Ford Mondeo Wagon 2.0 TDdi 90pk Cool Edition (2002)

autoreview

Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo - interieur

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 TDdi 90pk Cool Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Mondeo is een ruime stationwagen. Er wordt vaak lovend gesproken over de wegligging, deze is in bochten zeker heel goed, maar tijdens veel lange (rechte) snelwegritten veel te onrustig (spoorvorming etc.)De uitrusting is minimaal te noemen, er is werkelijk waar niets geautomatiseerd. De motor is veel te zwak voor een auto van dit gewicht, mede omdat de motor pas vanaf 2000 toeren begint te trekken, terwijl het toch een diesel is! Als er van de geluidsproductie uitgegaan mag worden, dan heeft deze auto een allesverpletterende acceleratie, maar dat blijkt niet waar te zijn. Verder valt het op dat de banden erg snel lawaai gaan maken, de achterklep regelmatig opnieuw (hard) dichtgegooid moet worden, het stuur erg lang koud blijft door het aluminium en de kachel pas na 20 minuten warm worden. De uitstroomregelkop van de kachel laat de lucht ergens anders uitkomen dan waar het pijltje naar wijst en als de airco aangaat dan is er heel veel mororvermogen weg. Tevens is de warmteafgifte afhankelijk van de windrichting. Is wel redelijk in te stellen, maar men gaat wel eens een bocht door, waarna opnieuw instellen noodzakelijk wordt. Het brandstofverbuik is voor een moderne auto als de Mondeo erg teleurstellend, gemiddeld 1 op 13, mits het niet vriest. Na 140.000 km beginnen de eerste rammeltje te komen, en nog veel erger: roest onder de achterklep! Spontaan ontstaan op lasnaden. Ook begint de ventilator achter de radiateur lawaai te maken en de kachelventilator begint ook te ruisen.
Verder is het jammer dat de achterbank niet als schot omhooggeklapt kan worden waneer de leuningen naar beneden gaan, er ontstaat alleen een vlakke laadvloer wanneer de achterbankzitting thuis gelaten wordt. Als er dan veel spullen in de wagen liggen en er moet geremd worden schuift alles tegen de voerstoelleuning. Agemeen gezegd is de Mondeo goedkope wagen die er een stuk beter uitziet dan wat de auto biedt. Ford kan nog een hoop van Volkswagen en Audi leren.

PROBLEMEN

* Losschietende intercoolerslang
* Windgeruis bij voorportierramen
* Hoog brandstofverbruik, iets minder geworden na motoraanpassing

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.