Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015) #2

autoreview

Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)
Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)Ford Mondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale (2015)

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 EcoBoost 240pk Vignale
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf99.995 km
KM-stand laatst130.000 km
Lezerswaardering: 27%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

2.0 mk5 ecoboost titanium x , 240pk

  • 97.500 km

Tot in detail.

Coating en van binnen en buiten gereinigd. Spuitwerk en polijsten. Leder behandeling en ozon behandeling.

Van aankoop tot nu.
15000 km.
Ruim een half jaar

De overweging om dit type te kiezen ging als volgt. Ik reed al in een Mondeo. Daarvoor ook verschillende andere Fords zoals een Focus en een KA gereden. Opgegroeid als kind in verschillende Ford Sierra's. Achterwiel aangedreven is toch wel mooi.

Ik vond een Focus St mooi. Maar helaas een middenpijp. Dus daar kan geen trekhaak achter. Een smax vind ik minder in detail en rijden. Fiesta te klein. KA heb ik al.

De Mondeo mk5 is vooral geleverd als een diesel en de 1.0 en 1.5 ecoboost. En minder de 2.0 ecoboost. Een ware zoektocht.

Toch omdat ik geen haast had kwam deze te koop in de buurt bij een merk dealer.

Dus ophalen maar.

Met garantie. Want je weet maar nooit.

Gelukkig dat er garantie was. Zoals de koplamp LED trilt. Het zijn koplampen die meesturen en automatisch dimmen. Een duur stukje techniek. Daarnaast problemen met de versnellings bak. Gelukkig is alles netjes verholpen en ben ik erg blij met mijn auto.

Ik heb de auto gekocht omdat ik vaak naar bijvoorbeeld de ardennen of de autobahn ga. En dan wil wel lekker kunnen rijden. Genoeg vermogen 245 pk. Lekker rijden zoals je van een Ford verwacht. Ligt goed in de bochten en is voorspelbaar. Wel vind ik de auto tailhappy door de zware kont. De elektronica vangt dit goed op.

Daarnaast volledig in de opties.
Nette lederen bekleding. Goede afwerking. Een robuust en luxe gevoel. Veert alles mooi weg. Response in het stuur is mindere direct. Geen boodschappen autootje. Een dikke Ford.

Fotos

  • 115.000 km

Fotos

130000 kilometer 2.0 mk5 ecoboost titanium x , 240

  • 130.000 km

Nu totaal 30000km verder.

Voordelen zijn er teveel om op te noemen. Comfort op en top. Sportief waar nodig.

Caravan rijden gaat goed. Een lange combinatie met fietsen op dak. Natuurlijk gaat dit gemakkelijk. Aan vermogen geen tekort. De versnellingen pakken de heuvels goed op. Geen geslinger in de combinatie ondekt.

Ook zonder caravan tevreden. De opties het comfort in combinatie met de uitstraling vind ik voor mij perfect. Ik knip oog wel naar een Jaguar xf sportbrake. Wellicht hierna.

Ik heb op dit moment te veel tijd en moeite hierin gestoken.

O.a.

Detailen, spuitwerk, polijsten.
4 nieuwe vredestein ultrac banden (snelheid,apk)
Schijven, blokken en klauwen achter*zat vast.
Schijven, blokken voor
Nieuw koplampen, regensensor, side skirts, subframe, aircocompressor en versnellingsbak. En heel veel klein spul zoals drukknopjes, kentekenplaat.

Is het allemaal nodig geweest? Nee.
Het is voor mij hobby.

Versnellingsbak.
Ik had niet de powershift gekozen. 1.0 1.5 en diesel. Deze 2.0 heeft een andere bak. Een 6 bak met omvormer.

Dus bij langzaam rijden een amerikaan. Bij snel rijden een audi.

De versnellingsbak zou vanaf dag 1 worden opgelost. De dealer is hier lang mee bezig geweest voordat ze besloten te vervangen. Zo lang dat ik de auto bijna niet meer wilde. Uiteindelijk vervangen door dealer.

De koplampen was afkeur apk. Led dynamic light trilde. Dealer vervangen

Airco compressor eigen kosten 1000euro

Grote beurt Incl alles. Pollenfilter en vloeistoffen.

4 banden 900

Spuitwerk eigen kosten en werk.

Subframe zelf ondekt. Dealer garantie.

Zeer tevreden met de afhandeling.

Nu is de auto voor mij 90%goed. Nog kleine detail interieur.
Stoeprand krasje velgen. Misschien sierstukjes bij uitlaat. Nu zie je tenminste dat dit geen neppe zijn. Haha.

Dus dat ja. Het blijft maar een auto. Maar wel een hele fijne.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.