Ford Mondeo Wagon 2.0 TDdi 115pk Ghia (2001)

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDdi 115pk Ghia (2001)

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 TDdi 115pk Ghia
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2002

Ik heb sinds 2002 een Mondeo Wagon Ghia.

Deze ford zou ik iedereen zo aanbevelen zeer luxe uitgevoerd en voor weinig in bezit te krijgen.

Ik rijd 80.000 km p/j waarvan 90% snelweg mijn auto krijgt over het algemeen 1x per jaar een zeer uitgebreide onderhoudsbeurt.

Nu met een kilometerstand van 320000 km vindt ik deze auto nog net zo goed rijden als in 2002.

Nu moet ik zeggen dat ik een rustige rijder ben en op snelwegen nooit boven de 120 km/h kom ( heeft toch geen zin ).

Dus al met al vindt ik deze auto zeer ondergewaardeerd met name rijeigenschappen en onderhoud is dit de beste auto die ik ooit heb gehad.

Dus mensen kun je er een kopen mijn advies veel auto voor weinig geld altijd doen.

Update 09-06-06

Na mijn publicatie in autoweek nr:11 heel veel positieve reacties gekregen (complimenten aan autoweek medewerkers)

Nu met een kilometerstand van 360.000 km nog steeds geen grote problemen die mij doen besluiten om een andere auto aan te schaffen.

Laatste en enige probleem die zich heeft voorgedaan is het breken van de rechter voorveer ( bij 330.000 km ) op dat moment vervelend maar gezien de kilometerstand kan ik daar prima mee leven.
Deze laten repareren door plaatselijke Ford dealer ( Auto Bolhuis Delfzijl ) voor het bedrag van 225 euro.
Zeer goed geholpen door de ford dealer om mijn probleem op te lossen.( aanrader )

Gezien de kilometerstand kan ik niet zeggen dat b.v trekkracht, rijcomfort verminderen het is gewoon heerlijk om in deze auto te rijden.

Eigenlijk kan ik weinig meer vertellen omdat er verder niets is gebeurd gewoonweg een zeer goede auto die zeker nog lang mee kan.

update 5-09-2007

Inmiddels is de mondeo al weer 4 klokjes rond ( 405.000 km ) en voldoet nog steeds aan mijn wensen.
Na lang zoeken het euvel gevonden van het branden van de airbag lampje bleek te zitten in de shock-sensor motor kap 80 Euro koste het om het te herstellen.

Na mijn laatste grote beurt waar toch nog iets moest worden vervangen rijd de mondeo weer als nieuw, er zijn toen een linker wiel lager en achter demper vervangen wat op zich best mag na 4 ton op de klok.kosten 500 euro.

Het bevalt mij zo goed dat ik totaal nog niet denk om een andere auto te gaan aanschaffen , laat staan dat hij niets opbrengt.

Eigenlijk kan ik hier weinig aan tot voegen het is een dijk van een auto die bij mij zeer onderhoudsvriendelijk is gebleken.

Tot de volgende Update

Schade door 3e partij 2 deuren hersteld.

Airbag lampje bleef branden bestuurders zijde ontstaan door vervangen lampjes tellers.( opgelost )

Rechter voorwiellager ( 290.000 km ) vervangen.

Rechter voorveer ( 330.000 km ) vervangen.

Linker voorwiellager (395.000 km ) vervangen.

Einddemper ( 395.000 km ) vervangen.

Verder niets