Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2009)

autoreview

Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2009)
Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2009)Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2009)Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2009)Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2009)Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2009)Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2009)Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2009)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 2.0 16V Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf114.960 km
KM-stand laatst230.000 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Uiterst betrouwbaar.

  • 230.000 km

Het hoogst aantal punten of sterren scoren door de beste review te schrijven kunnen me gestolen worden. Mijn generatie, een teen +1! Voor de (her)kenners.

In 2017 deze Focus station aangeschaft met een kmstand van 117k voor een prijs van +/- €8250,-. Inmiddels 230k en een huidige verkoopwaarde van naar verwachting €3- tot €4000,-.

Aangeschaft omdat vrouwlief zwanger raakte en we liever fatsoenlijk vervoer hadden en geen e39 540iA met een hoge verbruiks- en onderhoudslast. Eeuwige spijt, anderzijds beste autokeuze ooit.

Het is niet de meest ruime station, qua zitruimte ook niet altijd praktisch, zeker na een 2e zoon en de oudste inmiddels bijna 7 en beiden langer dan gemiddeld. Ondanks dat hebben we ons de afgelopen 7 jaar prima kunnen redden.

Welke problemen hebben we gehad na dik 100.000 km?
Met een kmstand van rond de 150k vond de navigatie het wel mooi geweest. Een veel voorkomend probleem. Toen relatief duur om hem te laten repareren en gekozen voor een aftermarket Android radio/navi á+/- €300,-. Achteraf gezien beter de originele kunnen laten repareren ben ik bang. Android werkt prima, met camera aan de achterzijde. Helaas zorgt zoals het lijkt deze radio voor een lekstroom. Na lang googlen eerst de originele Nokia GPS module afgekoppeld omdat men hierover schrijft dat deze lekstroom kan veroorzaken, al dan niet het niet in slaapstand zetten van auto. Na verloop van tijd weer een aantal keer een lege accu. Radio afgekoppeld evenals de achteruitrijcamera. Het probleem lijkt verholpen. Radio een paar weken terug weer aangesloten en ook nu lijkt het nog goed te gaan.

Buiten bovenstaande hebben we het standaard onderhoud jaarlijks (of bijna jaarlijks) uit laten voeren. Een wiellagertje rechtsvoor, de dynamo laten reviseren (wellicht was dit niet nodig), en de remschijven rondom eens laten vernieuwen.

Verder prima gereden, op een lege accu na heeft deze Focus ons nooit laten staan. Ook nu, starten lopen. Hier en daar een rammeltje, al 7 jaar een iets joelende aircopomp, verder niets.

Kortom, we hebben elk jaar zo'n 3k km voor de vakanties gereden. Mijn vrouw rijd inmiddels al 2 jaar bijna dagelijks korte stukjes i.v.m. haar werk. 20 stops in zo'n 10km. Dit doet hij prima. Vanaf heden zal ik zelf weer zo rond de 110km per dag gaan rijden i.v.m. een nieuwe baan. Benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Voor nu even genoeg, later wellicht meer.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.