021-CX727#/model

usacgw01yywvs-jzacmrn(a)(a)pn4hz_29_0.png

Rutger DC

Gebruiker
Een hele sterke aanwinst en stevige concurrent voor de Tesla Model Y. 50 mille voor het instapmodel is best aantrekkelijk. Die Mustang-saus vind ik eigenlijk wel slim, met die heritage weet Ford zich te onderscheiden van relatieve nieuwkomer in automobielland Tesla en anders is het toch niet zo gemakkelijk om je nog te onderscheiden. Heel hoogwaardig ziet het er allemaal niet uit en gezien de Autobild-foto's van exterieurdetails is er op afwerkingsgebied nog een hoop werk aan de winkel voordat de serieproductie begint, wat dus nog wel even duurt.

Gullwing

Gebruiker
Best een fraaie auto, beetje merkwaardig dat ze hier de mustang naam te grabbel gooien.
Maar dat dashboard, waarom denken fabrikanten dat mensen een tesla dash willen? Zal wel goedkoop te maken zijn, schermpje van 200 dollar ipv allerlei knoppen met bijbehorende bekabeling etc. Maar ik vind het verschrikkelijk lelijk, en vooral onhandig en gevaarlijk tijdens het rijden.

R107

Gebruiker
Inderdaad, verschrikkelijk lelijk en kraak noch smaak zo'n super-iPad tegen het dashboard geplakt. Jammer dat veel automerken dat nu ineens zo graag van Tesla willen kopiëren. Neem nou de schermen in een Mercedes E- of S-Klasse, die zijn toch groot genoeg en kunnen toch alle benodigde info op een mooie manier weergeven? En qua bedieningsconcept is het iDrive-systeem van BMW nog steeds onovertroffen, zo blijkt uit elke vergelijkende test.

DagDromer

Gebruiker
2021-Fors-Mustang-Mach-e-31.jpg

Dit laat precies wat er (in mijn ogen) mis is met al die schermen. Als je in schemering of donker rijdt heb je altijd een gloed op de achtergrond.
Zwart verlicht is iets anders dan uit schakelen, en ook minder rustig voor de ogen. Ik ben zo blij dat ik in de BMW het grote scherm uit kan schakelen bij nachtritten.

Daarnaast snap ik niet helemaal waarom je in vredesnaam zo'n groot scherm nodig hebt. Het is nogal een contradictie met de trend dat 'men' de auto steeds meer zelf wil laten doen. Wat heeft het voor nut (behalve entertainment) om constant op de hoogte te worden gehouden van wat de auto doet, wat vaak een bevestiging is van iets wat je al weet of de gemiddelde berijder niet boeit.

Verder een aardige auto, maar niet voor mij. Kan er niet warm of koud van worden, en bovenal zonde van de naam.

Berdt

Gebruiker
Wel een gaaf ding! Eindelijk eens een model dat de concurrentie aan kan met Tesla, op papier in ieder geval dan.
Denk dat ze er goed aan doen om er de naam 'Mustang' aan te hangen, een sterke naam van het merk Ford. Even wennen wel.

MBdoubleyou

Gebruiker
Ik weet nog steeds niet of ik 'm nou mooi vind. Echt een auto die je in het echt moet zien, denk ik. Wel een opvallend ding. Het dashboard vind ik een trieste Tesla kopie. Jammer! Ik vind 'm zo eigenlijk het best ogen:

usacgw01yywvs-jzacmrn(a)(a)pn4hz_29_0.png

De prijzen zijn uiterst scherp! Hier gaat Ford mee scoren, zeker vanwege die 600km actieradius. En Ford kennende zal de Mach-E vast erg goed rijden. Wel weer jammer dat het ding pas over een jaar op de markt komt.

Muddy Bandit

Gebruiker
Hiermee is de Mustang II Ghia ( 1975-1978) na 44 jaar eindelijk van z'n troon gestoten als lelijkste Mustang ooit gebouwd.

Rutger DC

Gebruiker
Foto's op de Los Angeles Auto Show:

2019-Los-Angeles-Auto-Show-43-2.jpg

2019-Los-Angeles-Auto-Show-45.jpg

2019-Los-Angeles-Auto-Show-31.jpg

2019-Los-Angeles-Auto-Show-32-1.jpg

2019-Los-Angeles-Auto-Show-33.jpg

2019-Los-Angeles-Auto-Show-28-1.jpg

Bron: https://www.automobilemag.com/news/2019-los-angeles-auto-show-in-photos-a-visual-tour/

Rutger DC

Gebruiker
In Parijs:

mustang-mach-e-13redimensionner.jpg

mustang-mach-e-2redimensionner.jpg

mustang-mach-e-11redimensionner.jpg

mustang-mach-e-3redimensionner.jpg

mustang-mach-e-10redimensionner.jpg

mustang-mach-e-17redimensionner.jpg

Meer foto's: https://www.largus.fr/actualite-automobile/ford-mustang-mach-e-2020-de-passage-a-paris-10233392.html

Guest
Dichte voorzijde en Tesla interieur m.i. lelijk en mist uitstraling.

Zarapito

Gebruiker
Ford Mustang Mach-E Debuts In Europe With Special Tuning
ord doesn’t say how many people have pre-ordered the Mustang Mach-E in Europe, but it does mention most of them are getting the extended-range battery pack. 85 percent of all pre-orders so far are for the 98.8-kWh battery instead of the standard 75.7-kWh setup. Equipped with the larger battery and in rear-wheel-drive guise, the electric crossover promises to cover 600 kilometers (373 miles) based WLTP, which is a more realistic test cycle replacing the old lab-based NEDC. Meer info: https://www.motor1.com/news/398424/ford-mach-e-euro-debut/

ford-mustang-mach-e-debuts-in-europe.jpg

Nico GTR

Gebruiker
Als die laatste foto klopt en we gaan ervan uit dat de SoC daar een van de 2 bovenliggende percentages is....80 of 90% dan is het verbruik wel enorm.

Voor Ford even uitgaande dat de foto is genomen met een 75 pack....want dan zijn we heel lief.
Dat houd dan in 75.7/100 = 0.757 -> 0.757*90 = 68.13 kWh -> 68.13/282 = 0.241 Wh/km....das wel ongeveer gelijk aan de E-tron, model X en soortgelijk. Maar dan gaat die de 600 km in praktijk echt bij lange na niet halen met slechts een kleine "100 kWh"

Uitgaande van 80% komen we op 214 Wh/km maar dat ziet er niet echt uit als 80%......terwijl die 214 met "normaal" rijden wel in de lijn van mijn verwachtingen ligt. Dan kom je uit op een praktijkrange van 461 km, en met 600 WLTP zou ik dat eigenlijk aan de lage kant vinden. Ik gok dat 500 toch haalbaar moet zijn ergens.....

Voor een WLTP van 600 km op 98.8 kWh moet je overigens gemiddeld 164 Wh/km verbruiken. Beetje vergelijkbaar met het verbruik van een Tesla Model 3 op een hele mooie dag.

Bovenaan