Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 130pk Ghia (2007)

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 130pk Ghia (2007)

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 TDCi 130pk Ghia
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011

Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 131pk automaat

Nadat mijn Audi A6 van 1998 echt aan vervanging toe was ben ik op zoek gegaan naar een andere auto. Aangezien wij in Duitsland wonen maakt de groote van de auto niets uit.

Uiteindelijk, na een lange zoektocht, in Dortmund bij een Ford servicebedrijf een Ford Mondeo 2.0 TDCI automaat gevonden. Aangezien wij net een dochtertje hebben gekregen waren wij op zoek naar een station(lekker veel ruimte)

De Ford zag er netjes uit, had 95.000 gelopen. De klantvriendelijke verkoper wist dat we kwamen kijken dus hij was langer gebleven zodat we een proefrit konden maken. Deze beviel ons zeer goed. Na enig onderhandelen over de inruil van de Audi was de koop een feit. Netjes 2 jaar A1 Ford garantie op de auto gekregen.

De auto: Wij zochten een auto met veel ruimte, nou dat heeft de Ford!! ik zeg een gigaruimte. De auto is wel wat stugger dan de Audi, maar dat heeft ook zijn voordelen. Schakelen doet hij vloeiend, en is aangenaam stil. Ik heb nu ruim 2000km plezierige gereden. Enig minpunt is het verbruik. Met 1:14 (7L/100km) lust de ford hem wel. Maar goed, is toch lang niet zoveel als de 1:10 van de Audi.
Het navigatiescherm van 7" is ook een lust voor het oog. Het werkt goed, alleen is de software aan een update toe. Verder beschikt de Ford over voice controle, wat eigenlijk een beetje nutteloos is, want alles is eigenlijk vanaf het stuurwiel te bedienen(maar is toch wel grappig)

Voor de rest kan ik niet anders zeggen dat het een fijne auto is tot nu toe. ik zal deze review bij gaan houden over de ervaringen die ik ga hebben met deze auto.