Ford Mustang Fastback GT 5.0 V8 (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mustang Fastback GT 5.0 V8 |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 36.000 km |
KM-stand laatst | 36.000 km |
upgrade van 4 naar 8 cilinders
- 36.000 km
Na een gedegen zoektocht heb ik mijn EcoBoost die ik in 2016 nieuw had gekocht ingeruild voor een GT van hetzelfde bouwjaar.
Ik heb hier best lang over getwijfeld omdat ik de EcoBoost nieuw gekocht had en ik eigenlijk voor mijzelf besloten had om hem nooit weer te verkopen maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Er moest toch nog een keer een 5 liter V8 komen nu het nog kan.
En nadat het besluit was genomen dat er een GT gekocht ging worden begon de zoektocht.
Ik heb over een periode van een aantal maanden een aantal auto's bekeken en uiteindelijk is het een uit Canada door de eerste eigenaar geïmporteerde Magnetic Grey gekleurde GT geworden.
Wat ik met name mooi aan deze auto vind is dat het een California Special is die alleen in Noord Amerika geleverd werd en zich onder andere onderscheid tot een normale GT met een afwijkende gril, zwarte spiegels en zwarte achterspoiler.
Dit in combinatie met de Magnetic Grijze lak maakt het mijns inziens een chique verschijning.
En dan het rijden....
Je kunt het denk ik het beste omschrijven door een EcoBoost kwa vermogen te vergelijken met een hot hatch en een GT met een supersport wagen zoals een een Porsche 911 S of een Mercedes AMG GT.
Die laatste 2 auto's heb ik zelf ook bereden en gaven mij hetzelfde wauw gevoel.
Zoveel power..... 435 PK en 529 NM koppel uit een atmosferisch 5 liter blok!
Wat betreft wegligging kan hij zich niet meten met een 911 maar meer met een AMG GT omdat zowel de AMG als de Mustang een zware V8 in de neus hebben liggen en dat voel je.
Maar ik vind de Mustang nog iets puurder als de AMG omdat er geen gebruik wordt gemaakt van turbo's en de gasrespons is daardoor geweldig.
Je koopt een Mustang overigens niet wegens het fantastisch afgewerkt interieur.
Op de plekken die je vaak aanraakt zijn de materialen mooi en zacht maar er wordt ook op veel plekken gebruik gemaakt van hard plastic.
Maar het ziet er wel goed uit en de ervaring met de EcoBoost heeft mij geleerd dat het interieur redelijk kraak en rammel vrij is.
Verder zuipt hij zoals verwacht als een tempelier.
Bij redelijk stevig rijden is 1 op 6 eerder regelmaat als uitzondering maar het is dan ook niet mijn daily driver maar mijn hobby auto en ik wist dit natuurlijk ook van te voren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.