Ford Fusion 1.4 TDCi Ghia (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Fusion 1.4 TDCi Ghia |
---|---|
Versnellingen | 5, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 65.000 km |
ERVARINGEN
- 65.000 km
Na lang twijfelen tussen een Ford Fusion en een Opel Meriva heb ik mij in 2006 dan toch de Ford aangeschaft.
Tot op de dag van vandaag heb ik met mijn Fusion alleen nog maar problemen en slechte ervaringen gehad.
Hierbij een overzicht van alle problemen.
PROBLEMEN
- 65.000 km
Na enkele maanden is de wagen verschillende keren in de garage terug binnen geweest voor een rammelend dashbord.
Het slot van het kofferdeksel rammelde en sloot niet goed.
Daar mijn Fusion het uitrustingsniveau Ghia heeft, bezit deze automatisch inklapbare buitenspiegels. De rechterbuitenspiegel is vervangen omdat het inklapmechanisme stuk was.
De ontgrendeling van de motorkap is vervangen. Het was niet meer mogelijk om de motorkap te openen. De wagen is hier twee maal voor naar de garage op service geweest.
De lederen bekleding van de versnellingspook is vervangen omdat deze reeds op verschillende plaatsen was gebarsten.
Eind 2007 is de auto terug binnengeweest in de garage omdat de wagen reeds op verschillende plaatsen aan het roesten was. Meerbepaald ter plaatse van de deuren moest de roestvorming behandeld worden.
Onderaan de wagen is een loshangende kabel opnieuw moeten bevestigd worden.
Begin 2008 is de auto terug naar de garage gemoeten omdat ter plaatse van de deuren opnieuw roest zichtbaar was. Ter plaatse van alle deuren is de auto nu al tegen roest behandeld.
Deze problemen zijn volgens mij absoluut niet normaal voor een nieuwe wagen; en zeker niet het roestprobleem.
Daar al deze problemen nog binnen de garantieperiode vielen werden deze kostenloos hersteld.
Ik ben opnieuw in de garage langs geweest omdat het lichtje van het ABS-systeem blijft branden. Nu blijkt de ABS–module stuk te zijn. Vervanging van dit stuk zou me ongeveer 1250 euro gaan kosten, de werkuren nog niet meegerekend.
Ik heb de problemen voorgelegd aan de klantendienst van Ford Belgie (deze waren absoluut niet vriendelijk). Na tussenkomst gaat me dit nog steeds 750 euro + werkuren kosten. In totaal gaat me dit dus bijna 1000 euro kosten.
Voor een auto die me toch een pak geld heeft gekost vind ik dit allemaal onaanvaardbaar. Voor mij in de toekomst alleen nog maar een Toyota of een Kia; daar krijg je tenminste 5 jaar garantie en ben je toch lange tijd gerust.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren