Ford Mustang Convertible V8 (1996)

autoreview

Ford Mustang Convertible V8 (1996)

Signalement

UitvoeringMustang Convertible V8
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf200.000 km
KM-stand laatst200.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niet vlekkeloos maar wel leuk...

  • 200.000 km

Toen ik in Amerika woonde was mijn enige auto een Ford LTD uit 1989. Een heel mooi exemplaar en echt van een oud vrouwtje geweest. Misschien dat ik later hier nog een review over plaats maar eerst....de Mustang.

Terug in NL en een jaar later naar Estland (zie mijn Daewoo leganza review) begon een enorme onweerstaanbare drang om voor een Mustang te gaan kijken. (Ik heb met een gehuurde S197 met een V6 een trip naar de Grand Canyon gemaakt)

De S197 was qua prijs niet aan mij besteed en zeker niet een V8. Maar de SN95 modellen waren redelijk betaalbaar. Ik was alleen een paar jaar eerder nog niet echt een fan van.

2 Mustang's vielen voor mij op. Een rode V6 en een groene V8. Allebei rond de 2 ton op de teller. De groene stond in Soest en was voor mij maar een kort stukje rijden.

Het uiterlijk was niet top maar bij het starten van de V8 was er geen weg meer terug. Ondanks een lichte onbalans in de wielen reed hij prima. Maar zodra ik de 5k had betaald begon het avontuur.

Ik was nog niet de hoek van de straat gepasseerd of de Stang stopte ermee. Opdat moment zong Billy Joel 'good night Saigon'.
'and we will all go down together '. Het leek wel een film. Ik bellen naar de handelaar en gelukkig kwam hij met 5L brandstof.

Onderweg op de A2 lichte de check Engine light op. Het 'Wat heb ik nu weer gekocht' gevoel was sterk aanwezig.

De volgende ochtend: achterband lek. Gaat lekker zo. Mazda monteur waar ik al jaren kom had de band netjes gerepareerd en een lek vacuum slangetje was de boosdoener voor de check Engine light. 100,- viel de schade gelukkig nog mee.

Op naar Riga. Als dat maar goed gaat. (Riga is de hoofdstad van Letland maar mijn werk was 300km verder naar het noorden in Tallinn, Estland)

De rit ging probleemloos. Maar de rest kwam nog. Paar dagen later merkte mijn vrouw een vreemd geluid op. 70km verderop na een lunch bij de pizzaria wou de Stang niet meer starten. Airco pomp vastgelopen. Dit was voor het eerst in mijn leven dat een auto van mij werd weggesleept. A/C delete pulley erop gezet en opgelost. Voor mij geen airco in een Cabrio. Kwam bij de keuring in Estland. "Doe je knipperlichten eens aan" zei de norse keurmeester. "Rood, dat mag niet". Eu regelgeving etc. Door mijn ergenis hoorde ik niet de oplossing van zijn vrouwelijke collega. Achteruit rijverlichting worden je knipperlichten en onder je bumper een losse witte lamp.

Een electricien in Riga was daar gelukkig heel ervaren in.

Vlekkeloos door de keuring. Verder zelf de bestuurdersraam gerepareerd. O-ring van de oliekoeler laten vervangen. 4 nieuwe all season banden (eigen gewoon Winter banden).

En dat..... waren de probleempjes. Het rijplezier woog gelukkig ruimschoots op tegen de ergenissen.

Helaas bij de achterspatborden kwam ik erachter dat ze een behoorlijke roestschade niet netjes hadden gerepareerd. Het moest opnieuw gedaan worden.

Niet veel later raakte ik door ziekte mijn baan kwijt en moest de Mustang noodgedwongen verkopen.

Ondanks de perikelen had ik er erg veel moeite mee. Ik leerde de auto steeds beter kennen en was makkelijk om aan te sleutelen.

Wanneer een handelaar zegt dat de brug kapot is als je blik wilt werpen, laat de auto staan. Ik heb plezier gehad maar als ik het over zal doen, koop een jonger exemplaar met minder km's.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.