Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Ghia (2009)

autoreview

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Ghia (2009)

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 TDCi 140pk Ghia
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf73.950 km
KM-stand laatst132.000 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Importbruidje

  • 76.000 km

Na het bericht gehad te hebben de Mazda 6 2014 eindelijk te mogen inleveren op zoek gegaan naar een diesel in dezelfde klasse. (nu weer eigen auto ipv lease)

In Oostenrijk een Ford Mondeo gevonden die aan al mijn eisen voldeet. Toen ik toch eens in de buurt was, langs gegaan en bekeken. Hoe het rijdt was al wel bekend want heb een Mondeo van dezelfde serie en motor wel eens eerder gehad.

Reden waarom deze auto interessant was, was de prijs icm jaartal icm km stand. Deze was zeer laag voor de leeftijd.
De Mazda waar ik anderhalf jaar in had gereden had hetzelfde km aantal op de teller inmiddels.
Uit de boekjes bleek dat de km echt kon zijn, Tevens kreeg ik een overzicht van alle facturen te zien van alle reparaties.
Auto was altijd garage gestald geweest dus zag er werkelijk waar piekfijn uit.

Na nog wat getwijfeld te hebben over andere opties dichterbij en uitgebreid onderzoek te hebben gedaan naar hoe een auto te importeren (= vrij eenvoudig) de knoop doorgehakt.

Na de auto te hebben opgehaald naar NL gereden. Onderweg viel toch wel op dat zij niet goed was uitgelijnd. Dat heb ik tijdens de periode van goedgekeurd laten krijgen nog even laten fixen door de eigen garage.

Inmiddels al lekker mee aan het rijden. Voldoet geheel aan de verwachtingen. Tov de veel modernere Mazda 6 zit het allemaal steviger in elkaar. Ook rijcomfort prima. Wel wat lawaaieriger dan de Mazda, maar verder echt geen klachten.

Model is zonder navi. Daar had ik slechte ervaringen mee, en vond dat scherm in het dashboard achter het stuur irritant. Prima, want met een TomTom Go 6100 een veel beter en actueel te houden navigatiesysteem.

Andere extra's:
- 6CD wisselaar (waar zit dat ding eigenlijk?) met Bluetooth en iPod aansluiting
- meesturende koplampen
- stoelverwarming
en wat optische dingen

Ben benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan. Eerste kms zijn goed bevallen.

Remschijven

  • 101.671 km

Een van de zaken waar ik bij aankoop akkoord was gedaan was roest op de remschijven. Had de ijdele hoop dat het er wel afgeremd zou worden.
Het bleef maar echter doorgaan en je hoorde het bij bepaalde snelheden zeer goed. En als je alles perfect wil hebben dan ga je er wat aan doen.
Kostte 300 EUR zonder montage.
Daarnaast is er nog tijd besteed aan een onderzoek naar de airco (koelvin bleek defect) en wilde nog even proberen of de DAB versie van het Sony audiosysteem nog tot het kunnen ontvangen van DAB+ radiostations zou kunnen leiden. Niet dus :-)

Accu

  • 82.000 km

Bij het wegrijden uit de showroom moest de accu al even een shotje krijgen om de auto te starten. Toen geen conclusies aan verbonden.
De 15e april vroor het die nacht en startte de auto niet meer.
Accu direct vervangen (dank lieve Ford garage) en klaar.

Gelukkig is de factuur betaald door de Ford dealer in Oostenrijk. Viel onder de garantie.

Wel een domper natuurlijk

Koelvin airco

  • 95.000 km

Wat niet in het opleverrapport van de verkoper stond, was dat de koelvin van de airco kapot was bij aankoop.
Heeft een hoop gedoe gekost, maar uiteindelijk heeft de verkopende garage van de vervanging ervan de helft vergoed.

Met ventilatorhuis, koelvin zelf en de boel monteren was ik 550 EUR kwijt. Later dus de helft terug gekregen.

Daarna dit leed weer snel vergeten en vrolijk en probleem naar de volgende beurten gereden.

120000 km beurt

  • 118.235 km

Viel heel erg mee. Olie, oliefilter, ring, microfilter, stadslamp, ruitensproeiervulling, batterij voor de sleutel. klein materiaal en de milieubijdrage. 275 EUR.

Ships,,,

  • 132.000 km

Al een tijdje deed de airco het niet, terwijl die wel een tijd geleden helemaal op orde was gebracht.
Geen tijd om een garageafspraak te maken en dus een tijd met open ramen gereden. Best wel lekker.
Maar airco is ook lekker, dus toch maar een afspraak gemaakt.
Bleekt dat we hier te maken hadden met een kabelboom die defect was. Volgens de dealer een klassier voor deze serie Mondeo's (en S-Max) waarbij, doordat er water blijft staan, het plastic vergaat en de kabels kaal komen te liggen. Of iets dergelijks. Een deel van de kabelboom werd vervangen en dat kost dan 542 EUR.
Maandelijks werd er 140 EUR gespaard voor onderhoud. Naar aanleiding van dit voorval heb het maar verhoogd naar 170 EUR per maand op basis van 60K km/jaar.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.