Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST Line (2022)

autoreview

Ford Focus Wagon
Ford Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus Wagon

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf52.500 km
KM-stand laatst82.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuwe occasion

  • 82.000 km

Na de niet goed bevallen C-Max een Focus wagon in private lease ivm het risico op een geldput. Ik zocht een grotere auto en had de keuze uit deze en een Toyota corolla in wagon versie. De Toyota bleek echter binnen aan de kleine kant, de stoel moest omlaag om het plafond niet te raken, ook was de afstand tot het dashboard best klein en voelde ik me opgesloten. Het werd dus de Ford.
Het is een ST line dus van buiten opgeleukt als racemonster (dubbele uitlaat, rode remklauwen, vormgeving carrosserie) maar met de standaard mild hybride motor. Veel toeters en bellen binnen, bv automatisch inparkeren, vooruitverwarming, stoelverwarming, LED koplampen, verwarmd stuur, eco-normaal-sport instelling, climate control, Apple CarPlay enz.
Nadelen van deze auto: de lage instap blijft wat vervelend, de start-stop automaat vind ik irritant en kun je niet blijvend uitschakelen. Lange bagageruimte (2 meter met ingeklapte bank) maar niet hoog.
Voordelen zijn er ook: hij rijdt goed al is het geen racemonster, stoel- en stuurverwarming waren fijn afgelopen winter. Het verbruik is ca. 10-15% lager dan de CMax met dezelfde motor zonder de hybride toevoeging. Bij meer afstanden rijden op de snelweg haalt hij meer dan 1000 km op 1 tank, 4.8 lit/100 km maar meestal kom ik op gemiddeld 5.2 .
De auto meldt nu dat binnenkort de olie gewisseld moet worden, na 30.000+ km dus dat is prima.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.